• Anonym (trosan)

Använder du trosskydd alltid?

Jag är förundrad över hur vissa bunkrar upp med trosskydd (jobbar i butik), själv har jag försökt mig på det en gång men tycker bara att det känns fjantigt. Jag går helt enkelt utan trosskydd? Jag tvättar, torkar vid behov och byter underkläder varje dag och de ser fräscha ut när jag byter de.

Använder du trosskydd varje dag? Varför? :) 

• Svar på tråden Använder du trosskydd alltid?
  • Grappa
    Herdis skrev 2013-05-12 17:52:13 följande:
    Nej, man ska inte använda trosskydd för jämnan. De suger upp för mycket fukt och gör slidan torr. Enda gången det finns anledning att ha trosskydd, är när man väntar på mensen, och möjligen på resa om det är svårt att tvätta. Då kan man ha trosorna tre dagar kanske, bara man byter trosskydd varje dag.
    Jag tror du sätter liiite för hög tilltro till trosskyddets förmåga. Trosskyddet kan inte toka ut slidan, bara förhindra det som runnit ut att sätta sig i trosan.
  • Karro1

Vad dyrt det måste bli! Och obekvämt att gå runt med plast i trosan jämt. Kan tipsa om tyg- trosskydd och bindor. Smidiga, bekväma och finns i alla olika storlekar. Och man sparar mycket pengar.

• Severus

Har aldrig trosskydd
    Behövs inte. Helt torrt och fläckfritt i trosorna, varenda dag.
    Är tacksam

• Anonym (Slutade)

Jag använde trosskydd i stort sett varje dag under ett år, resulterade med att jag fick svamp och alla flytningarna blev värre!

• Grappa
    Karro1 skrev 2013-05-12 20:10:09 följande:
    Vad dyrt det måste bli! Och obekvämt att gå runt med plast i trosan jämt. Kan tipsa om tyg- trosskydd och bindor. Smidiga, bekväma och finns i alla olika storlekar. Och man sparar mycket pengar.
    Mellan plasten och slidan finns ett hölje av bomull. Lent och fint.
  • Anonym (Skyddslös)
    Grappa skrev 2013-05-12 20:15:44 följande:
    Mellan plasten och slidan finns ett hölje av bomull. Lent och fint.

Men plastdelen försvårar andningen för muffen och en oluftad muff hamnar bara i obalans.
  • Anonym (Erem)
    Karro1 skrev 2013-05-12 20:10:09 följande:
    Dyrt?! Mina trosskydd kostar 21 kr för 32 stycken. Jag använder ett om dagen. 12 månader x 21 kr = 252 kr om året. Kallar du det dyrt?!?
  • Anonym (Skyddslös)
    Anonym (Erem) skrev 2013-05-12 20:49:01 följande:
    Dyrt?! Mina trosskydd kostar 21 kr för 32 stycken. Jag använder ett om dagen. 12 månader x 21 kr = 252 kr om året. Kallar du det dyrt?!?

Har du samma trosskydd hela dan??
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Skyddslös) skrev 2013-05-12 20:52:38 följande:

Har man samma trosa hela dagen?
  • Anonym (Erem)
    Anonym (Skyddslös) skrev 2013-05-12 20:52:38 följande:

Ja? Sätter på mig det på förmiddagen och tar av det när jag kommer hem, så några timmar har jag det i trosan. Tänker ju inte hålla på och byta trosskydd på jobbet heller! Menar du att det skulle vara äckligare att ha ett trosskydd i några timmar än samma trosor (utan trosskydd) i ett dygn??
Svar på tråden Använder du trosskydd alltid?