aldrigmer skrev 2013-04-22 12:58:56 följande:
Ja ja, jag ger upp. Jag är en hemsk människa. TS är med all sannorlikhet en hemsk människa. Mina bondkatter är fruktansvärt vanskötta med mask och kattleukemi......mina fröknar får juvertumörer och egentligen skulle jag sättas under förmyndare.
Fortsätt slå er för bröstet. Jag förstår ert engagemang och det är lovvärt. Vad jag ville var en gnutta förståelse för oss som vill ha kattungar någon enstaka gång, lite vänlig ton, lite mindre hätsk "jag kan och vet bäst" från en del här. Mjau och hej från mej.
Vissa människor är det inte värt att diskutera med tyvärr, det är som att springa in i en betongvägg och hoppas på att en dörr ska stå där i nästa stund.
Men tack för att du i alla fall inser att jag inte är en hemsk människa som kommer låta min katt föda sina ungar ute och skita i både ungar och mamma.
För att svara på några frågor:
Jag har inte släppt ut min katt sen jag skrev denna tråd.
Jag har råd att vaccinera mina katter och jag tänker inte slänga ut dom på gatan.
Jag har ansvarsfulla hem som längtar efter ungar från min katt (5 utav dessa hem har katter från katthem redan men vill specifikt ha en från min katt)
Nej jag vet inte vem hanen är men jag väljer att låta naturen ha sin gång, som det bör vara och ligger inte direkt och oroar ihjäl mig över att det ska vara något fel på ungarna.
Djur och natur har klarat sig så bra utan att vi lägger oss i innan så varför skulle detta vara jordens undergång?
Var istället glad över att olika människosläkten parade sig och fick "inavel" så att just homo sapiens blev till.
Om ni som har raskatter nu är så upprörda över detta så föreslår jag att ni slutar avla era katter helt och tar hand om huskatter istället.
Hatiska och bittra människor orkar jag inte med och jag hoppas verkligen ni finner en hobby eller gör någonting vettigt med era liv istället för att nätmobba
Ha en fortsatt trevlig dag.