• angie91

BF januari 2014

vartjagängår skrev 2013-08-22 17:55:10 följande:

En sån har jag, bästa ever ;)
    jaa,, vi kommer ha exakt 12 månader mellan barnen o vill så grna ha den..  har inte hittat nån annan syskonvagn som ja känner så för.. ^^
    ♥?*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*?♥
  • angie91

härligt med lyckat rul flikkan.

angående blödningsfrågan... ja har blödit.. fick en störtblödning i v 12 ( typisk sån missfallsblödning på film där de bara forsar blod) o en i v 14.. o efter de blödde ja konstant t v 16.. inget fel på bebben men kan lova att man blir livrädd .. dom visste inte heller varför (fick ett vul båda gångerna) o tippade på att de va pga lågt placerad moderkaka..

hemskast va första gången i v 12 då vi va på semester o ja blödde 3 o trodde de va kört i 3 dagar innan ja fick komma in på vul..

• angie91

ja viljah.. de va hemskt.. vart dessutom idiotförklarad på akuten andra gången..

men lilla spektaklet mår bra o de e de viktigaste..

min förlossning gick hur bra som helst tills krystvärkarna kom o ja fick panikångest o inte kunde andas.. hoppas de går bättre denna gången..

ni som har två barn.. har andra kännt lättare för er?

• angie91
    SB2011 skrev 2013-08-23 14:44:34 följande:
    Jag börjar med fundera på förlossningen! Vet att jag absolut vägrar föda på samma sjukhus som sist! Föder hellre hemma än där! Men nu tillhör jag ett annat sjukhus så risken för att hamna på samma som sist är liten!
    Känner att jag skulle vilja få föda spontant denna gången, men sen samtidigt känner jag att jag har redan jätte ont av fogarna och nog inte kommer klara gå hela graviditeten denna gången heller så de kommer nog bli att jag kommer kräva igångsättning i v37 igen!
    ja ska föda hemma me min bm.. vägrar östersunds sjukhus
    Josefine02 skrev 2013-08-23 14:27:04 följande:
    Usch, jag känner panik när ni nämner förlossningen och att jag inte vet hur den kommer gå till oroar mig. Allas förlossningar är ju olika. Har pratat med en doula som jag ev. ska ha med. Sambon är tveksam dock! Är det bara jag som är livrädd och ev ska ha doula? Vill känna mig trygg och kunna ha kontroll! Är även livrädd för otrevliga barnmorskor som jag hört talas om där vi bor. Funderar på att föda på näl istället men det är ca 1 h bort!
    här kostade doula drygt 3000 kr... kommer föda hemma med min barnmorska

• angie91
    SB2011 skrev 2013-08-23 15:52:11 följande:
    Spännande! När jag vänta sonen va de en i fl gruppen som oxå valde att föda hemma! Antar att du går his en privat bm?

Hur kommer de sig att du inte vill föda på de sjukhuset? Jag tokvägrar Malmö sjukhus men som sagt tillhör Lund nu så jag hoppas de går bättre där! Har dock ingen bra erfarenhet av vården överhuvudtaget i Malmö medans dom i Lund är mycket bättre och trevligare!

ja går inte hos privat bm.. går på vanliga mvc..

nääh ja gick i terapi inför förlossningen o ändå gjorde personalen där alla fel dom kunde.. kan länka sen t min förlossningsberättelse om du vill.. såå ja vägrar föda där o direkt prata ja o min bm om hemförlossning.. hon e underbar!!

hört att lund ska va jättebra.. hoppas de inte e fullt då !
  • angie91
    Josefine02 skrev 2013-08-23 16:13:31 följande:
    Tror inte min doula kommer kosta 3000 kr för hon har inte doulat så mycket ännu. Men hon är väldigt erfaren, duktig och peppande! :) Så det skulle kännas väldigt tryggt! Coolt att föda hemma, hur får man igenom sånt? Jag menar, att få en barnmorska hem till sig? :)

ahh men dåsåå .. ja har en väldigt underbar barnmorska hon o en kollega till henne som båda e erfarna ska komma hem t mig.. hon vill att ja ska ha en bättre förlossning denna gången.. ta upp med din bm att du e intresserad o fråga va de finns för möjligheter ..
  • angie91
    popcornplaya skrev 2013-08-23 18:34:20 följande:
    Ni som fött barn innan. Hur upplevde ni förlossningen? Vad hade ni för smärtstillande?

Själv älskar jag att föda barn! Hade gärna gjort det varje månad ;) har använt lustgas båda mina förlossningar och den är underbar ;)

ja hade ingen smärtstillande.. eda sattes men hann inte ens börja verka..

ja skulle kunna ta ert värkarbete utan problem om ja sluppit krystvärkarna.. fick panikångest o kunde inte andas alls..
    LinaThulin skrev 2013-08-23 17:57:14 följande:
    Åååå.... Förlossningen. Jag ser också bar fram emot den då mina tidigare gått bra.

Men en annan fråga. Hur bäddar ni liggdelen på vagnen ? Åkpåse första tiden, men bär det blir varmare ? Täcke och kudde ? Undrar om jag bör köpa täcke och kudde eller om pläd och filt duger bra ?

ja kör på en fårulls åkpåse på vintern o sen blir de fleeceoverall o filt.. o sen svalare kläder o filt.. osv..

inget täcke asså
  • angie91
    popcornplaya skrev 2013-08-23 19:16:57 följande:
    Själv tyckte jag det va såååå skönt med krystvärkarna. Att få jobba aktivt istället för att bara andas igenom värkar. Och sån häftig kraft som kroppen har inom sig! Däremot älskar jag inte känslan när huvudet precis står och spänner men det är ju en så kort stund.
    asså de va pga panikångest o att ja inrte kunde andas de va jobbigt,. annars hade ja kunnat göra om de 100 gånger t ^^ 
  • angie91
    SB2011 skrev 2013-08-23 20:30:54 följande:
    Jag läser den gärna!
    Coolt jag trodde inte dom gjorde sånt på vanliga mvc! Men de e ju jätte bra då!
    http://www.familjeliv.se/Forlossningsberattelser/lykkes-forlossning-1800?id=1800&image=1

skulle inte rekommendera hemförlossning med första barnet! :P om man inte bor väldigt nära sjukhuset ^^ 

ja vet inte om de hör till de normala.. men möjligheten ska ju finnas för de som vill föda hemma!
    man ska ju iallafall få låna grejer på mvc vet ja ( t navelsträngen o så)
    min bm o ja har en rätt tight o speciell relation ( hade henne me dottern på mvc plus som lärare i medicin/vård i nästan ett år)   så kanske därför! men kan inte dom eller vill ska ju dom kunna hitta nån som kan va me en ! 

• angie91

min vännina fick igångsättning på julafton.. men tror inte de lägger planerade snitt då.. om de inte e ett måste

Svar på tråden BF januari 2014