vilja89 skrev 2013-08-25 15:05:54 följande:
Någon mer som går emot strömmen och kommer använda tygblöjor? ;) Känner mig rätt ensam, haha! Vi har i alla fall satsat på ImseVimse. :) Nervös över reaktionerna i vår närhet sedan när vi kommer göra det. Alla tror att det är utdött och typ stenåldersfasoner. Vi har ju köpt allt-i-ett-blöjor som är precis som engångsblöjorna, fast i tyg liksom. Handlar nog mest om okunskap och jag får väl förklara, men känns lite jobbigt :b Fast det är ju fler som börjar bli medvetna om all skit som finns i engångsblöjor både för barnet och miljön. Har en vän som inte använder våtservetter på grund av alla kemikalier där i och använder tygservetter som tvättas sedan, då bidrar man ju också med något liksom. :)
Vi har också funderingar på att använda tygblöjor. Håller på att läsa en del om det och försöker bl.a. komma fram till vilken typ av tygblöja som är bäst och vilket märke. Imse-vimse har jag läst en hel del bra om. Oavsett vilken typ av tygblöja man väljer så verkar det vara en inkörsperiod innan man lär sig grejen och tycker att det funkar bra. Jag hoppas fler tänker som du och jag och vill göra sitt bästa för att inte bidra till miljöförstöring.