• moto

BF januari 2014

1/1 - FruGul, 26 år, första barnet
    1/1 - Lua, 25 år, första barnet
    2/1 - MizzMyzig83, 29 år, första barnet
    2/1 - heartems, andra barnet
    3/1 - Smurfsyster88, första barnet
    4/1 - Moto, 33 år, andra barnet
    4/1 - Elvinsmamma, 24 år, andra barnet
    4/1 - Chaplin89, 36 år, andra barnet
    4/1 - LinaThulin, 27 år, tredje barnet
    4/1- fluu,20 år,andra barnet
    4/1 - debbie85, 28 år, första barnet
    5/1 - Jennsan85, 28 år ,första barnet
    6/1 - Mymemlan, 22 (23 maj, 2013) och väntar andra barnet.
    6/1 - Trollbarnet, 23, första barnet.
    6/1 - annadenise, 30 år, första barnet
    7/1 - popcornplaya, 28, tredje barnet
    7/1 - sunnydays, 25 år, första barnet
    10/1 - winterlong, 29 år, andra barnet
    11/1- Nesseo, 27 år , Första barnet  
    12/1 - sagalo, 25 år, andra barnet
    12/1-Mariafii, 1985, 27 år första barnet
    14/1 - Susanne 1975, 38 år, andra barnet
  • moto

kom nyss hem från hälsosamtalet, kändes mycket onödigt för min del! Denna information hade vi kunnat slagit ihop med inskrivningssamtalet, vilket hon hade gjort nu om hon hade haft tid! Ja ja...

ska boka in Freja-samtal inför KUB och ska då köra inskrivningssamtalet samtidigt.

När jag fick barn för länge sedan... Flört hade de tydligen inte datajournaler ens så hon bad mig kolla om jag hade kvar dem. Letade lite och hittade dem och förlossningsjournalen, läste igenom och fällde en liten tår medan jag mindes hur det var! Ska bli kul att jämföra graviditeterna, dock inte att jag börjar på nästan samma vikt som jag slutade förra gången!! Förvånad (gick upp 17 kg)

I morse höll jag på att kräkas när jag borstade tungan, inte sådär lite kväljning som man kan få utan riktigt nära! Guld i mun jag blir hungrig snabbt och när jag väl är hungrig känns det som att jag ska kräkas för att jag är så hungrig och så äter man och så känns det konstigt när man är mätt! Man blir inte klok...måste väl äta konstant nu då Glad

• moto
    sunnydays skrev 2013-05-06 10:18:19 följande:
    Ringde mama mia nu, men inge svar än. Känns fortf som att jag inte är gravid, som att jag bara säger att jag är det.
    Berättade för sambon igår (han var borta över helgen. men visste att jag skulle testa). Han ville inte gå till jobbet idag, haha, han sa att han ville vara hemma och städa och fixa fint så jag har det bra. Gulle :)

moto vad gör man på hälsosamtalet?
    Hur gamla är dina andra barn?
    Gick bara igenom frågor som alkohol, rökning, träning, kost, mediciner etc. Tog inte ens 30 min! Kändes onödigt eftersom jag aldrig provat att röka ens, nästan aldrig dricker, motionerar varje dag, inte är sjuk, äter bra kost osv Flört kunde ha tagits per telefon.

Min förstfödde blir 7 år i år! Så bm trodde det bara var min mans barn när han sa att vi hade en 7-åring haha! Och så kommer det väl att vara folk kommer anta att det är en av oss som är förälder till 1:an och så har vi fått 2:an gemensamt Skrattande
  • moto
    sagalo skrev 2013-05-06 10:19:05 följande:
    mariafii: Är precis som du att jag bara går och väntar på att mensen ska komma när som helst (bim idag)! Tänker att det kanske bara är min kropp (och testet) som spelar mig ett spratt.. huaa :)

Jag var illamående mellan ca v 7-15 förra gången så jag grämmer mig jättemycket för det, tror det gör att jag typ går runt och spänner mig och självframkallar illamående redan nu. Fy för det :/

Hur gör ni andra med outandet av graviditeten förresten? Har ni redan berättar för era nära eller när/hur ska ni göra det? Vi är lite kluvna till hur vi ska göra... vill ju så gärna berätta för vårt barn som länge längtat efter ett syskon, men om vi gör det så vet vi ju att alla snart kommer veta om graviditeten ;) 
    kommer vänta lite till. Vi tänkte göra kub och när vi får ul-bild där ska jag göra nåt av den. Tänkte skicka efter ett eget pussel av bilden och ge svärfar och svärmor. mamma o pappa kommer jag nog berätta snart för! Sonen väntar vi in i det längsta med eftersom då blir det ju inte att hålla hemligt! Så ingen vet än!
    Bara ni...

Var liiiite nervös att gå till bm idag, tänkte om vi skulle stöta på nån vi kände! Förvånad Är man där själv kan man ju skylla på preventivmedel men när man har mannen med sig blir det ju lite uppenbart!
  • moto
    sunnydays skrev 2013-05-06 10:27:20 följande:
    Men vilket konstigt antagande, varför skulle inte du kunna ha en 7 åring?
    Lustigt att de inte hade datafiler på de för 7 år sen :)
    det var nog mer att det var han som sa det och jag tror det är lite naturligt, de flesta har ju ändå barn lite tätare än vad vi kommer få så det kommer nog vara såhär Flört får också höra väldigt ofta att man inte tror jag är 33 utan mer 25 så kanske därför också? Har tydligen babyface Baby eller så är det ni unga som tror att man ser ut som ett ras efter 30 Skrattande

Ja inte så modernt kan man tycka!
  • moto
    sunnydays skrev 2013-05-06 12:42:14 följande:
    Haha, fick en jätterolig bild i huve när du ja läste babyface :)
    Sen är det väl så vanligta tt det är olika föräldrar till barnen nu så :)
    haha len som en barnrumpa vet du Flört en jobbarkompis sa "du ser ju fräsch ut för att vara över 30! Inte ens rynkig!" ehhh vad svarar man Tyst

Jo det är ju vanligt att man skiljer sig och träffar ny partner och får fler barn så det ligger väl i tiden...
  • moto

Ingen här som har ett gravtest över? Ett sånt där det blir streck tex, inte digitalt. Har bara kvar stickor och från förra grav. har jag ett med två streck, vore kanske kul att ha ett från denna också men det digitala lös ju bara ett dygn!

• moto
    Jennsan85 skrev 2013-05-06 16:08:06 följande:
    Är skit orolig. Fick en liten blödning imorseFörvånad. Är i vecka 5+0. Va in till gyn imorse o gjorde vaginalt UL. Han sa det såg bra ut inga blödningar o så. Så sa han det är för tidigt o se hjärtljud o så eftersom jag inte är så långt gången. Men att jag blödde va inte bra. Så sa han det är 50 50 att det är missfall eller att allt är bra. Fick en ny tid till måndag om en vecka. Så nu hoppas jag bara att allt är bra och att det kanske bara va en små blödning o inget mer med det. Skulle haft mens denna veckan egentligen. Men vet jag är gravid för jag plussade i måndags o ringde då bm. Har googlat massa nu. Står att det är ganska vanligt med små blödningar i början av graviditeten. Men detta är ju första barnet o så man blir ju skit orolig. Har aldrig fått missfall o detta är första graviditeten. 
    hoppas det inte är mf och att allt går bra! Håller tummarna att det är bra med knytet och att din vecka går fort!
    Mymemlan skrev 2013-05-06 17:16:28 följande:
    Jag ska vul 13/5, kmr vara i slutet på vecka sex eller i början på vecka 7, beror på när exakt ägglossningen var då jag inte har nån senaste mens att räkna på :) längtar :D
    vul - av nån särskild anledning?

Har ni bestämt er om ni ska göra Kub eller inte? Jag vill mest göra det för att få en extra chans till ul och för att se om det verkar bra, är det något allvarligt fel tar vi ställning till det då känner jag! Nån som gjort kub innan? Det gjordes inte  på rutin som nu när jag var gravid sist!

• moto
    Mymemlan skrev 2013-05-07 21:02:29 följande:
    Jag är så trött.. Vill sova ungefär hela tiden. Min mage är så svullen (är smal så syns tydligt) men som tur var mest svullen på kvällen. Då ser jag ut att vara i vecka 20 (iaf så tjock som jag var då med sonen, hade dock inte så stor mage) och illamåendet har hälsat på lite igår och idag. 
    Hade hyperemiss med sonen, så vill inte ha det nu.

Sen missfallet i mars vågar jag inte hoppas. Har märkt att i mina tankar känns det inte som att i har barn, väntar mig nästan ett missfall.... eller annat negativt besked. Det är hemskt... Hur går man igenom dom här första veckorna????  
    samma här! Gick in i vecka 7 idag och jag fattar inte hur vi ska kunna hålla det här hemligt så länge till! Samma sak för mig på em/kvällen svullen magen och det ser värre ut än i v20 förra gången tror jag! Har en massa kort från vecka till vecka från förra graviditeten, men minns inte var jag lagt dem. Vore kul att jämföra! Eller inte...Skrikandes
    Susanne1975 skrev 2013-05-07 22:39:35 följande:
    Tack för råden! :) Jag ska fortsätta träna men känna efter om det känns bra. 
    Ja fortsätt bara, jag tränade styrketräning nästan in i kaklet förra grav! Man märker ju hur man kan ta i och så! Var och tränade styrka nyss och jag känner att jag är flåsigare bara, men lika tungt går ju fortfarande och man kan ju inte springa ut bebisen eller träna ut den, det vet ju de som gått över tiden och provat allt iaf Flört
    Susanne1975 skrev 2013-05-07 22:42:52 följande:
    Mina symtom är; ofta kissnödig, större och spända bröst, hunger, trötthet, förstärkt luktsinne, yrsel, molvärk och en lite märklig känsla av att något är annorlunda med min kropp (känns lite flummigt). 

Jag går in i v. 5 imorgon.  
    samma här, kissnödig ofta, inatt var jag uppe och tröstade sonen lite och kissade först efter det tröstade lite och sen kissa igen och båda gångerna rejält! Fattar inte, var kommer allt ifrån! Kan också känna mig skum som när man är full och man ska sova men vill inte för hela rummet snurrar (ja som det var ett par gången i 20-årsåldern Flört). Jätteobehagligt! Och hunger, blir jag hungrig så måste jag ha mat på en gång inte snart!

Läste någonstans att det är tarmarna som härjar runt och gör att magen svullnar upp, nån som vet om det lägger sig lite efter ett tag eller ska det bara växa på såhär? Känns helt knäppt och ovant från förra gången då jag gick till ultraljudet och tänkte att de kommer säga "varför tror du att du är gravid, det finns inget här!" då magen knappt syntes!

• moto
    smurfsyster88 skrev 2013-05-08 10:22:12 följande:

Hon sa att de kunde vara missfall, men sen visste hon inte så ska tillbaka på fredag och kolla hur de ser ut. V6 är jag i.
    håller tummarna att det går bra!! {#emotions_dlg.flower}

Kom på en sak till, är i vanliga fall inte så törstig av mig, det är jag nu! Förra graviditeten ville jag ha frukt som kunde stilla min törst, vindruvor, apelsiner, jordgubbar etc. och samma sak nu! Bra craving, frukt Äpple
Svar på tråden BF januari 2014