• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • bananiss

Shit pomfritt vad jag ser gravid ut! Magen har väl inte hunnit bli normal igen efter förra graviditeten men.. Folk FRåGAR om jag ät gravid. Haha snacka om uppsvullen. Usch ja känner att håret är kaos, det blir ojämt när jag sminkar mig. Inga jeans passar. Ser ut som en kossa! Hahaha!

• LillFrö

Det var någon som hade skrivit om Betapred, det var bara en undran. Hittills har jag inte ens mått illa, tänkte mer som nödlösning om illamåendet dyker på en :)

Chaplin89 skrev 2013-05-19 18:51:50 följande:
    Lillfrö: varför ska man ta Betapred mot illamående?? Står dessutom att det finns risk för att fostret skadas!

• LillFrö

Blev nyfiken, någon skrev om att hon åt Postafen och Betapred. Är man sjuksköterska och nästan barnmorska så vill man ha koll på sånt :) Det där med läkemedel och graviditet varnas det för gällande de allra flesta mediciner!

Lillfrö: varför ska man ta Betapred mot illamående?? Står dessutom att det finns risk för att fostret skadas!

• LillFrö

Förlåt, jag menar Primperan!!! :)

• monsterbullen

Hej! fick Mf i Mars i vecka 11+3 och då inte mensen dykt upp ännu gjorde jag ett gravtest förra veckan. Jag är visst gravid igen men vet inte riktigt vilken vecka jag är i. Så har förmodligen Bf någon gång i mitten av Januari :). Är 27 år och väntar mitt andra barn :)

• Trollbarnet

6+6 idag. Nervös och orolig!

var tvungen att gå in på jobbet och göra ett 16h pass som verkligen tog stryk. Kroppen bara skriker och detsamma min stackars livmoder med lilla ärtan i. Har haft hemskt besvärligt inatt både i ländrygg och själva livmordern. Men brösten värker så det står härliga till, vilket är ett bra tecken. Tänkt VUL nästa måndag men mailade inatt till KK och hörde om de kan tänkas ta det i veckan istället. Känner bara att jag verkligen måste få se nu! Väntan tar kål på mig.

• Mymemlan

Jag äter primperan och lergigan comp. En helt godkänd kombination nu. Primperan ska man dock inte äta tredje trimestern då nått med nerverna och bebis kan bli vajsin då. Tack vare den kombination lever jag idag och kan även ta hand om min 3åring.

• Burberry

Angående Primperan-doseringen. Förra gången jag var gravid led jag av svårt illamående, efter att ha varit intagen på sjukhus för uttorkning fick jag Primperan 10 mg utskrivet. Doseringen var 1 tablett vid behov 3 ggr per dag.

Är i vecka 6 nu, och än så länge känner jag inte alls av något sådant (började senast gång i slutet av vecka 5) så jag hoppas jag klarar mig undan det denhär gången. Men blir jag sjuk igen så tvekar jag inte att använda Postafen o Primperan vid behov.

• 30maj

Era stackare som mår så illa:( själv är ja väldigt yr men dock inte illamående!

Till nåt helt annat, är hemma med min son idag för han hade 37,9 och är hostig annars pigg och glad, mest för att han alltid blir jättesjuk i krupp och öroninflam. när han är sjuk.. Han är 2 år, vad kan man hitta på idag i skitvädret? Alltid lika svårt tkr ja...

• mariafii
    goaround skrev 2013-05-19 22:48:05 följande:
    Många som ska bli sjuksköterskor och redan är det :)

Jag är sjuksköterska och jobbat ca ett år. Jag är mer orolig över att behöva jobba natt nu i graviditeten..?
    Läst att det är farligt...

Va är det farligt att jobba natt? Jag som precis fått extrajobb natt

Saraklara- Jag mår också oförskämt bra :)

Går in i v.7 idag :) på torsdag ska vi på hälsosamtalet   
Svar på tråden BF januari 2014