Inlägg från: LinaThulin |Visa alla inlägg
  • LinaThulin

BF januari 2014

Pepsi.
    Hej, jag jobbar inom vården på sjukhus. Mitt jobb är Oftast lugnt och man kan sitta ner en stund, men det är inte garanterat. Jobbar med akut sjukvård och man vet aldrig när något händer. Rast har vi oxå bara i mån av tid.
    Jag sjukskrev mig själv nu och ska till läkaren på måndag. Mår jätte dåligt.
    Oregelbunden hjärtrytm och hög puls konstant.
    Trött, yr och känner mig förvirrad emellan åt. Huvudvärk och foglossning. Konstant förkyld. Orkat inte jobba mer :(

• LinaThulin

Martinajulia
    Min bebis hickat massor. Vet inte om jag skulle beskriva det som nån puls, tycker det känns precis som när nån hickar !
    Rycker lite regelbundet på samma ställe i magen. Kan känna det med handen på magen också. Så kan man räkna ut om liten ligger med huvudet upp eller ner beroende på var hickan känns.

Pepsi.
    Jo jag hoppas jag kan få hjälp. Har kört på rätt länge nu i tron om att det inte alls är jobbigt. Vart sjukskriven en vecka nu och har bara sovit och gråtit hela veckan.
    Men ska lyssna på sig själv från början.

• LinaThulin

Hej hörrni.
    Jag har äldre barn, fast dom går i skolan så där får dom ju fortsätta vara om dagarna.

Men jag har en fundering. Jag har fått Jätte ont på ett specifikt ställe på magen. Höger sida ovanför magen. Känns som ett stort blåmärke. Bebis sparkar rätt mycket år det hållet, kan det vara därför ? Blir lite orolig då det känns så obehagligt. Kan det vara nåt med moderkakan ? Bör man ringa och höra?

• LinaThulin

Och jag är här och läser. Händer inte mycket här heller. Är i v 36 (35+3). Är jätte trött på att vara gravid. Främst för att jag inte kan sova på nätterna. Ligget så otroligt obekvämt hela tiden.
    Är sjukskriven, vilket är skönt. Så kan vila hela dagarna. Man har ju lite och pyssla med så här innan jul och sonens födelsedag, så tiden går rätt fort ändå. På fredag åker jag och mannen på julbords kryssning. Ska bli skönt med lite egen tid tillsammans med honom.
    Bebis rummet är nästan klart. Fattas en fotölj bara. Alla inköp är klara. Skulle behöva lite mer kläder men avvaktar med det tills vi vet om det blir en pojke eller flicka. Bebisens bb väska är packad. Så nu är det bra att vänta. Och mysa i all jul tillsammans med övriga familjen!

• LinaThulin

Verkar. Ja men det vågar jag. Finns inget som tyder på att den tänker komma i helgen. :) så det känner jag mig inte orolig för.

• LinaThulin

Grattis !
    Jag som tyckte det kändes som en evighet tills det var dags, BF 4/1. Men nu när det börjar ploppa ut bebisar kanske man ska ställa in sig på att det snart är dags.

Har ni packat nån BB väska än ?

• LinaThulin

Jag har packat skötväskan med saker till bebisen, men inget till mig själv än.
    Ja, vad packar man.
    Kläder, mysbyxor och amningslinnen. Leggings och tjocktröja att åka hem i.
    Underkläder, fast jag gillade nättrosorna på sjukhuset ð???
    Necessär med lite schampo, tandborste, borste, deo och smink.
    Laddare till telefonen.
    Tror inte jag behöver nåt speciellt på just förlossningen förutom min man och telefonen/kameran. Och journal pappren.

Är i v 38 nu. Och ändå känns det som en evighet tills det är dags. ð??? konstigt. Men är så trött på att vara gravid och inte kunna sova. Och så har jag Väldigt mycket förvärkar. I förrgår kväll övervägde jag nästan art ringa förlossningen och höra med dom. Trodde det var på gång. Men det lugnade ner sig. Jobbigt att ha ont. Kan ju hoppas att dessa värkar gör någon nytta, så förlossningen blir lättare. Men så är det väl inte.
    Hur känner ni er ?

• LinaThulin

BF på lördag ! 3 dagar kvar ! Helt sjukt !
    Känns dock fortfarande som en evighet innan vi får träffa vår skrutt. Jag är så sjukt rastlös här hemma. Och att det är helger hela tiden gör inte saken bättre. Hade det vart vardag så hade ju livet ändå flutit på lite och kanske gått lite fortare.

Annars har jag massor av förvärkar och har haft det rätt länge, så det är inget som får mig att tro att en förlossning är nära.

Allt är klart till bebis här hemma så jag bara vankar av och an och hoppas det händer nåt snart.

• LinaThulin

Ååå jag känner samma sak.
    Massa förvärkar och ont, men inget som tyder på att bebisen tänker komma snart.

Sover typ inget på nätterna, och har massa dåligt samvete för att jag inte orkar sysselsätta jullovslediga 6 och 8 åringarna.
    Dom har själva sagt att nu får bebisen komma, mamma är bara sur. :( stackarna.

Idag har jag spenderar Hela dagen i sängen. Mannen har underhållet barnen och lagat mat. Jag tänker inte röra mig alls idag. Så trött och arg och less på allt. BF imorgon.

• LinaThulin

BF idag och för första gången på veckor känner jag absolut Ingenting. Inte ens lite mensvärk.
    Aja, varje dag som går är en dag närmre.
    Men snälla bebis kom Nuuuuu !!

• LinaThulin

Och jag mår illa !
    Har inte gjort det alls tidigare under graviditeten, det har börjat nu.

2 dagar över tiden idag. Haft mycket förvärkar i ett par veckor.
    Idag har jag haft sammandragningar var 10 minut hela dagen. Det gör inte så ont dock.
    Vill att det ska vara på G nu.
    Har oxå mycket flytningar. Vita tjocka. Kan det vara delar av slemproppen ? Eller ska de alltid vara genomskinliga ?

• LinaThulin

Jag känner frustrationen att få ut bebis !

V 40+4. Fick värkar igår kväll som gjorde ont och kom med 6 minuters mellanrum. Men det började aldrig göra Mer ont, istället glesade de ut sig. Och under dagen har de kommit väldigt oregelbundet. Nu kommer de med 10 minuters mellanrum och jag vill verkligen att det drar igång på riktigt nu.
    Jag är Så trött ! Sover dåligt alla nätter och inatt sov jag inte alls pga värkarna.
    Jag skulle behöva prova en hinnsvepning :)
    Hur ska man orka en förlossning när man inte sovit på ett par dygn. ?

Luriga trean, brukar man säga och japp den här är lurig !
    De andra barnen har startar med värkar som bara gjorde ondare och ondare till de var födda.

Svar på tråden BF januari 2014