• K87

BF januari 2014

SB2011 skrev 2013-09-16 20:50:04 följande:
    Kan ni inte ha 3 namn då?

Ja de e jobbigt när magen krånglar! Laktulos går bra att ta och fungerar ganska bra! Men har du provat byta järnpilla? Finns andra sorter som påverkar magen annerlunda! Själv kan ja inte ta järnpiller alls, får jätte ont i magen och bajset blir kolsvart!
    Jo 3 namn skulle gå Emmy Kerstin Desirée!

nä har inte testat att byta piller ännu :) fick tips av bm att ta var tredje dag först å sen testa laktulos om det inte funkar :) ont i magen har jag oxå men bara den dagen jag tar niferex typ :)

Försöker äta frukt å dricka vatten
  • K87
    sagalo skrev 2013-09-16 21:06:26 följande:
    Beklagar verkligen! Har gått igenom nått liknande, min morfar och farfar dog då jag väntade dottern, den ena hastigt och den andra efter en tids sjukdom. Kändes så orättvist att dom inte hann träffa henne, samtidigt som jag fann tröst i det lilla liv jag bar. <3
    Lite så jag känner att det är synd att farmor inte får träffa vår dotter :(

Känns mysigt att hon gör sig påmind därinne iaf :)
  • K87
    popcornplaya skrev 2013-09-17 04:04:46 följande:
    Niferex brukar va värst, tycker du ska testa nått annat. Min mage har aldrig klarat niferex. Däremot duroferon gick bra sist. Man får testa sig fram lite.
    Okej! Får kanske testa det då :)
  • K87
    Me2 skrev 2013-09-17 07:04:37 följande:
    Tycker det gör varken till eller från. Tog det i början när jag började med Zofran, för det stoppar upp allt, men det kommer ändå bara ut var tredje dag oavsett om jag tar laktulos eller inte. Så eftersom jag tycker det smakar vedervärdigt så avstår jag.

Beklagar sorgen.
    Skönt att ändå hinna säga farväl även om ni inte gör det ansikte mot ansikte. Jag förlorade min pappa när jag väntade förra barnet, det var väntat, men inte just vid det tillfället då han mådde relativt bra då och sedan bara dog helt plötsligt utan att vi fick säga farväl. Det var jobbigt och alla gravidhormonerna gör det inte bättre...... 
    Ta hand om er och sörj ! 
    Okej :) får bara testa att byta järntabletter i så fall :) till en början kanske :)

Farväl blir nog bara i tankarna eftersom hon mer eller mindre ligger nerdrogad för tillfället :/ ja det känns som att det blir extra jobbigt när man har alla hormoner i kroppen :(
  • K87
    vilja89 skrev 2013-09-17 07:38:09 följande:
    Vad sorgligt :( Hoppas hon levt ett glädjefyllt liv :) Kramar!
    Ja det tror jag nog hon har! Det jobbigaste är att det är så nära nu! Å dessutom på fredag så är det exakt 4 år sedan farfar dog :(

Kramar
  • K87
    Fru Persson skrev 2013-09-17 08:16:30 följande:

Många blir mest gasig av laktulos, har du provat linfrön? Det har hjälpt min mage som annars blir helt förstörd av niferex.  
    Brukar köra med linfrön på fil å gröt :)
  • K87
    SB2011 skrev 2013-09-17 08:56:19 följande:

Katrinplommon juice funkar bra med! Även att äta mycket stenfrukt! Fast man fiser ju som en karl då!:p

Försökte hitta katrinplommonjuice på Ica där jag bor men fanns inte :( vad är stenfrukt?
  • K87
    SB2011 skrev 2013-09-17 09:07:14 följande:
    Plommon, nektarin, persika, körsbär, hallon etc är stenfrukter
    Jaha, men plommon äter jag typ 2 om dagen ;)
  • K87
    SB2011 skrev 2013-09-17 09:30:45 följande:

Usch nu blev ja nervös ju! Spec mvc ringde mig nyss då dom tagit emot remiss plus läkarens kompetering av remiss dom skicka förra veckan och ville ha in mig asap typ för läkarna där ansåg att de va bråttom att få in mig! Ville ja skulle komma idag men de kan jag inte så fick en tid till imorgon bitti!

Varför det?? Lycka till iaf<3 kommer gå bra ska du se :)
  • K87
    SB2011 skrev 2013-09-17 10:14:25 följande:
    Tack:)

Läkaren på mvc skicka remiss för jag har svår foglossning, kan knappt gå me kryckor så jag ska få rullstol på torsdag och att jag har känt mig nedstämd och de va risk för att jag skulle bli deprimerad! De va för 1.5v sen! Förra veckan kompletterade hon min remiss med att jag får sammandragningar som gör ont, som kommer när jag rör mig!

Vet inte riktigt vilken av bitarna som gör läget så akut helt plötsligt vilket oroar mig lite!
    Usch vad jobbigt hoppas det blir bra snart :)
Svar på tråden BF januari 2014