Me2 skrev 2013-09-10 12:44:02 följande:
Oj vad ni har skrivit !
Jag kraschade hellt i förra veckan, både psykiskt och fysiskt och har sovit sen dess. Min kropp klarar tydligen inte längre av att inte jag får den energin och näringen jag behöver. Hade konstant huvudvärk, sammandragningar som gjorde ont så fort jag rörde mig och eskalerande illamående. Nu efter 5dagars sovande så känns huvudet bättre, dock fortfarande sammandragningar så fort jag rör mig, men illamåendet har nog gått tillbaka till det konstanta som det var innan.
Jag har väldigt svårt att inse att jag inte orkar och att det inte går att hålla samma takt som förut och vet inte riktigt hur jag ska hantera att ev bli sjukskriven. Detta trots att jag varit sjukskriven mer än halva graviditeterna med båda tidigare barnen. Suck ! Känns som ett så stort misslyckande att man inte "klarar av" att vara gravid. Jag vill också vara en av alla de glada, lyckliga, aktiva gravida som jobbar fram till bebisen kommer ut.
Ursäkta mitt gnäll ! Har för tillfället alldeles för många gravida i min närhet som aldrig mått så bra som de gör nu....
Läkarbesök imorgon och därefter BM. Den här gången ska maken följa med, känns skönt att slippa strida själv i det tillståndet som jag är i nu.
Vill bara skicka en kram till dig! Vet precis hur du menar! Man känner sig misslyckad för kroppen klarar inte vara gravid så som alla andra! De skulle bli annerlunda denna gången! Men så strejkar kroppen och man försöker streta emot för man vill vara glad å pigg gravid som alla andra! Man får höra att vara gravid inte är en sjukdom men för oss som mår som vi gör känns de nästan så!
Skönt att du har maken med dig som stöd hos dr! Hoppas du får bra hjälp! Och vila så mycket du bara kan!
Kram