• Anonym (trosan)

Använder du trosskydd alltid?

Jag är förundrad över hur vissa bunkrar upp med trosskydd (jobbar i butik), själv har jag försökt mig på det en gång men tycker bara att det känns fjantigt. Jag går helt enkelt utan trosskydd? Jag tvättar, torkar vid behov och byter underkläder varje dag och de ser fräscha ut när jag byter de.

Använder du trosskydd varje dag? Varför? :) 

• Svar på tråden Använder du trosskydd alltid?
  • My name is Luca
    LitetBus skrev 2013-05-12 22:18:12 följande:
    Jag använder trosskydd i princip dagligen pga. rikliga flytningar. Det är inte kul att gå omkring med våta trosor, som i värsta fall även blir till fuktiga byxor i grenen.
    Är jag hemma och har möjlighet att relativt snabbt byta trosor vid behov så har jag inte trosskydd, inte heller på natten.
    Flytningarna ökar just för att du använder trosskydd dagligen, sedan finns det en risk att man luktar "fisk" just för att tarmfloran rubbas. Du får ha det i åtanke. Om du slutar använda trosskydd dagligen så kommer du märka att flytningarna minskar.
  • My name is Luca
    Jag menar självklar inte tarmfloran utan bakteriefloran i slidan.

Lite för trött för att göra inlägg tydligen.

Go natt :) 
  • Rocket Mania

Jag använder aldrig trosskydd. Jag tycker det är superäckligt.

Jag tror många som använder trosskydd han hamnat i en dålig spiral med taskig flora i snippan 

• Anonym (j)

Nej, aldrig, jag har det inte ens hemma.

• Anonym (Ja)

Jag använder trosskydd varjedag för att inte jeansen ska skava och trycka mot underlivet. Tyvärr gav Gud mig stora inre blygdläppar..... Dessutom känns det fräschare för att slippa flytningar på torsoerna.

• LitetBus

My name is Luca - Jag har testat att vara utan trosskydd i omgångar under många år och flytningarna blir inte mindre. Och turligt nog luktar jag varken illa eller har problem med underlivet, trots trosskydd

• Anonym (hm)
    Anonym (trosan) skrev 2013-05-11 18:26:23 följande:
    Jag är förundrad över hur vissa bunkrar upp med trosskydd (jobbar i butik), själv har jag försökt mig på det en gång men tycker bara att det känns fjantigt. Jag går helt enkelt utan trosskydd? Jag tvättar, torkar vid behov och byter underkläder varje dag och de ser fräscha ut när jag byter de.

Använder du trosskydd varje dag? Varför? :) 
    jag använder trosskydd dels för att jag har lite urinläckage efter mina 3 graviditeter (oftast vid kraftiga nysningar, hostningar, skrattanfall).
    och dels för att jag tycker att det luktar starkt från underlivet som sätter sig i byxorna om jag inte använder trosskydd.
    tror det inte alls känns eg, men jag tycker själv att det gör det.  
  • Men haloo

Kanske eventuellt möjligtvis för att man har mycke flytningar??!
    E väl ganska normalt för vissa kvinnor att ha det så, o då är d ju fiffigt som fan att d finns en sån sak som trosskydd.

Själv har jag aldrig haft d problemet, så har inte behövt sånna, förutom då jag vart gravid o då va flytningarna enorma, då var jag glad att d finns trosskydd ..   

• Anonym (Storkomsument?)

Jag använder trosskydd ganska mkt, har lite mens så det räcker med trosskydd, graviditetsflytningar och månaderna efter förlossning när jag har avslag. Däremot använder jag få bindor och tamponger :).

• Butterscotch

Nej, det behöver jag inte som tur är. Tycker att det luktar rätt unket när man måste ha binda/trosa så jag är hemskt glad att jag slipper det för jämnan.

Svar på tråden Använder du trosskydd alltid?