Flyttstädning
Om jag bor i hyresrätt och tar in städfirma men hyresbolaget inte är nöjda, får jag då betala även för deras städning?
Om jag bor i hyresrätt och tar in städfirma men hyresbolaget inte är nöjda, får jag då betala även för deras städning?
Ja, men då får du ju gå och klaga hos städfirman
Vi hade städfirma och när hyresbolaget var missnöjda fick firman gå dit och göra om
Hyresbolagen brukar väl ta ut rätt saftigt för städning? Har för mig jag läst om många tusenlappar.
har du problem eller är det bara en allmän fråga?
Ja det skulle jag tro, men i regel brukar man får chansen att rätta till eventuella felaktigheter innan hyresvärden kallar in städfirma.
Se till att du har ett bra avtal med "din" städfirma så att du kan kräva att de gör klart städningen ordentligt, utan att du behöver betala mer givetvis.
Alternativet är ju att du vägrar betala för städningen och kräver tillbaka pengarna av "din" städfirma och använder dessa för att betala hyresvärden
Ja, därför skall du skriva i avtalet med den städfirma du anlitar att städningen skall hålla en nivå som godkänns av värden. Då kan du ta alla efterkrav med städfirman.
Hej, jag jobbar ofta med städfirmor och alla jag vet (i Göteborg) har städgaranti, dvs de kommer tillbaka om man inte när nöjd :)
Har flyttat två ggr, båda ggr använde vi städfirma med nöjd-kund-garanti. När de var klara så lämnade de en lapp kvar till den som skulle flytta in så att den personen skulle kontakta dem direkt om de var missnöjda med ngt. Skönt inte behöva bry sig eller bli kontaktad vid ev missnöje.