Inlägg från: LinaThulin |Visa alla inlägg
  • LinaThulin

BF januari 2014

Flikkan, jag blödde också lätt från näsan. Inte så att det rinner men jag är mycket täppt i näsan och slemhinnorna är nog väldigt sköra. Hoppas du kunde somna om och lycka till på UL !

• LinaThulin

Åååå.... Förlossningen. Jag ser också bar fram emot den då mina tidigare gått bra.

Men en annan fråga. Hur bäddar ni liggdelen på vagnen ? Åkpåse första tiden, men bär det blir varmare ? Täcke och kudde ? Undrar om jag bör köpa täcke och kudde eller om pläd och filt duger bra ?

• LinaThulin

Kan inte leta fram gamla BF listan, men vi km väl göra en ny ? Med nya datum och skriva om man väntar en pojke eller flicka!

LinaThulin - BF 4/1, okänd

• LinaThulin

Eller kanske datum ska stå först ?

4/1, okänd - LinaThulin

Ser nu att det finns ju en separat tråd för BF listan. Sorry.

• LinaThulin

Jag vet när min lilla blev till.
    Jag plussade på ÄL + 12.
    Men på RUL blev jag fram flyttad med 10 dagar! Det datumet kan inte stämma, då skulle jag alltså fått plusset på ÄL+2, vilket är omöjligt.
    Så jag och min barnmorska är inte heller överens. Hon säger att ibland stämmer sista mens datumet bättre än datumet man får vid RUL, vilket inte spelar så stor roll då barnet ändå kommer när det vill.

Jag tänker iaf försöka få ett TUL för att se så liten växer ordentligt. Eftersom den nu var lite liten.

• LinaThulin

Oh baby; det var jag som skrev det om TUL. Och ja, jag tänker diskutera frågan med min barnmorska. Datumet stämmer inte. Vilket egentligen inte spelar någon roll då bebis förstås kommer när den vill.
    Men, under min förra graviditet var jag på 9 stycken TUL pga att han var liten och dom var rädda för att han inte fick den näring han behövde. Det kändes tryggt att dom valde att ha koll på honom.
    Jag vill bara veta att den här bebisen fortsätter växa ordentligt.
    Alla tillväxthämmade barn upptäcker man inte genom att mäta sf mått. Det gjorde man inte min förra graviditet.

Och vad gäller vilka ämnen som är OK att diskutera trodde jag inte att det fanns några regler.
    Om du inte är intresserad så skriv heller inget om det.

• LinaThulin

Hur mycket/ofta känner ni bebis ?
    Jag går in i v 27 imorgon och har jämnt bebisen Mycket varje dag. Den börjar böka runt så fort jag vänder mig i sängen, sitter framåt lutad vid köksbordet och på kvällen sparkar och vänder den sig mycket när jag slappar i soffan.
    Men idag har den inte gjort så. Den har knappt rört sig alls :/
    Första tanken när jag vaknade var ATG den inte bökat runt när jag vänt mig i sängen, inte på hela dagen har den sparkat hårt och frivilligt.
    Sitter och buffar på den nu i soffan och känner att den rör sig, men rörelserna känns så svaga, slöa.
    Jag blir förstås lite orolig, men känner mig samtidigt löjlig. Jag känner ju att den rör sig, så visst borde det inte vara någon fara ?

• LinaThulin

Blir så ledsen.
    Nån mer här som jobbar natt ?
    Trodde att jag skulle orka jobba fram till BF, men känner nu att jag verkligen inte orkar. Kroppen säger ifrån. Pratade med min chef om graviditetspenning, men hon tyckte inte att min arbetsförmåga var nedsatt med en fjärdedel och ville inte skriva på papperna som ska skickas till försäkringskassan. :(
    Känner mig jätte ledsen över att inte få något stöd alls av henne när man inte orkar jobba som man ska.

• LinaThulin

Nej hon kan ju inte omplacera mig.
    Men känns inte som om försäkringskassan kommer godkänna gp om hon skriver att mitt jobb inte är tungt.
    Ska till BM imorgon och prata med henne.
    Är i v 30 nu. Tänk vad tiden gått fort.

Svar på tråden BF januari 2014