• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • heartems

Precis ringt MVC och fått tid på torsdag :) Blir inget hälsosamtal eftersom jag känner att jag kan det mesta om det då det är mitt andra barn. Däremot så ska hon informera om fosterdiagnostik, vad innebär det?

• popcornplaya

Fisterdiagnostik är när man antingen gör kub för att ta reda på sannolikheten för vissa kromosomförändringar eller så gör man t.ex fostervattenprov och där får man reda på exakt hur det ligger till med bebisen i magen.

• EmiliaGK

Nu får ni ursäkta mitt "otrevliga" inlägg.. Fick ju en blödning i torsdags, i samband med att jag var på toaletten och gjorde nr 2. Har varit ganska så förstoppad hela tiden nu så man tar ju i lite :). Sen nu, var det likadant, var och gjorde nr 2, tog i, och det kom blod när jag torkade mig sen. Kan man "ta i" så ett blodkärl eller livmodertappen börjar blöda?
    Har ju inget ont mer än lite småmol....

Någon som kan dividera lite med mig?

• mariafii
    EmiliaGK skrev 2013-05-20 09:28:07 följande:
    Nu får ni ursäkta mitt "otrevliga" inlägg.. Fick ju en blödning i torsdags, i samband med att jag var på toaletten och gjorde nr 2. Har varit ganska så förstoppad hela tiden nu så man tar ju i lite :). Sen nu, var det likadant, var och gjorde nr 2, tog i, och det kom blod när jag torkade mig sen. Kan man "ta i" så ett blodkärl eller livmodertappen börjar blöda?
    Har ju inget ont mer än lite småmol....

Någon som kan dividera lite med mig?

Jag skulle nog ringa bm och fråga
  • LinaThulin

Hej alla !

V 7+1 idag. Jag mår lite illa ibland. Inte så att jag känner att jag behöver något mot det men tillräckligt för att det ska vara jobbigt.
    Jag har inte mått illa de två tidigare graviditeterna, då fick jag pojkar. Så kanske är det en flicka den här gången ?
    Man säger väl att man mår mer illa om man väntar en tjej? Någon som har några erfarenheter?
    Jag tror egentligen inte på sånt :) men kul att höra era erfarenheter iaf.

Sen skrevs det om att jobba natt? Inom vården? Jag gör det.
    Har inte hört att det skulle vara farligt?
    Varför skulle det vara farligt?
    Har haft fler arbetskamrater som jobbat natt då de varit gravida.
    Lite jobbigt har det varit nu senaste veckan få jag hela tiden är så trött.

• mariafii
    LinaThulin skrev 2013-05-20 09:40:44 följande:
    Hej alla !

V 7+1 idag. Jag mår lite illa ibland. Inte så att jag känner att jag behöver något mot det men tillräckligt för att det ska vara jobbigt.
    Jag har inte mått illa de två tidigare graviditeterna, då fick jag pojkar. Så kanske är det en flicka den här gången ?
    Man säger väl att man mår mer illa om man väntar en tjej? Någon som har några erfarenheter?
    Jag tror egentligen inte på sånt :) men kul att höra era erfarenheter iaf.

Sen skrevs det om att jobba natt? Inom vården? Jag gör det.
    Har inte hört att det skulle vara farligt?
    Varför skulle det vara farligt?
    Har haft fler arbetskamrater som jobbat natt då de varit gravida.
    Lite jobbigt har det varit nu senaste veckan få jag hela tiden är så trött.

Låter bra, vet inte om det kan vara för att det är mer slitsamt att jobba nattetid
  • popcornplaya

Emiliagk: är du säker på att blodet inte kommer från analen då? För där kan man blöda från om man fått ta i, när man är gravid kan man lätt få hemorojder och så som kan blöda.

Har aldrig hört att man kan ta i och blöda från livmodertappen.

• EmiliaGK

Nej det kommer från slidan. Läste runt lite på fl och det var fler som haft likadant, vilket kan bero på känsliga slemhinnor. Men tja, jag är inställd på ännu ett MF....

• popcornplaya

Emiliagk: det tycker jag verkligen inte du ska va! Hade det vart mf hade det väll kommit blod vid andra tillfällen än när dy gör nr två!

Svar på tråden BF januari 2014