• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • popcornplaya

Idag har jag mått riktigt illa. Behöver äta men är inte sugen på nån mat. Vad kan ni andra äta när ni mår illa?

• Fru Persson

Här vill jag gärna vara med! Kan dock inte lägga in mig i listan, det blir bara pannkaka.
    Går in i vecka 6 imorgon och BF beräknat till 20/1.

Mår väl än så länge enda symtomen är mycket gråtmild och yrsel. Har tyvärr inte stora förhoppningar om att pyret stannar kvar och det är lite svårt att njuta av graviditeten, vi har tre missfall nu sen vi började syskonverkstan. 

Kul att kunna följas åt!     

• summer06

Hej! Är det okej om jag hoppar in här? Plussade idag så nu hoppas vi mini vill stanna kvar! Jag är iallafall 32 år, gift och mamma till en pojk född 06 och en tös född 07, så detta blir en liten sladdis! :)

Ni får gärna lägga med mej i BF-listan. BF, 30jan

kram på er! 

(¯`°?.¸ ღ ♥ Adrian 2oo6o614 ♥ Alvia 2oo711o6 ♥ ღ ¸.?°´¯)
  • Aadomeniqe

Har inte tänkt på att jag är gravid på ett par dagar nu, och det känns så skönt med tanke på att man är orolig för MF. Har precis köpt hus ( SkrattandeSkrattandeSkrattandeSkrattande )  så är där ute mycket för att tapetsera osv =) Vilket känns helskönt! 

Men VUL den 31:e !! 

• HimmelHav
    Fru Persson skrev 2013-05-20 15:31:42 följande:
    Här vill jag gärna vara med! Kan dock inte lägga in mig i listan, det blir bara pannkaka. Går in i vecka 6 imorgon och BF beräknat till 20/1.Mår väl än så länge enda symtomen är mycket gråtmild och yrsel. Har tyvärr inte stora förhoppningar om att pyret stannar kvar och det är lite svårt att njuta av graviditeten, vi har tre missfall nu sen vi började syskonverkstan. Kul att kunna följas åt!     

Grattis! Jag håller tummar och tår att allt går bra
  • hundenhubbe
    Potatis skrev 2013-05-20 12:40:26 följande:
    Hundenhubbe: Förstår om man är extra orolig efter ett mf.
    Jag har väldigt starka känningar kring livmodern av och till, för det mesta till. Gnager, moler och arbetar på. För mig är det lite lugnande faktiskt, för då vet jag att det, än så länge, är som det ska vara.
    Har även börjat känna av lite illamående och ett ökat sug efter citron(?!).
    Nu ska vi bara njuuuuuta tillsammans. Går det dåligt får vi ta det då. Vi väntar ju faktiskt BARN, inte missfall!
    Precis! man tar de då :) Just nu är jag gravid och har en liten bebis där inne. De enda som räknas just nu!
  • fluu

Mitt illamående är som bortblåst. Lite oroande,men jag har bestämt mig för att inte oroa mig för mycket utan njuta av att må bra.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Mymemlan
    popcornplaya skrev 2013-05-20 15:27:56 följande:
    Idag har jag mått riktigt illa. Behöver äta men är inte sugen på nån mat. Vad kan ni andra äta när ni mår illa?
    Stekt mat går fetbort. Och man ska helst inte äta så fet mat. Jag har ett enkelt tips! 

Köp en färdig potatisgratäng (gärna en krämigare sort, ej outinens, blä, så rinnig) på 2 kg och 2 burkar tonfisk i vatten. Ta bort vattnet ur tonfisken och blanda ner tonfisken i gratängen i en ugnsform och rör om, strö ost över. Om det inte är vitlök i gratängen sätt gärna i en klyfta. Luktar gott faktiskt för min illamående näsa. Det här kan jag alltid äta när jag mår illa. Så gott! 
  • verkar
    popcornplaya skrev 2013-05-20 15:27:56 följande:

Det jag är sugen på om jag är det. Annars tex frukt och grönsaker appsolut inte bröd då det gör jätte ont att kräkas upp kommer upp i avlång bollar. Ursäkta.....
    Ursäkta min dyslexi
  • Potatis

Snölyktan: Jag var så osäker hur man gör med inskrivning mm så jag ringde dit idag och hon bokade in mig. Antar att det kommer att var mkt info m.m :)

Svar på tråden BF januari 2014