Kajsalannestad1 skrev 2013-04-21 00:11:52 följande:
Men herregud! Vart tog lika värde vägen i den här världen? Jag blir mörkrädd när jag läsar allt detta hat pga att jag vill ta en kull på min katt.
Jag skulle ju inte göra det om jag inte visste att jag hade fina och mogna människor som väntar på hennes ungar! På vilket sätt är det oansvarigt? Ni som avlar gör ju så.
Men bara för att det är en huskatt så är det fult av mig att inte hämta en på ett katthem istället. Jag har 8 personer som uttryckligen sagt att dom vill ha en unge från min katt och det är inga oseriösa människor vi pratar om nu.
Va inte så snabba på att döma innan ni tittat er själva i spegeln, om ni nu vill "göra huskatten mer exklusiv" genom att minska antalet, hämta då en katt själva på katthem istället för att avla raskatter?
Att det kan hinnas så mycket hat och mobbare över en jävla skärm hade jag ingen aning om!
Det är INGEN i den här tråden som har sagt att huskatter är mindre värda. Det är en annan marknad för huskatter och raskatter. Skulle raskatter föröka sig i samma takt som huskatter vore det inte heller bra. På vilket sätt du är oansvarig är det många som har förklarat gång på gång för dig. Dessa människor som du har pratat med hade kunnat ta en katt från ett katthem istället! Du svarade inte på frågan jag ställde förut, vilken av mina katter ska dö för att göra rum för en söt och speciel tjuvparad huskattunge?