Inlägg från: Snölyktan |Visa alla inlägg
  • Snölyktan

    Träningsutmaningen vecka 3 - häng med du också

    Kul och utmanande! Har blivit mycket stillasittande på senaste. Har inte koll på några sträckor och saknar app/stegmätare.

    Borde man inte kunna ta en timmes promenad om dagen? För om man räknar lågt, med 5 km/h så blir det ändå 35 km till slut.. ?

  • Snölyktan
    LokesMammi skrev 2013-05-10 22:21:32 följande:
    Cyklat idag.6.14km + 5,97km! =)
    11/1-11 kom världens bästa bebis till oss <3

    Oj, bra jobbat! Själv nöjd med att ha promenerat 45 min, hade varit 0 utan denna utmaning. Vet inte hur långt jag kom på det men ligger väl runt 3 km. Magövningen blir bara roligare och lättare, kan nästan få ett litet sug att göra den.. ok, överdriver men kan ana det blir så framöver! Är mer för styrka än kondition, men alltid bra med allsidighet. Jag känner mig hälsosam nu, när det blir en promenad varje dag och benlyft plus Magövningen. Trevlig helg alla!
  • Snölyktan

    Å


    Starkast skrev 2013-05-11 22:51:18 följande:
    Räkna om känns nästan omöjligt. Så jag räknar bara det mätbara på gymmets maskiner samt med runkeeper. Övrigt ser jag som bonus Idag har jag och lillgrabben snickrat i 6timmar. En stor bur till hans öken råttor. Från golv till tak i hans rum med olika våningar och rum. De ska nämligen ha ett hotell har han bestämt :- D Det är grym kontition att såga och släpa virke upp och ner från vinden. Men omvandla till km? Känns väldigt svårt tycker jag. Likaså gymets styrketräning och konditionspass i grupp. Känns omöjligt för att det ska bli rätt och inget fusk. Tänker som så att det är ju för min egen skull och inte för någon annans Och kommer lätt över dessa dryga 2milen ändå eftersom min normala träning överstiger detta. Stegmätare har jag använt för länge sedan. Den mätte ganska exakt faktiskt. Man ställde in sin steglängd och så räknade den på de inställda stegen hur långt man gått. 

    Oj, nog väldigt olika det där. Jag har varit väldigt stillasittande på senaste så 45 minuter blir en stor skillnad för mig att gå varje dag. Har inte så många såna där "bonusar" men det växlar ju med livssituationer.
  • Snölyktan
    Lilla K skrev 2013-05-12 09:14:43 följande:

    Ja precis!! Det står ju till och med i trådstarten att man kan omvandla städning och lek med barnen. All rörelse gör ju skillnad om man har varit stillasittande innan.

    Själv har jag precis tillfrisknat från en massiv lungemboli så att kunna vara ute och spela fotboll med barnen utan andnöd och hjärtarytmi är ett jättestort steg för mig!  Det är det som har varit det fina med den här tråden tycker jag att alla tävlar utifrån sig själv och ens egna förutsättningar som den här veckan då man kan välja hur man tar sig fram genom städning, promenad eller jogging, alla utmanar sig själva utiffrån ens egna förutsättningar.
    Så sant Lilla K!

    Det är det som är så himla great, att man kan anpassa till sitt dagliga liv och att alla kan hänga med! Funderade på ett gymkort tiden innan denna tråd, men är himla glad att det inte blev av. För den träningen hade verkligen inte blivit av..

    Skönt att du är frisk nu!! Låter underbart att jaga boll i vårsolen. Hur var promenaden idag?

    Idag när jag var ute och gick kände jag att det gjorde ont i vaderna och i vristen. Men efter halva sträckan gick det över.. måste bero på träningsvärk från tidigare promenader. Gjorde verkligen rätt ont.. Visar hur välbehövligt detta är!


  • Snölyktan
    Aqwoman skrev 2013-05-12 23:45:48 följande:
    Solig tjoho! JA men absolut! Jag är med. Från och med imorgon! Får välle flytta fram sista datumet lite. Ha kul då! 
    Välkommen Aqwoman!
  • Snölyktan

    Hääärligt jobbat alla!!
    Själv lunkar jag på i min egna lilla takt, ca 40-45 minuter om dagen - i hopp om att det blir 3 km. Jag vill att det ska vara en låga som brinner länge! Har nämligen erfarenhet av att börja för hårt och sen lägga ner allt. Men nu kör jag mina 1 min mage * 4 och 40 benböj uppdelat - i syfte att hålla på året ut! Sen kommer jag öka antagligen, när det börjat bli för lätt :D. Samma med promenaderna, men tror de kommer vara i detta tempo i 1-2 månader iaf :).

    Tänkte på hur mycket man hinner se under en dag som man annars inte sett, om man varit inomhus :). Det är en bonus!

  • Snölyktan
    zasata skrev 2013-05-15 10:44:18 följande:
    Så tjejer! Sista dagen idag! Undra vad det blir för spännande i morgon!
    Ja, verkligen!! Hoppas på rumpövningar eller midja :). Där jag vill minska i omfång! Men ALLT är välkommet, bara att lyssna in experten och tar efter! Underbart!
  • Snölyktan
    Träningsexpert Elmina skrev 2013-05-15 13:41:43 följande:
    Det kommer lite gott och blandat fram till midsommar!
    det bästa är att ni sedan kommer att ha ett perfekt sommarträningsprogram när ni har alla övningarna! 
    Fantastiskt! Kommer haka på och sedan är målet att fortsätta med träningsprogrammet. Känns som bra upplägg för att få in ett helt program - börja med några övningar i taget och öka med mer och mer successivt. Det ska bli spännande vad som döljer sig i programmet :)!
  • Snölyktan
    NovaSthlm skrev 2013-05-15 21:07:00 följande:
    Wehoooo!!! 1,2 mil har jag knatat idag..Långpromenad med hundar, barnvagnstur till o från läkaren och en mysig kvällspromenad. 9,5 + 12=21,5 Jag är i mål!! (Men imorgon fortsätter vi gå!! ) 

    Oj, jösses! Bra jobbat! ! Du inspirerar verkligen Nova. Och alla andra. Yes imorgon fortsätter det nya livet! Jag har en omgång mage kvar och tio benböj. Sparar lite gott till kvällen så att säga ;)
  • Snölyktan

    Nämen oj!  Tack SÅ mycket!!
    {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    Nu blir det fyra grejer denna vecka, med den nya utmaningen som kommer! Tänk, det hade varit otänkbart för tre veckor sen bara - fyra träningsgrejer om dagen. :). Vi är bäst! Kram

Svar på tråden Träningsutmaningen vecka 3 - häng med du också