Strul Pappa
Jag vet inte i vilken ende jag ska börja. Jag sammanfattar det.. Jag har en son på 7 år. När jag var gravid med honom separerade jag och hans pappa sent i graviditeten. Han hade träffat en ny! Han var med på förlossningen och sen var han tillbaka hos sin nya och jag själv med sonen i vår nya lägenhet. Allt frid o fröjd. Han var inte ett dugg intresserad längre utav sonen. Så när det var dags för att skriva på papprena hos familjerätten fick jag ensam vårdnad. Bara sådär.
Tiden gick..1 år rättare sagt han kom och gick som han ville. Han fick alltid träffa sonen på sina villkor med tanke på att han har umgängesrätt. Flera år gick, jag och sonen flyttade men var i hemstaden minst varannan helg ibland längre så det fanns alltid tid till umgänge OM han hade velat. Han hörde inte av sig på långa perioder gick allt ifrån 1 månad till 1 år emellan umgängena och samtalen! När sonen sen var 4 år kom han tillbaka och ville böraj träffa sonen,Vilket var OK för oss.. han lovade att finnas där för honom och höra av sig regelbundet. Men han försvann. Och så har han hållt på ända från födseln tills nu. Han har nu hunnit få 2 nya barn med 2 olika tjejer under denna tid! Och han själv är inte intresserad utav sonen, vilket nu båda dessa ex talat om för mig. Varav den ena jag har god kontakt med.
När är det egentligen OK från våran sida att säga stopp nu räcker det? Vi orkar inte ha hans spring in och ut ur vårat liv längre. Det skadar mer än det gör nytta. Han har fått många chanser då jag sagt att vi inte orkar gå igenom det hela tiden. Men jag vill heller inte vara den som hindrar. Det är ju trots allt biologiskt pappa.