Magda85 skrev 2013-05-20 20:31:58 följande:
Må illa beroende på kön... Jag mådde mkt mer illa då jag väntade sonen än då jag väntade dottern, men har oxå hört dom som haft tvärtom

däremot hade jag klassiska flickmagen med tösen och pojkmage med sonen!
Ang hemtjänsten.. Jag jobbar inne på boende (demens) men har haft flera sk poolpass ute i hemtjänsten. Tycker att det varit helt ok faktiskt, inget jag skulle vilja göra på heltid då jag gillar att jobba i ett team men jag tycker absolut inte att det är jobbigt att åka på ett sånt pass

väldigt begränsat med tunga lyft och risk för våld, pensionärerna är i regel ganska klar i knoppen osv, och ska man tex handla finns det förhoppningsvis tillgång till bil

ett minus dock är att dom, iaf här, jobbar så länge som till kl 22 på kvällen, den tiden är jag klubbad sedan länge

TACK ALLA för era svar på hemtjänst-frågan!
Jag fick mitt schema för de första 4 veckorna och jämnförde det med schemat ja skulle ha på boendet och det var såååå dåligt! Jobbade 7-10 = 3 timmar flera dagar...så för att få ihop procenten så blev det massa dagar i rad, när jag på boendet istället skulle göra 6 timmar åt gången och ha dagar ledigt emellanåt.. Så ja ringde upp chefen och sa att jag inte går med på förfrågan om förflyttning. Hon lät inte jätteglad men sa att dom väl fick fixa de på nåt annat vis! Och ja skiter faktiskt i om hon blev arg eller ej för nu ska ja jobba med ett OK schema på ett ställe ja trivs under första trimestern av min graviditet, jag vet nu liksom att ja kommer orka.. va jättenervös att ja inte skulle trivas eller stressa sönder mig i hemtjänsen:/
Sen till hösten har ja ju plugget om dom är tjuriga på mig och till vintern kommer ju bebisen så ;) hehe