• SB2011

BF januari 2014

Hej! Får jag vara med här? Väntar mitt andra barn tills den 19/1 (tror jag, enligt ett tidigt ul skulle de vara de) så jag är i v13+4 nu.

Har inte vågat skriva tidigare då jag har både ett X-grav å MA i bagaget!

• SB2011

Jag lyssnar på hjärtat hemma med en anglesound doppler. Har gjort i nån vecka nu! Brukar inte vara några problem att hitta men kan förstå att bm är mer försiktiga då de händer att man inte hittar de och med alla gravid hormoner blir man lätt stressad å tror de värsta snabbt! Utan att de egentligen är något fel!

• SB2011

Vi har tjej namn klart sen förra gången! Men killnamn har vi svårt att komma på! Men jag tror de e en tjej i magen! Förra gången va ja säker på att de va en pojk i magen å då hade ja rätt så vi får se!!

Vill me få min tid till RUL som ni andra fått!! Min bm ska ha skick en remis på de sa hon även om jag inte haft min inskrivning än! Har inskrivning på torsdag å då e ja i 14+4 enligt ul men 16+5 enligt sista mens!! Känns jätte sent men men de e semester tider!

• SB2011

Jag mår jätte illa å spyr massor fortfarande, ( har hypermesis, så illa att jag e sjukskriven från mammaledigheten för ja kan inte ta hand om sonen) men konstigt nog känner ja mig inte gravid! Bara sjuk typ!

• SB2011
    verkar skrev 2013-07-20 19:02:15 följande:
    Jag lider också av det, äter ondansetron och priparam. Då blir jag människa igen oftast.......
    Ursäkta min dyslexi smile5.gif
    Tåler inte pimperanen:/ åt ondancetronen först men magen stanna helt så nu käkar ja lergigan! Hjälper lite men spyr ff flera gånger om dagen!

Skönt att de fungerar för dig!! :)
  • SB2011

Har en son som heter Theo! Blir de en tjej så kommer hon heta Julia i förnamn å Abigale i mellannamn! Pojke e svårare vi spånar på Benjamin eller oliver i förnamn. Mellannamn e helt blankt

• SB2011

Igår kväll levde loppan rövare imagen! Har känt av de i nån vecka nu men mer diffust, men igår va de ingen tvekan om att de va bebisen! Början kändes de som de kittlades nere vid kisseblåsan typ! Sen övergick de till mer små snärtar å bubblor som "gick sönder"! Men igår va de tydliga små buffar! Så mysigt!Gick in i v15 igår å de e andra barnet! :)

Fler som oxå börjat känna?

• SB2011
    c4trin skrev 2013-07-22 16:40:14 följande:
    Svaret blir kanske, har känt något men e fortfarande inte säker på om de e bebis eller muskelryckningar. Längtar tills det känns med all säkerhet
    Va mys! Hoppas de blir tydligt för dig med lika snabbt! Första barnet för dig va?:)
  • SB2011

Fy bubblan för hormoner! Brukar inte va den som tar åt mig av saker å brukar inte tåla få skit utan att säga ifrån! Men nu har ja lipat i över en timme för en ssk på BVC va sjukt otrevlig i telefonen när ja ringde dit idag! Sonen ska börja dagis i augusti å vi behöver intyg för hans matallergi så ja ringde för att boka en tid å min ordinarie ssk va på semester så jag hänvisades till hennes kollega som mer eller mindre idiot förklara mig för hon kunde minsann inte skriva nåt intyg när hon inte känner min son å de borde jag fattat! Blev helt stum å kände mig dum som ringt! Kunde inte alls stå på mig å storlipa när ja lagt på!! Jävla hormoner! Normalt sett hade ja iaf sagt i från att dom kan lägga ner attityden å inte tagit åt mig alls!

Svar på tråden BF januari 2014