• K87

BF januari 2014

Vår lilla tjej har inte bajsat på 3 dagar nu (helammar inte, då mjölken inte räcker till)

Är det nån fara att hon inte bajsat?

Nån som har nått tips :)?

• K87
    Tokfrans skrev 2014-05-12 22:47:39 följande:

Har era börja skratta riktigt än?

Min öppnar hela käfta och gör sig till en boll :P så glad är han men inge skratt än, låter bara hoo haa och ler sööönder :P

Vår tjej typ skriker samtidigt så jag skulle nog säga att hon skrattar på riktigt :D
  • K87
    c4trin skrev 2014-05-13 16:15:42 följande:
    Ja några gånger har han skrattat högt, hjärtat smälter!
    N 140128 <3 tvablitre.blogg.se
    Ja mammahjärtat då alltså (a)
  • K87
    Tokfrans skrev 2014-05-14 07:22:49 följande:

Uscha nu har lillen börjat skippa hela nätter sen 3dar tillbaka. 
    Somnar runt 21 vaknar 23 - 01 -02.30 - 04 - 06 sen vakna vid 7. (runt dom tiderna)
    Är rätt död här Tungan ute han vill inte äta utan behöver bara vagga han, men har blivit väldigt lättväckt med.
    Skriker högre, börja manipulera oss med krokodil tårar (vill ha närhet) och ibland va besvärlig med maten på eftermiddagarna. Sover runt 30min / 1½timme , 3-4 gånger under dagen.

blööööööööööööööööööööööööö säger jag..Rynkar på näsan

Så har vår lilla tjej varit ända sen hon föddes ungefär med fåtal undantag!! Somnar runt 21-22 vaknar igen 01-03 å sen igen när sambon går upp 06 :D
  • K87

Vi har börjat diskutera att gifta oss borgerligt i juli men undrar nu vad man ska tänka på då om det är nån som vet det :)?

• K87

Lite har vi läst så hindersprövningen visste vi om å två vittnen oxå :) men tänkte mest ifall det var nått mer att tänka på eller om nån gjort så, så man kunde få tips :)

• K87

Nu har vi preliminär bokat ett datum iaf å kollat upp mat å sånt :D börjar nästan bli nervös nu :D

Nån som har förslag på bröllopstårta för ingen av oss tycker om marsipan :)?

• K87

Vår lilla tjej hade gått upp från 5kg till 5,2kg förra veckan å idag hade hon gått ner 95g :(

• K87
    Tokfrans skrev 2014-05-22 14:24:48 följande:

vägde våran igår och hade lagt på sig drygt 700g sen förra månaden. Så nu väger han 6750g.

De är varmt ute med så lillen tappar aptiten ibland, men då går jag bara in i ett svalt mörkt rum.
    Äter hon dåligt K87? 

Nä felet är nog tvärtom egentligen hon småtuttar istället :D
  • K87

Nu är vår lilla tjej omvägd igen :D

Sen i torsdags har hon gått upp 275g :D

• K87
    syskonlängtan14 skrev 2014-05-26 19:43:21 följande:

K87 Vad skönt :)

Ja verkligen :) från 5145 till 5415 :)
  • K87
    Chaplin89 skrev 2014-05-31 11:55:14 följande:

Här är allt bara bra, lilleman blir 5 månader på måndag :) Vill mest sitta eller stå, gillar att sitta i sin matstol när vi äter och han har fått smaka på lite olika saker :)

Vänder från rygg till mage men inte tillbaka så då får jag hjälpa till lite. Vagnen går oftast bra att sova i när vi är ute och går, men ligga i den när den står still går inte...

Sover oftast hela nätter ( 21-06 ) utan att vakna, men de senaste dagarna har han ätit runt 02 tiden också. Sen sover han två längre pass på dagarna också. Lite olika om vi är iväg med bilen eller så.

I övrigt är han mycket lättsam som gärna ligger i babygymmet när jag duschar eller lagar mat. Nästan alltid glad och nöjd med tillvaron. Dessutom älskar han sin storebror!!

Grattis till er som plussat!?

Jag har inte ens fått min mens ännu... Det tog 6 månader efter första barnet innan allt kom igång igen, enligt bm inget ovanligt!? Men å andra sidan ska vi inte ha fler barn heller, blir ju 38 år i september ;)

Vår tjej på 4 månader är precis likadan med vagnen :) passar bra att sova i om den rör sig men inte om den står still ;)

Hon har dessutom börjat smaka lite gröt :) 1-2 tsk per dag om inte mindre å det är gott :D

Jag har inte heller fått min mens ännu efter E å som sagt 4 månader sen :) satte in en spiral för typ 4-5 veckor sen om inte mer :)

Sen VET jag att jag INTE är gravid igen ;)

Men skulle vara skönt att kroppen kom igång som vanligt igen :)
Svar på tråden BF januari 2014