• Anonym (trosan)

Använder du trosskydd alltid?

Jag är förundrad över hur vissa bunkrar upp med trosskydd (jobbar i butik), själv har jag försökt mig på det en gång men tycker bara att det känns fjantigt. Jag går helt enkelt utan trosskydd? Jag tvättar, torkar vid behov och byter underkläder varje dag och de ser fräscha ut när jag byter de.

Använder du trosskydd varje dag? Varför? :) 

• Svar på tråden Använder du trosskydd alltid?
  • Anonym (Skyddslös)
    Anonym (Erem) skrev 2013-05-12 21:01:36 följande:
    Ja? Sätter på mig det på förmiddagen och tar av det när jag kommer hem, så några timmar har jag det i trosan. Tänker ju inte hålla på och byta trosskydd på jobbet heller! Menar du att det skulle vara äckligare att ha ett trosskydd i några timmar än samma trosor (utan trosskydd) i ett dygn??

Har ingen aning eftersom jag inte använder trosskydd själv men inbillar mig att muffen luftas sämre med ett plastigt trosskydd och att det därför lättare blir "unket".. Som sagt, har ingen aning.
  • Anonym (Gravid)

Jag har för första gången börjat använda trosskydd. Ungefär i gravidvecka 30 så kom det så mycket flytningar att jag vaknade på nätterna med blöta trosor. Men aldrig tidigare under mina 29 år har jag behövt.

Däremot har jag köpt trosskydd till hunden. När tikar löper kan man har trosor på dem med trosskydd för att slippa fläckar överallt. En Tik kan göra av med 100 trosskydd under en löpning  

• Anonym (A 2)

Har spiral så ja, det är tyvärr ett måste, annars är trosorna våta efter en timme.

• Anonym (fe)
    Anonym (S) skrev 2013-05-12 18:14:58 följande:
    Tyg bindor? Lät inte så fräscht?
    Nä. Mycket fräschare med kemikalier, plast och ett växande sopberg....
  • Anonym (Sandra)

Nej, jag använder bara trosskydd under den tiden på månaden jag har mkt flytningar. Annars är det torrt i trosan.

• Anonym (abc)

Inte varje dag men innan och efter mens när jag har spottings och ibland vid ägglossning då jag kan ha väldigt mycket flytningar.

Jag har en hel del flytningar överlag men brukar lägga lite papper i trosan om jag tycker att det blir för mycket.  

• LitetBus

Jag använder trosskydd i princip dagligen pga. rikliga flytningar. Det är inte kul att gå omkring med våta trosor, som i värsta fall även blir till fuktiga byxor i grenen.
    Är jag hemma och har möjlighet att relativt snabbt byta trosor vid behov så har jag inte trosskydd, inte heller på natten.

• My name is Luca

Trosskydd ska användas i början och i slutet av mensen.
    Tarmfloran i slidan rubbas om man ständigt använder trosskydd. Risken för svamp och klåda ökar då. 

Svar på tråden Använder du trosskydd alltid?