Inlägg från: LinaThulin |Visa alla inlägg
  • LinaThulin

Aha ! Det är därför :)
    Nytt försök då.

Vi hade en philted vagn som vi använde tills äldsta var 4. Barnen fick jätte bra plats i den.
    Nu vet jag dock inte vad jag vill ha för vagn. Älskar bugaboos Buffalo, tycker den är super fin ! Men vill samtidigt ha en mjuk gungbar emmaljunga, svårt !
    Har ni nå erfarenheter ?

• LinaThulin

SB2011, hur många dagar flyttade de tillbaka dig ? Och varför skulle du komma tillbaka om tre veckor ?

• LinaThulin

Har alla gjort sina ul efter v 18+0 ?
    Jag var bara i vecka 16+3 när jag var på RUL, tänkte på de som Magda skrev att de inte kan se allt ordentligt då ? Bör man vara orolig ?

• LinaThulin

Jag gjorde mitt RUL i vad jag trodde var v 17+6. Blev tillbaka flyttad tillv 16+3 alltså 10 dagar.
    Jag plussade på BIM -2 (28 dagars cykel)
    Då skulle jag enligt RUL ha plussat på ÄL+2 vilket är omöjligt. Bebisen är alltså liten.
    Förra barnet var jag på 7 st TUL då han var ca - 30% . Första TUL var i v 27.
    Bör jag be om att få komma på ett nytt UL för att se så att bebis växer ordentligt? Hur hade ni gjort?

• LinaThulin

Sarakarla; helt ensam om det är du inte :)
    När jag fick andra barnet så hade jag första hemma, två år mellan dem.
    Har aldrig haft dem på dagis mer än jag absolut verkligen behövt annars heller, jobbar natt och bara 50% så vissa veckor var dom inte där alls.
    Det har aldrig varit nå problem för dem. Vi har oxå haft öppna förskolan att gå till om dagarna. Tror barn mår bra av att vara hemma. Tror inte de har nå behov av att behöva leka med andra barn i den åldern.

Nu är dom 6 och 8 år och lilla går alltså i förskoleklass. Där kommer han få vara 3-4 dagar i veckan, 4 timmar om dagen. Äldsta sonen har så korta skoldagar så vi kommer vara mycket hemma tillsammans ! :)

• LinaThulin

Jag tror inte de små barnen har något behov av att leka med andra barn. Inte i den stressiga miljö som dagis/ förskolan erbjuder. Jag tror inte man utvecklar ett tryggt "Jag" när man lämnas där.
    Träffa andra barn kan jag hålla med om är viktigt. Jag som väljer att ha mina barn hemma träffar mycket andra barn på öppna förskolan, i lekparken på biblioteket osv. Där tror jag barnet kan utvecklas till att bli en trygg och egen individ. I en trygg, mindre stressig miljö.
    Vi låser inte in oss och gömmer oss från världen, vi upptäcker den på våra egna viljor. I barnets egen takt.

• LinaThulin

Jag jobbar också innan vården, ssk på barnsjukhuset. Främst neonatalavd.
    Vilket är en intensivvårdsavdelning. Vet inte alls hur fk ställer sig till gp när man jobbar så. Men visst känns det tungt ibland redan nu.

Själv hat jag inga problem med att sova. Snarare problem med att vakna ;)
    Speciellt nu när sommarlovet är slut och barnen ska till skolan igen.

Nån frågade om smärta vid blygdbenet ? Det har jag med, vad det beror på vet jag inte men det är heller inte jobbigt eller något problem för mig så jag har inte brytt mig om att fråga någon. Tror det ska vara så. Eller kan det kanske ha med foglossning att göra ?

Själv har jag problem med huvudvärk, som många andra har jag läst. Jätte mycket huvudvärk, och är yrslig och otroligt andfådd. Har ätit järntabletter ett bra tag så borde inte kunna bero på det.
    Någon som har någon teori ? Annars måste jag nog ringa BM, då det varit så här rätt länge.

Är i v 20+ 3 idag och bebis sprattlar för fullt. Känner den i princip hela tiden. Ganska högt upp nu, uppe vid naveln kan den ibland sparka.

• LinaThulin

Jag ska också till Ullared nu på lördag !
    Jag hoppas förstås också på att det finns mycket bebis saker. Min mamma var där för ett par veckor sen bara och få fanns det tyvärr inte så mycket bebiskläder. Inte heller banynest som jg hade hoppats att dom hade.
    Men vi får se, nåt finns det väl alltid.
    Ska passa på å köpa julklappar också så att allt är klart, så man bara kan ta det lite lugnt i december.

• LinaThulin

Aj ! Nu tror jag att jag börjar känna av foglossningen. Ont i ryggen/ svanken, höfterna och blygdbenet. Trodde jag skumme klara mig, om inte helt så iaf lite längre tid.
    Och så jag jag ont i foten av okänd. anledning, så jag kan ju knappt ta nig fram idag :)
    Imorgon bär det av till Ullared ! Ska bli skoj.
    Och idag ska jag hämta hem vagnen.
    Det blev en Buffalo, med åkpåse och sittdyna och lite andra små saker till !
    Lycklig som ett barn på julafton !! :) :)

Svar på tråden BF januari 2014