-
Ja dom trycker ju väldigt hårt!rumpeflin skrev 2013-09-04 20:45:13 följande:Hade också en väldigt konstig känsla efter rul. Fick ont i hela magen. Känns som du säger som träningsvärk. Är det för att dom "trycker" som dom gör tro? -
Va konstigt dom sa till mig att man inte gav diklofenak då de ökade risker för hjärtfel hos bebisen! Utan att citodon va den ända pillande som va starkare än vanliga panodil man kunde ta!popcornplaya skrev 2013-09-04 20:45:29 följande:Får du citodon? När jag vart gravid förr har jag inte fått äta det innan v.30 utan fått diklofenak istället. -
Ja att de kan skilja så! Jag va tvungen att kolla på FASS igår efter du skrev för jag tar ju hellre mindre starka piller som man inte blir så väck i huvet av! Men där stod de oxå att de va risk för missbildningar spec i första å andra trimestern om man äter diklofenak ! Av de jag förstod av de! Är ju data nörd så vård termer är inte min grej! Men jag håller mig nog till dom starka pillerna å kämpar på för att låta bli att ta dom så ofta!popcornplaya skrev 2013-09-05 07:43:33 följande:Till mig har dom alltid sagt att innan v.30 är det diklofenak som gäller och efter v.30 har jag kunnat ta citodon som jag tycker är en bättre tablett. Sjukvården är skumma ibland. -
Ja dom ändrar ju saker hela tiden! Tycker de e svårt att hålla reda på allt!popcornplaya skrev 2013-09-05 09:40:35 följande:Kanske har kommit nya direktiv sen jag va gravid 2010 sist. -
Jag kräks fortfarande och måste äta lergigan!:/kallemaja skrev 2013-09-05 07:35:55 följande:Nån mer än jag som fortfarande inte blivit av med illamåendet trots halva graviditeten? Jag kräks fortfarande emellanåt och har börjat få riktigt ont i fogarna! Som tur är har jag ett jobb som låter mig jobba hemifrån de dagar jag inte klarar att gå dit..det är skönt!
Jag har fått någon typ av "graviditetsklåda", nån mer som har det? Vad kan man göra åt det..det kliar på hela kroppen...värst på kvällen/natten....
-
Nä hade de varit nåt farligt som hon oroa sig för hade hon nog sagt du skulle gå till kk akuten! Skulle se de som bra att dom vill hjälpa dig fort! Både blodvärde och blodtryck kan orsaka huvudvärk utan att de e nåt som e farligt men man kan fixa de så du slipper ha ontmajpan skrev 2013-09-05 13:35:05 följande:Har börjat få huvudvärk på eftermiddagarna. Ringde och berättad det för min bm och frågade vad det kan bero på. Då gav hon mig en tid i morgon kl 9.30 för att kolla alla värden. Borde man bli nervös när hon är så pass angelägen att man ska komma in "direkt". Hon sa inget särskilt om vad det kunde bero på bara att hon ville kolla upp mig. Blir lite nervös =/
-
Ca 2v väntetid på rullstol:(
-
Hehe ja dom verkar märka om de e nån annans hand som kommer! De kan sparkas vilt och så fort pappas hand kommer blir de lugnt! Tar han sen bort handen börjars de igen! Hahavilja89 skrev 2013-09-05 22:56:48 följande:Åh. Ikväll när jag satt i soffan då kände jag bebisen kicka i sidan. Petade då lite där och lade sedan handen på samma ställe och då svarade ärtan med en spark! <3 Sen höll vi på och "kommunicerade" så ett bra tag. Fast när pappa la handen på magen så var det inte lika roligt längre, haha!
-
Imorse vaknade min son vid 5 och kom in till oss! Han skulle ligga ovan på mig och sova och han e förkyld så han snarkar högt! Han låg typ tvärs över magen på mig! De fick lillebror i magen att ha party! Mellan 5.20 och 7 höll han på å sparka å buffa som en galning! Kan ju säga att jag fick inte sova mer, men de va såå mysigt att de gjorde inget! Dock heeelt öm i magen nu! Haha
-
Ja de e lite kul att de kan märka skillnad! För jag kan lägga min hand å de kommer massor med sparkar men så fort pappas hand kommer kan de bli lungt!vilja89 skrev 2013-09-06 09:29:32 följande:Haha! Ja, så är det här med! Att det börjar igen när pappas hand försvinner. ;)
Visst de händer ju med att pappa får känna sparkarna men inte alls lika många som jag får