BF januari 2014
min vännina fick igångsättning på julafton.. men tror inte de lägger planerade snitt då.. om de inte e ett måste
min vännina fick igångsättning på julafton.. men tror inte de lägger planerade snitt då.. om de inte e ett måste
flaska o napp vet man inte om barnet tar just den modellen såå köp inte på för mycke.. sen e de bara ni som kan säga va ni behöver..
en febertermometer , e annars bra o ha hemma..
sen beror de på er.. bor ni så ni behöver babyvakt? eller kanske e i behov av bärsele /sjal ?
min bm tror ja kan ha moderkakan i framvägg för de va svårt att hitta hjärtljuden o de va hördes lågt.. på vul i 13+0 sa läkarn att den vart lågt placerad.. noll koll på va de innebär..
angående bebissaker..
egentligen behövs inte så mycke i början..
ska barnet sova i egen säng e de ju bra om man monterat upp den..
vagn e bra o babyskydd o skötbord..
men köp inte på er massa blöjor förrän ni testat vilka som funkar för just er..
jag fixade allt innan bebisen kom.. kläder upp t 86.. hade lekmatta o babygym.. babyvakt, bärsele..
men måsten e egentligeb inte många..
babyolja, febertermometer, bindor till mamman, rumpsalva (typ idomin eller liknande) ,våtservetter/tvättlappar, kläder för första tiden (kan verkligen tipsa om fleeceoveraller), plastad froté, o blöjor; babyfilt.. skulle ja säga behövs.. annars inget.. du ska ju t.ex inte använda tvål osv första tiden..
sen självklart om man vill införa napp , snutte, o flaska då (bröstpump kan va toppen om man ska ge flaska)
hoho !! nättrosor!!
jag har G utaan amning/grav o vägrar köpa skitdyra amningsbhar... såå här användes dom även som bh :P toppen!! specieelt innan man vet vilken storlek man vill ha på amningsbh
här e en t som har rul imorrn :D 15.00 ^^
ja tror på ännu en tjej men sambon tror pojk ^^ vi får se ! huvudsaken e att allt ser bra ut :)
idag e en stor dag för oss ! RUL Kl 15 o dessutom blir min skrutt här hemma 7 månader idag !!
tack englasmamma :)
enligt 2 VUL o sista mens e bf 24/1 men enligt RUL vart nytt bf 28/1 (vilket e samma bf som me dottern)
här e vår nästa flicka!

fick veta att ja har moderkakan i framvägg... va menas me de? asså e de nått som e dåligt?
ahh okii.. dåsåå
har 85 mil t ullared !!! men.. ja ska dit innan jul :P gissar på att de blir 22/12 haha för ja brukar ju va ute i SÅÅ god tid ^^
ja vill va me :)
angelica sääf , östersund