• SB2011

BF januari 2014

Jag får onda sammandragningar när jag försöker gå med sonen i famnen! Går ju annars med kryckor men ibland måste jag bära han å då kan jag ju inte ha kryckorna! Men dom går över rätt snabbt som tur e om jag lägger mig ner å vilar! Även om jag går nån längre stund me kryckorna! Men konstigt nog tyckte inte läkaren att de va nåt jag skulle oroa mig för! Alla andra brukar ju säga tvärt om just att när dom gör ont de e då man ska oroa sig

• SB2011

Jag känner väl bebisen sparka 10-15ggr om dagen men känner den röra sig ännu mer! Och när den sparkar så sparkar den låånga stunder!

Behöver inte trycka då magen hoppar så hårt den sparkar!

Är precis halvvägs idag! V19+6

• SB2011
    vilja89 skrev 2013-09-07 14:53:49 följande:

Men jösses! Behöver er expertis! Vi ska ju renovera ett rum till barnkammare.

Hittade denna tapet och blev lite kär. Men samtidigt är det kanske inte min stil som är mycket mer färgstark. Hatar liksom shabby chic och sånt där.

Men måste ju fastnat för något i den här tapeten!!

Svårt. Denna tapet skulle i så fall vara på två väggar.

Vad tycker ni? :)

php2G1Ksr74878.jpg

Tycker inte de e en tapet som passar i en barnrum! Tycker de e en typisk kökstapet!

Men de e ju en smaksak!
  • SB2011
    vilja89 skrev 2013-09-07 22:34:56 följande:

Tack för era åsikter! :) Jag själv skulle aldrig ha något liknande i köket ;) Det är ju så olika vad man har för smak.

Jag vet inte alls hur vi ska göra. Lutar nog åt att vänta till på måndag när annan tapetaffär har öppet. Vill nog ha något mer färgstarkt. :)

Hehe nä jag skulle själv aldrig sätta den i köket men när jag såg den så fick jag direkt "kökstapet hos en gammal dam" i huvet! Haha

Men man ska inte lyssna allt för mycket på mig när de kommer till sånt! Gillar mest vitt å rent! Inte en massa mönster å pjoll! Så jag e väldigt trist!;)

Ja gå och kolla i en butik me mycket tapeter och fundera ett tag! Så att ni blir riktigt nöjda:)
  • SB2011

Här kör vi släktnamn som mellan namn

Min son heter Boo efter min morfar som gick bort när jag väntade honom! Och Arne efter sin farfar som fortfarande är i livet!

Lille bror kommer heta Stig efter min mormors morbro var en av mina bästa vänner när jag växte upp! Och sen ska han få Henry efter makens morfar som gått bort!

Maken tyckte vi skulle få in ett isländskt namn med då jag är halvislänning men jag är inte nära nån där så de känns bara fel!

• SB2011
    LeaveMeAlone skrev 2013-09-09 12:59:19 följande:

Någon mer än jag som påverkas mycket i humöret av alla hormoner? Tyckte jag var känslig i början men sedan inte märkt av så mycket. Nu senaste veckan har jag både varit lättretlig och gråter hit och dit. Hoppas att det inte fortsätter såhär för jag kan ena stunden vara jätteglad för att sedan tycka att livet suger. Hoppas verkligen bara jag är lite "känslig" och inte börjar bli deprimerad eller något. Idag tycks ingenting få mig att le. 

Jag gråter för inget känns de som! Här dock de tuft me smärtan men jag tror dock att hormonerna spelar stor roll
  • SB2011

Jävla fogar!! Räcker med att jag går några få meter utan kryckor (kan ju inte bära nåt när jag går med dom så ibland måste man ju de) å då kommer onda sammandragningar som ett brev på posten :/

• SB2011

Ohh jag låg nyss och lekte med loppan! Så himla mysigt! Jag kunde verkligen känna att de va en liten fot där under huden! Nästan 3cm lång å när jag strök på den flytta den sig å ja följde efter sen sluta jag å bara höll fingret still på ett ställe så kom foten tillbax, som kom igen sluta inte leka mamma! <3

• SB2011
    Me2 skrev 2013-09-10 12:44:02 följande:

Oj vad ni har skrivit !

Jag kraschade hellt i förra veckan, både psykiskt och fysiskt och har sovit sen dess. Min kropp klarar tydligen inte längre av att inte jag får den energin och näringen jag behöver. Hade konstant huvudvärk, sammandragningar som gjorde ont så fort jag rörde mig och eskalerande illamående. Nu efter 5dagars sovande så känns huvudet bättre, dock fortfarande sammandragningar så fort jag rör mig, men illamåendet har nog gått tillbaka till det konstanta som det var innan.

Jag har väldigt svårt att inse att jag inte orkar och att det inte går att hålla samma takt som förut och vet inte riktigt hur jag ska hantera att ev bli sjukskriven. Detta trots att jag varit sjukskriven mer än halva graviditeterna med båda tidigare barnen. Suck ! Känns som ett så stort misslyckande att man inte "klarar av" att vara gravid. Jag vill också vara en av alla de glada, lyckliga, aktiva gravida som jobbar fram till bebisen kommer ut.
    Ursäkta mitt gnäll ! Har för tillfället alldeles för många gravida i min närhet som aldrig mått så bra som de gör nu....

Läkarbesök imorgon och därefter BM. Den här gången ska maken följa med, känns skönt att slippa strida själv i det tillståndet som jag är i nu. 

Vill bara skicka en kram till dig! Vet precis hur du menar! Man känner sig misslyckad för kroppen klarar inte vara gravid så som alla andra! De skulle bli annerlunda denna gången! Men så strejkar kroppen och man försöker streta emot för man vill vara glad å pigg gravid som alla andra! Man får höra att vara gravid inte är en sjukdom men för oss som mår som vi gör känns de nästan så!

Skönt att du har maken med dig som stöd hos dr! Hoppas du får bra hjälp! Och vila så mycket du bara kan!

Kram
  • SB2011

Vi har massor (nästan 2 papperskassar) i 50-56 använde de i 3månader! Men sonen va mest i bara blöja (född i september) faktiskt så de blev inte så mycket använt!

Svar på tråden BF januari 2014