• angie91

BF januari 2014

min vännina fick igångsättning på julafton.. men tror inte de lägger planerade snitt då.. om de inte e ett måste

♥?*¨*?.¸¸Lykke 29/1-13 ¸¸.?*¨*?♥
  • angie91
    c4trin skrev 2013-08-24 09:48:58 följande:
    Har börjat skriva lite på en inköpslista till Ullared (och/eller någonannanstans om de inte har vad jag vill ha såklart). Jag tycker de e svårt att veta vad jag ska ha med.. Ni som redan har barn kanske skulle kunna hjälpa mig? Svårt att inte köpa för mycket/lite när de e första barnet! Är något rentav onödigt?

Detta e med änsålänge:

Nappar

Flaskor

Babynest  

Sängkläder

Spjälskydd

Dinglisar 

Filt

Åkpåse/ fleeceoverall

Nagelvårdssett

Termometer till att ha i vagnen

"Fårskinn" att ligga på i vagnen

Babygym

Våtservetter

Babytvål

Amningsskydd

Hopfällbar babybalja (vet precis vilken sort)

Nässug

Blöjhink + refill

Badstöd    

Vagn, säng, skötbord osv e redan planerat sedan tidigare och vet var vi ska köpa!       

Vore VÄLDIGT tacksam för tips!! 

se till att ha ett lager bindor hemma..

idominsalva elle bepathen elle va dom heter..

babyolja

o de viktigaste för oss har vart lära gå stolen men den används ju inte förrän senare..

vi har inte blöjhink /nässug. o tvål /schampo / badskydd osv..har vi inte köpt..

bb väskan o gratisboxar grån apotek / babyproffsen osv.. har massa tvål o cremer..
  • angie91

flaska o napp vet man inte om barnet tar just den modellen såå köp inte på för mycke.. sen e de bara ni som kan säga va ni behöver..

en febertermometer , e annars bra o ha hemma..

sen beror de på er.. bor ni så ni behöver babyvakt? eller kanske e i behov av bärsele /sjal ?

• angie91

min bm tror ja kan ha moderkakan i framvägg för de va svårt att hitta hjärtljuden o de va hördes lågt.. på vul i 13+0 sa läkarn att den vart lågt placerad.. noll koll på va de innebär..

angående bebissaker..

egentligen behövs inte så mycke i början..

ska barnet sova i egen säng e de ju bra om man monterat upp den..

vagn e bra o babyskydd o skötbord..

men köp inte på er massa blöjor förrän ni testat vilka som funkar för just er..

jag fixade allt innan bebisen kom.. kläder upp t 86.. hade lekmatta o babygym.. babyvakt, bärsele..

men måsten e egentligeb inte många..

babyolja, febertermometer, bindor till mamman, rumpsalva (typ idomin eller liknande) ,våtservetter/tvättlappar, kläder för första tiden (kan verkligen tipsa om fleeceoveraller), plastad froté, o blöjor; babyfilt.. skulle ja säga behövs.. annars inget.. du ska ju t.ex inte använda tvål osv första tiden..

sen självklart om man vill införa napp , snutte, o flaska då (bröstpump kan va toppen om man ska ge flaska)

• angie91

hoho !! nättrosor!! 
    jag har G utaan amning/grav o vägrar köpa skitdyra amningsbhar... såå här användes dom även som bh :P toppen!! specieelt innan man vet vilken storlek man vill ha på amningsbh

• angie91
    30maj skrev 2013-08-25 22:00:18 följande:
    Tänkte ta upp vagn diskussionen igen...vi ska köpa en bugaboo donkey nu men vår son är 2 år och 7 månader i januari. Hur hade ni gjort, köpt en Duo med sitts åt honom också eller en Mono med bara plats till bebisen? (för er som ej vet så kan man dra ut chassit ich köpa till en sits senare om man vill)

e du smart köper du mono.. du får ju me en sitt o en liggdel o då kan ju sonen åka i den sålänge.. de dröjer ju tills bebisen gör de o då kommer nog sonen växt ur den.. annars går ju de köpa en till sittdel sen eller ståbräda..

ja ska köpa en duo men de kommer bara skilja exakt 12 mån.. men ja skulle inte köpt den om ja inte vart i behov av syskonvagn..
  • angie91
    LeaveMeAlone skrev 2013-08-26 08:50:05 följande:
    Bah, sitter och försöker kolla på klänningar på nätet. Vi ska gifta oss i november och jag är inte riktigt giftastypen som vill ha någon klassisk bröllopsklänning(vi gifter oss inte i kyrkan) men man vill ju samtidigt vara fin. Så att hitta en snygg klänning som man dessutom ska passa i som gravid. Skitsvårt! 

Bortsett från alla krämpor med ryggont och konstigheter så är det rätt skönt att vara gravid nu. Kan inte för mitt liv minnas att sonen var såhär aktiv i magen såhär tidigt(v20). Känner den sprattla omkring hela tiden. Mysigt! :D 

bonprix?
  • angie91
    vartjagängår skrev 2013-08-25 23:01:52 följande:
    Alltså..

Har försökt med egen barnmat då sonen är allergisk mot mjölk & soja men det går inte att få den lika slät som burkmaten & han äter inget med bitar i så det sket sig.

Använder jag nåt annat än mams antikolikflaskor skriker han i timmar efter han ätit. Så även om jag ville så skulle alla hippa glasflaskor gå bort - för hans skull!

Bara en liten tanke till alla som ska vara så miljö, ekologiska, nyttiga. Det går inte alltid som man tänkt sig!

Använder hemska kemikalieblöjor & hormonrubbande våtservetter varje dag & inte har han fått röd stjärt en endaste gång för det.

samma här gällande flaskor...

jag sminkar mig inte o fixar sällan frillan.. kör på prudukter som passar mig.. oavsett ekologiskt eller ej.. ja lagar mat men sällan den går hem hos dottern så de blir ofta burkmat.. ja har inte egen tvättmaskin o skulle aldrig byta blöjor.. o våtservetterna används här..

då testar ja hellre ec..

ett miljövänligt o ekologiskt liv passar inte oss.. har varken tid pengar o ork.. ja prioriterar istället min dotter den lilla tid o ork man har.. o de slantar man har me såklart..
  • angie91

här e en t som har rul imorrn :D 15.00 ^^ 
    ja tror på ännu en tjej men sambon tror pojk ^^ vi får se ! huvudsaken e att allt ser bra ut :)

• angie91

idag e en stor dag för oss ! RUL Kl 15 o dessutom blir min skrutt här hemma 7 månader idag !!

• angie91

tack englasmamma :)

enligt 2 VUL o sista mens e bf 24/1 men enligt RUL vart nytt bf 28/1 (vilket e samma bf som me dottern)

här e vår nästa flicka!

• angie91

fick veta att ja har moderkakan i framvägg... va menas me de? asså e de nått som e dåligt?

• angie91
    kallemaja skrev 2013-08-30 08:01:05 följande:
    Grattis till alla RUL!

Ni som har fått reda på kön, litar ni på det? Har läst i många andra trådar om många BM som sett fel och ut kommer nåt annat..

Hur tänker ni?

Själv väntar jag flicka och har redan fyllt upp med rosa kläder, älskar rosa!!

Och det är som en dröm att få klä mitt lilla barn i pinsessklänningar och sätta tofsar i håret :)

Men såklart skulle det bli en kille får man ju tänka om..BM lät väldigt säker och jag var ju i v 20 när jag gjorde det..

risken e ju stor att man senare kommer göra ultraljud o då kan man dubbelchecka..

hon kollade i tio min för mig o ja har känningar såå litar på att de e en tjej..

e dom osäker skulle ja inte bett dom säga ens
  • angie91

har 85 mil t ullared !!! men.. ja ska dit innan jul :P gissar på att de blir 22/12  haha för ja brukar ju va ute i SÅÅ god tid ^^

• angie91
    Belgien skrev 2013-09-26 00:25:20 följande:

Haha du är ju galen! Bara för lite shopping :P Jag flög i helgen, och jag som inte klagat ens det minst innan fick så himla ont i ryggen så jag nästan grät när jag väl kom hem, all bilåkande innan, väntan, sen obekvämt flyg osv osv.. Den första november ska jag bila ca 15timmar. Och jag kan ju säga att jag INTE skulle gjort det frivilligt om jag inte var tvungen!! Men men, tillräckligt många sträcka på benen, kissa och äta pauser sen ska väl allt gå bra :P
    ja åker inte endast för ullared :P har mina vänner o släkt där neröver så ja hälsar på o stannar några dagar :P har en känla av att de kommer bli i jul som ja åker neråt :P
    tar ju ca 10 timmar enkel resa ^^

fy ja flög o åkte på utbildning i malmö  fy säger ja .. flyg t sthlm härifrån o sen tåg.. de va inte kul när man va i v 33 typ :P
  • angie91

ja vill va me :) 
    angelica sääf , östersund 

Svar på tråden BF januari 2014