• moto

BF januari 2014

Fick ett Plus idag - är i chock då första barnet tog mer än ett år och vi hade dåliga odds, makens simmare var få och slöa! Men lyckades på 2:a försöket nu! Vi fattar ff inget och går bara runt och flinar mot varandra! Glad

Testade med CB och det står 3+ - v5+ alltså, men jag vill få det till att jag hade ÄL 16 april senaste mens 27/3. Stämmer det verkligen med v5 minst då?

• moto
    SaraKarla skrev 2013-04-28 18:55:21 följande:

Grattis

Hmm, låter märkligt, är du säker på att du hade äl 16 april? Jag hade äl 14 april och är i vecka 5 (4+0) idag och igår fick jag "Gravid 1-2" på CB digital, vilket stämmer enligt mina uträkningar.   

Vad har du för menscykel? Utgår man från 14 dagar efter din mens startade så hade du ÄL 9 april   
    tack, nja den verkar lång, hann ju inte med så många den här gången men fick det till 34 dagar mellan och fick utslag på ÄL-tester dag 18 och 19 denna gången är jag lite mer osäker men tror det blev starkast på dag 22! Så det verkar ju inte stämma riktigt.
    Det känns ju som att det blir fel när BM bara går efter senaste mensen?
  • moto
    SaraKarla skrev 2013-04-30 13:46:42 följande:
    Jag tycker inte alls att det känns lika "roligt" som med första barnet. När jag fick + med första barnet så svävade jag på moln, och kände mig så gravid från första sekund, även om jag inte hade så många symtom. Nu känner jag mig precis som vanligt. Tänker knappt på att jag är gravid märker jag. Känns inte alls så. Kändes det så för er också som väntar andra eller tredje (eller fler) barnet? Alltså, att det känns lite tråkigare nu? 

Känner likadant! Förra gången kämpade vi i över ett år och nu blev det ska vi ha ett syskon är det dags nu innan det känns "för sent" vår första blir 7 år i år! Men nej känner mig inte det minsta gravid och blir lika nojig som förra gången att man ska komma till ul och de säger gravid? Ehh nä varför tror du det? ;) vore därför skönt med kub-ul för att få veta att det verkligen finns nån där inne!
    Elvinsmamma skrev 2013-04-30 19:44:26 följande:
    Åh man vill bara skrika ut till hela världen att man är gravid! Har längtat såå länge på ett plus! Men får vänta 8 veckor till minst då är den största risken över! Har ni börjat käka folsyra nu?

Eller hur! Satt och flinade för mig själv på bussen häromdagen och tänkta haha ni vet inte att jag är gravid! Jag och lilla pyret sitter här!!
  • moto
    annadenise skrev 2013-05-01 16:41:20 följande:
    Hej!!
    Jag är oxå nyplussad.jag tog 2 test igår då jag hadw bim 0, varav 1 digitalt test som visade gravid 2-3.enligt egna beräkningar är jag i v.4+2 och beräknad förlossning 6 jan.

Jag är helt chockad eftersom att vi vart gravida på första försöket.jag vill gärna följas åt med andra nyplussade..
    fattar inte det där, jag fick 3+ på mitt test och får bf 4 jan! Jag får inte ihop mina datum...

Har ni funderat på några sätt att berätta för er familj etc? Och när har ni tänkt berätta?

Jag tänkte köpa namnnappar med text typ "mormors gullunge" och "morfars gullunge" och slå in och ge dem. Eller sätta på sonen en tröja med texten Jag ska bli storebror...men kutar mer åt napparna eftersom jag nog vill berätta för mina föräldrar innan sonen sprider ut det till alla vi känner Flört Hade också tänkt att man kan göra pussel (tex på fujudirekt.se) på ul-bilden och ge svärmor/svärfar så får de pussla lite.
  • moto
    LinnJes skrev 2013-05-01 20:17:50 följande:
    Hej alla nya! Och grattis. moto: Oj, vad seriöst! Skulle jag aldrig orka. Jag bara ringde/sa till dem när vi sågs att jag är gravid (igen). Hehe. Men kul idéer du hade! Angående VUL så fick jag göra med min första eftersom jag inte hade någon aning om när jag blev gravid (har PCO och hade oregelbunden mens och fått höra att jag skulle få svårt att bli gravid, något som INTE stämmer längre kan man ju säga). Andra gången fick jag göra VUL eftersom jag hade oförklarliga smärtor i magen, den gången tror jag att jag gjorde olika typer av UL 7-8ggr (magen växte inte som den skulle + RUL, VUL), trodde bebisen skulle få strålningsskador ett tag. Heh.Den här gången kommer jag förmodligen få göra VUL igen eftersom jag är osäker på "tillverkningsdatum". Men det ska bestämmas på måndag när jag ska på inskrivning på mitt mvc, så får se hur det blir. Så för mig har det inte verkat särskilt svårt att få VUL men har ju haft anledningar varje gång förstås....

Jag är lite pysslig som person så att bara ringa går bort för mig :) tycker det blir roligare om man gör något av det :) [quote=69738357][quote-nick]annadenise skrev 2013-05-01 20:46:06 följande:[/quote-nick]Jag kan ha räknat bf fel, men jag gjorde 2 uträkningar.först skrev jag in datum då jag hade ägglossning och gången efter skrev jag in sista mensens första dag (räknar dagen jag fick en pillerblödning) och då får jag bf 6 jan.om jag däremot sktiver sista mensen och då menar jag mensen jag fick innan jag skulle ha börjar på en ny karta, då får jag bf 30 dec..men jag tror nog mer på 6; jan för der stämmer mer överrens i förhållande till när jag hade ägglossning...vem vet.jag får nog vänta och höra med barnmorskan, men under tiden så satsar jag på bf 6 jan
    moto skrev 2013-05-01 19:54:56 följande:
    fattar inte det där, jag fick 3+ på mitt test och får bf 4 jan! Jag får inte ihop mina datum... ] Nej det är nog rätt!! Det är mina datum jag inte tycker stämmer, speciellt inte då det stod 3+ på testet, det borde ha stått 2-3 v
  • moto

Jag känner mig lite lätt illamående nu, det började igår kväll och höll i sig hela natten (vaknade ett par ggr) och satt i imorse men sedan blev det bättre under dagen! Var i te illamående eller kräktes under förra graviditeten så jag hade hoppats på samma nu!! Har också kräk-fobi! Är i V6 nu och hälsosamtal på måndag. Det ömmar,stramar, sticker och molar i magen och har fått ömma bröstvärnet nu.

• moto

Bröstvärnet!? :) paddalever sitt eget liv! Bröstvårtor!!

• moto

Jag mådde illa i förrgår kväll, natt och lite igår på fm nu är det borta!? Mådde inte illa förra gången, smyger det sig på såhär eller mår man illa jämt när det börjat? Motvärn här med, svullen mage - hur ska det här gå?? Har ju hört att det brukar synas snabbare med andra barnet men inte så här tack! Hur ska jag kunna dölja det här i flera veckor? Är ju bara i v6! Ont i bröstvårtorna och hungrig hela tiden, får jag inte mat snabbt känns det som jag ska svimma!

• moto
    SaraKarla skrev 2013-05-03 20:12:08 följande:
    Jag ska strax vräka i mig choklad. Igen Vanligtvis är jag väldigt "nyttig" och tränar rätt mycket. Men jag har inte orkat tänka på det denna vecka. Men jag tänkte börja om på måndag och bli nyttigare och röra på mig mer då. Denna vecka har det varit så mycket mentalt.

Samma här! Kom igång bra med träningen från feb och jag och maken "tävlade" lite om att kunna visa resultat, minska i mått och så men jag gick upp 6 kg sedan jan bara! Han gick ner 6 kg!! Lite surt!! Men så plussade jag... Men hade gärna börjat på vikternas hade i jan inte +6 kg!! :( när jag var på ul förra grav. såg man nästan ingen mage! Undrar om den här svullenheten lägger lite lite snart eller? Vad ödet som händer, fostret är ju bara några mm vad är det som växer??
Svar på tråden BF januari 2014