• moto

BF januari 2014

Winterlong: GRATTIS!! BabyBaby

Jag ska snart till sjukgymnast med min onda rygg (har ont även i vanliga fall men nu är det värre! Just idag är det ju bra såklart!) och så till lab och ta blodprover, de vanliga och till KUB. Det är om 2 v! Längtar så! Tycker "alla" får gå på vul och jag vill också se att det är någon liten därinne, det känns ju så overkligt när man inte märker av att man är gravid så mycket! Jag har uniform på jobbet och byxorna spänner som 17 på kvällarna! Tänkte jag skulle slippa gå och byta i förrådet för jag ska bara jobba 2 dagar till innan jag går på lång sommarledighet!

V 11 nu, 10+5 så snart in i v 12 och till midsommar tänkte vi berätta för våra vänner om bebisen som ska komma! Synd att Kub är precis efter midsommar bara Obestämd
    Undrar så vad alla kommer säga, det här har nog ingen väntat sig av oss! Glad Känns skönt att jag efter 1 år på jobbet nu fick fast tjänst! Skål Var lite orolig att det inte skulle ske innan jag blev tvungen att berätta om grav. (väldigt stor arbetsplats så det löser sig fint med vikarier och så!)
  • moto
    Burberry skrev 2013-06-10 12:36:36 följande:
    Jag googlar en del på vagnar. När bebisen kan sitta själv så ska vi köpa en såndär babyzen yoyo (liten, går som handbagage på flyget, perfekt för oss som gillar att resa)

Så till dess behöver vi bara en resevagn med större hjul och med adapter för babyskydd (någon liggvagn behöver jag inte, till twinsen använde jag nästan bara strollers o joggervagn så känns onödigt köpa något jag ändå inte använder, speciellt inte på vintern). Som det nu ser ut köper vi vagn i USA när vi far dit i oktober, har hittat flera jag är nöjd med på nätet, billigt dessutom.

Andra tänkbara vagnar är Stokke, Mutsy, quinny zapp men tycker de känns onödigt dyra för en så kort period. Men bodde jag i stan skulle jag köpa någon av dem, här ute på vischan känns det lite som bortkastade pengar.
    hade ni ingen liggvagn till tvillingarna?

JohannaOo skrev 2013-06-10 12:09:03 följande:
    Har ni börjat prata namn?
    Har ni funderat på barnvagn? 
    Här blir det med störta sannolikhet en Bugaboo Buffalo! Hjärta
    Ang namn så kommer vi inte överens, så vi kommer ta reda på kön vid ul för att iaf kunna koncentrera vår namnfejd till ett kön! Flört

• moto

usch läste lite om KUB och kom in på de som haft MA som upptäckts vid KUB, nu snurrar tankarna i fel riktning...men kände så innan RUL förra gången och då var jag ändå i v 20 nästan! Bättre att få se i v 13 än 20!

Lycka till ni med KUB/vul idag! {#emotions_dlg.flower}

Kom in och rösta? Solig www.familjeliv.se/Forum-3-141/m70171056.html

• moto
    sunnydays skrev 2013-06-11 10:43:31 följande:
    Hoppas lillen mår som den ska då. Oftast så gör den ju de :) Jag vägrar läsa och kolla på alla fel som kan bli, man blir så nojjig då.Har du bokat kub?

Fin vagn. Jag tycker svart/vit eller svart/blå var fina. Men det ska ju vara ni som gillar vagnen :) Vilken lutar det åt?
    ja jag vet inte vad det är med mig, har inte nojat innan men man blir väl lite påverkad när man läser här om de som får MF och MA, man hör ju inte så mycket om det i vardagen med vänner och så! Vi har tid för kub direkt efter midsommar, 2 lååånga veckor kvar!

Velar mellan offwhite/svart och petrol/svart!
  • moto

jag går in i v 12 idag Glad
    Tycker symptomen (de få jag hade) har försvunnit nu. Hur är det för er? Innan kunde jag bli jättesvullen om magen på kvällarna, men nu tycker jag den ser ungefär likadan ut hela dagen. Har inte gått upp något i vikt ännu och brösten är mindre ömma och känns inte så stora längre. Tröttheten från helv_te har också släppt.

2 dagar kvar att jobba innan lååång sommarledighet! Hoppas jag får på mig jobbyxorna bara!

• moto
    sunnydays skrev 2013-06-12 11:00:12 följande:
    Härligt med v 12, det är ju lite milstolpe :)
    Du får köra me snodd i byxorna om de känns trånga :)
    Ja men så läste jag att det är ju egentligen när v 12 har passerat Tungan ute så nu blev det ju en vecka till haha.

Det är sådana där byxor med hake och knapp, på kvällen brukar det spänna rejält! Måste ha skärp också! När jag cyklar hem brukar jag öppna så jag kan andas Flört
  • moto
    popcornplaya skrev 2013-06-12 11:01:03 följande:
    Moto det är ju nu spökveckorna börjar ;)
    ja verkligen! Fast den här gången ska vi göra KUB iaf så man får något livstecken innan RUL, tyckte det var jobbigt förra gången, inskrivning och sedan hände inget förrän rul i v 20 typ! Jag mådde inte illa då heller så det kändes inte på riktigt förrän efter ul!
  • moto
    Chaplin89 skrev 2013-06-16 08:32:05 följande:
    Säger godmorgon till v 12 och tycker det är härligt att må bättre :) Nu längtar jag tills magen börjar synas och till KUB den 25/6. Ska bli roligt att faktiskt få se om det är nån därinne men också väldigt nervös inför resultatet!!!

Jag går in i v 13 på onsdag och har kub 24/6, ska dock ringa och se om de fått nåt återbud på onsd/torsd!
  • moto
    vilja89 skrev 2013-06-16 10:09:15 följande:
    Ska alla i tråden göra kub? Betslar ni själva då eller ej? Jag är 24 och bor i Södermanland - här gör de inga sådana tester vad jag förstår. :/
    det är gratis för alla här
  • moto
    SaraKarla skrev 2013-06-17 10:24:24 följande:
    Å nu börjar den äkta gravidmagen att puta ut. Känns kul men ändå lite märkligt då folk garanterat kommer att se men inte våga fråga. När ska man berätta för "alla"? Har ju bara berättat för de närmaste!

Jag går in i v 13 på onsdag och vi har inte berättat för någon än! Tänkte berätta för våra familjer och närmaste släkt och nära vänner i midsommar! Måste nog ringa min chef den här veckan för hon går på sem efter midsommar, tycker det är tidigt men när jag kommer tillbaka i aug måste jag få andra arbetsuppgifter och nytt schema så jag måste nog... Trodde jag skulle klara mig på jobbet innan jag gick på sem men så sista dagen 1 TIMME innan jag slutade frågar en koollega, man drygt 50 år, "är du gravid?" jag kunde prata bort det så jag svarade aldrig men fasen....1 h ifrån att klara mig ;)
  • moto
    SaraKarla skrev 2013-06-17 12:05:47 följande:
    Egentligen hittar jag ingen anledning till att inte berätta tex i fikarummet på jobbet osv. Med första barnet väntade jag till efter rul i vecka 18, men nu känner jag mest, varför vänta om det ändå syns? Varför ska man vänta så länge tycker ni?

Nä det bestämmer du väl själv vad DU tycker känns bäst för DIG! :)
  • moto

V 13, 12+4, ont i ena sidan på rumpan så jag gråter ibland när jag ska ta mig upp eller gå! Vet inte om det verkligen är foglossning eller ngt annat! Nån med samma erfarenhet? Kub i morgon, lite nervös! Annars mår jag bra!

• moto

Hade kub idag, var rejält nervös igår kväll och började t.o.m nervösgråta (jag skyller på hormoner, känner inte igen mig själv) men idag var det lugnare. Det gick bra, liten ville inte visa sin nacke så,hon kunde mäta bra medet gjorde ju inget vi fick ju se bebis längre bara!! Fick "liten risk", inga siffror. Blev flyttad så bf blir 27/12 it's för 31/12 som vi hade först. Fick tid för RUL, 31/7 hela 5 veckor kvar...vill ju veta kön nu!! :)

• moto
    Tokfrans skrev 2013-06-25 11:05:34 följande:
    tänkte kolla med er om ni vill ha en sida där ni kan se på en serie som heter - one born every minute- usa versionen av en unge i minuten.

tycker den är intressant :) 

Om ni vill se den så är länken här - www.free-tv-video-online.me/internet/one_born.../
    jag gillar sådana program, men måste man skapa ett konto för att kolla där?

Några fler tips på liknande serier? Tycker jag har sett allt, en unge i minuten och allt vad som gick förut!
  • moto
    Tokfrans skrev 2013-06-25 11:33:08 följande:
    nä, du behöver inte ha ett konto :)

Du får kolla runt lite, finns massa serier samt filmer där 
    ja försökte kolla lite men fick upp att jag skulle skapa konto och sånt orkar jag inte med...får kolla igen..
  • moto
    Tokfrans skrev 2013-06-25 20:58:01 följande:
    konstigt, har inte behövt skapa nått konto alls på 1 år jag kollat där :/

Vad klickar du på? Det står ju avsnitt 12 jättemånga ggr tex!? Och jag får upp olika slags rutor där jag ska registrera mig på allt jag klickar på! Kan du ta en skärmdump och lägga upp för jag fattarverkligen inte och jag gillar ju "föda-barn-program" :)
  • moto

Satt och räknade lite nu och får inte bf att stämma, har ni koll på om era stämmer? Den här gången hann vi inte med så många försök, det gick på 2:a försöket att bli gravid!

Testade med äl-test och hade Plus 10-11 mars, mens 27 mars och sedan fick jag inget direkt utslag på testerna när jag testade 11-13 april så jag vet inte riktigt när ÄL var men hade på dag 18-19 första månaden så då är det lite snabbt att ha ÄL igen 1 april för att få bf 22/12

Rörigt men nää stämmer inte så nu får jag väl ställa in mig mentalt på nyår igen Gråter

Ska på 3D-UL nästa vecka får väl se om de säger ytterligare ett datum!?

• moto

jo jag vet att den kommer när den kommer - inget att göra åt Flört men sonen kom en vecka innan bf och gå en till två veckor över tiden verkar väldigt påfrestande rent psykiskt tycker jag när man pratat med vänner och läst om folk som gör det. Verkar som varje dag är en vecka så att få ett mer exakt datum som är rätt för ÄL och när det kan ha blivit till tycker jag känns bättre. Får väl tänka nyår och säga det till alla, orka höra det där tjatet sen "är det på gång än?" varje dag! Kräks

• moto
    Line79 skrev 2013-08-10 20:47:09 följande:

Tack tack! Ja det blev ett långt hopp.. Vill inte ha syskon först men så blev det visst iaf. Har kännt mig skräckslagen inför det här & går som många andra & tror att bebis inte lever. Det spelar ingen roll att den sprattlar för fullt😄 Hade en bugaboo cameleon förra gången & kommer absolut ha det igen. Den gamla använde jag i 4 år så det blir ju ändå billigare i slutändan.. Dessutom får ingen annan vagn plats i min pyttelilla bil. Har alltid kört suv innan men i höstas bytte jag till en Fiat 500 för att det kändes så onödigt att köra dieselslukande monster bilar. Längre resor eller storhandlingar så blir det ju den andra större bilen. Är i v 17+0 idag & ska på ul 23/8. Läääängtaaaar!
    jag kommer också ha långt mellan barnen, sonen hinner bli 7,5 år när lillebror kommer!
    kallemaja skrev 2013-08-10 22:28:56 följande:
    Här blir det en svart Bugaboo Buffalo..helt ny! Beställde den idag! Känns toppen!!
    vi ska också ha en buffel! Skrattande Kommer nog bli en offwhite, beställer från Holland lite längre fram.

v 21
  • moto
    verkar skrev 2013-08-19 16:47:38 följande:
    Jordgubbar är gott och innehåller mycket järn.
    tyvärr en myt! Att jämföra...

Järn per 100 g:

Jordgubbar                    Järn 0,3 mg
    Torkade aprikoser         Järn 6,0 mg
    Pumpafrön                      Järn 15,0 mg
    Wasa sport (hårt bröd) Järn 3,4 mg
    Blodpudding stekt         Järn 18,5 mg

Har dåligt järnvärde (depåer) så har försökt leta livsmedel med högt järnvärde eftersom jag knappt kan äta järntabletterna! Äter (tyvärr) inte blodpudding men gillar man det är det ju toppen!
Svar på tråden BF januari 2014