• Singoallan

Fyra missfall... vad ska jag göra?

Hej,
    Vet egentligen inte vad jag ska skriva.... har haft 4 missfall under cirka två års tid... inget barn ännu. Är 32 år gammal och känner hur hoppet börjar glida ifrån mig. Finns det någon mer där ute i liknande sits? Hur gör ni för att hålla modet uppe? Vill mest bara prata av mig med någon som är i en liknande situation.

Kram på er alla som kämpar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-11 18:12
    Jo, jag vill även tillägga att jag gärna delar med mig av det jag hittills har fått erfara om det kanska kan vara till hjälp för någon. HAr testat på det mesta inom fertilitetsvärlden...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-11 19:11
    En fråga tiller som kämpar: Hur fixar ni livet i övrigt? Jag tänker på jobb, vänner och familj?
    Själv känner jag att det är väldigt kämpigt ibland på jobbet. Känner mig svag och lite nervös och fixar inte mina sysslor som tidigare. Hjärnan har liksom stängt av och det är jättesvårt att prestera. Det i sin tur skapar stress... vilket jag är livrädd för med tanke på alla missfallen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-12 14:23
    Jag upplever att missfallsutredningen var ganska knapphändig och funderar ofta på vad som kan vara fel på min kropp. Har någon här på familjeliv undersökt era värden noggrannare? Jag tänker på t.ex. b12, folsyra etc. som har en avgörande roll vid celldelningen. Jag har tjatat mig till ett b12-prov en gång. Och det låg i "gråzonen". HAr förstått att det kan innebära både att värdet är för lågt eller tillräckligt. Men man bör utreda det vidare om man tex. har hypotyresos, vilket jag tydligen har... synd att läkare ska vara så svårövertalade. På sophiahemmet vägrade de ta sådana prover.

• Svar på tråden Fyra missfall... vad ska jag göra?
  • arasall

ÄP-dagen, dvs jag tänker att BIM motsvarar RD 12. Jag har ju patetiskt nog googlat familjeliv-sidor av typen "testat negativt på rd10, sedan positivt". Men några finns det ju som gjort så, dvs plussat sen. :) Men det är lite nedslående att det står att resultaten av CB-testet är till 97 % korrekt om man testar på BIM -2, dvs rd10. Äsch, jag väntar ett par dagar och testar igen sen! Tack för pepp!! :)

• Puni

Hej alla kämpare!

Vilken hoppingivande tråd, precis vad jag behövde läsa just nu. 1,5 års försök har hittills resulterat i 2 mf och 1 ma, vilket tog 4 månader och två skrapningar innan allt var ute. Utredning på gång om en månad men har inte så stora förhoppningar på någon mirakelmedicin ni verkar ju provat det mesta med mer eller mindre framgång.

Håller på att bli galen av alla tankar som mal dygnet runt men som många andra sagt så är det ju bara att kämpa vidare annars blir det definitivt ingen bebis.

• Singoallan

Mitt underverk kom i april Hjärta

Cirka 10 månader innan: Kinesisk akupunktur och örtte. 

Cirka ett halvår innan behandlades vi av Ludmilla Ondrasek för bakteriell vaginos.

Några månader innan graviditet gjordes koständringar och kosttilskott intogs utifrån resultat av hårmineralanalys. Motion varje dag + fiskolja och tomatjuice.

Prednisolon 5 mg några månader innan graviditet och fram till vecka 12
    .
    Trombyl fram till vecka 36.

Progesteron morgon och kväll fram till cirka vecka 14.

Levaxin. TSH låg under 1 hela graviditeten.

Hade blödningar. Fick antibiotika (cirka vecka 16) utifall att blödningarna berodde på bakteriell vaginos.
    Regelbundna ultraljud i tidig graviditet.

Vad som bidrog till den lyckade graviditeten kommer jag aldrig att få veta. Hur tokigt vissa av "åtgärderna" ovan än verkar, så känns det bra att jag gjorde allt som stod i min makt då min sorg över alla missfall och barnlöshet har varit så oändligt stor och tung. 

• Kuben

Grattis!!! Vad underbart att det gått bra!! Var hen kvar imagen tiden ut? Kul att allt gått bra!

• Kuben

Grattis!!! Vad underbart att det gått bra!! Var hen kvar imagen tiden ut? Kul att allt gått bra!

• Singoallan
    Kuben skrev 2014-05-13 09:20:28 följande:
    Tack! Ja, det är en stor lycka.  Bebisen kom ut i vecka 40+1, frisk, stark och relativt stor Tungan ute!
  • Inelg
    Singoallan skrev 2014-05-12 14:10:13 följande:
    Mitt underverk kom i april Hjärta

Cirka 10 månader innan: Kinesisk akupunktur och örtte. 

Cirka ett halvår innan behandlades vi av Ludmilla Ondrasek för bakteriell vaginos.

Några månader innan graviditet gjordes koständringar och kosttilskott intogs utifrån resultat av hårmineralanalys. Motion varje dag + fiskolja och tomatjuice.

Prednisolon 5 mg några månader innan graviditet och fram till vecka 12
    .
    Trombyl fram till vecka 36.

Progesteron morgon och kväll fram till cirka vecka 14.

Levaxin. TSH låg under 1 hela graviditeten.

Hade blödningar. Fick antibiotika (cirka vecka 16) utifall att blödningarna berodde på bakteriell vaginos.
    Regelbundna ultraljud i tidig graviditet.

Vad som bidrog till den lyckade graviditeten kommer jag aldrig att få veta. Hur tokigt vissa av "åtgärderna" ovan än verkar, så känns det bra att jag gjorde allt som stod i min makt då min sorg över alla missfall och barnlöshet har varit så oändligt stor och tung. 
    wow grattis... Vad glad jag blir. Du har kämpat sååå!!

Själv är jag i v 34 och bebis mår ff bra :) Lyckan är total!!
  • Singoallan
    Inelg skrev 2014-05-20 18:57:22 följande:
    wow grattis... Vad glad jag blir. Du har kämpat sååå!!

Själv är jag i v 34 och bebis mår ff bra :) Lyckan är total!!
    Tack! och GRATTIS!!!
    Tänk vad bra det har gått för flera av oss till sist!  Fantastiskt... Hjärta
  • che71

Singoallan Stort Grattis!!GladNalleSolig

Jag har också fått barn!
    2 Maj föddes vår lilla flicka i v 38+4
    efter 6 missfall o nästan 4 års försök
    Det var immunbehandling med intralipiddropp, prednisolon, babyaspirin o Fragmin.
    Förlossningen var jobbig, sugklocka o bristningar o nu ha jag fått framfall, men bebisen mår bra o är helt underbar!!
    Kram på er alla o Lycka till!

Svar på tråden Fyra missfall... vad ska jag göra?