• ikii84

Varför går jag inte ner i vikt?

Jag försöker gå ner i vikt men ingenting händer... Så här ser en dag ut ungefär.. Frukost: Två knäckebröd med keso och lite aromat ett glas vatten Lunch: Ett fullkornsbröd med en skiva ost ett glas vatten eller juice. Mellanmål: keso alt en frukt Middag: oftast någon typ av sallad med antingen räkor eller kyckling. Äter vi tex grillat väljer jag en liten kött bit och sallad och undviker helt potatis osv. Är det här fel mat? Jag hatar min jävla kropp. Har ett fysiskt krävande jobb och jag går varje dag. Vad gör jag för fel?

• Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt?
  • SuzR

Tränar du något? Hur länge har du hållit på?

• ikii84

Jag är ute och går ca 30 min om dagen ibland mer. På jobbet går jag i princip hela jobb passet samt bär mycket. Jag tränar ca 2-3 gånger i veckan med tränings dvd hemma. Har hållt på i ca två månader kanske mer.

• Oförglömlig

om du tänker hur många kalorier stoppar du i dig om dagen? ungefär?

går du något? tränar du? hur länge har du hålliy på?

• Jamieolivia

Du måste äta mer faktiskt. Du äter väldigt lite eftersom du har ett fysiskt krävande jobb också! En bra dag kan se ut så här:

Frukost: Havregrynsgröt med frusna bär och mjölk och ett ägg.
    Mellis: äpple med keso och kanel
    Lunch: Kött/fisk/kyckling, grönsaker som broccoli, morötter, paprika och gurka. Mycket vitaminer. Gärna sås på kesella till detta. Mycket protein i kesella. Kan bytas ut mot keso också. Gärna en hård macka till det.
    Mellis: frukt och keso eller turkisk yoghurt med lite lite jordnötssmör.
    Middag: samma som lunchen

Gärna ett mellis innan du sover, om du är hungrig.

Drick mycket vatten också! 

• ikii84

Nja ibland känns det skillnad på kläderna. Ena dagen kan den kännas löst nästa dag som korvskinn. Jag har ibs och ofta väldigt svullen och ond mage så det kan också påverka hur kläderna sitter...

• 123

Nu vet jag inte vad du väger, längd osv och jag är absolut ingen expert så detta är bara vad som har fungerat för mig.
    1. Kolla din ämnesomsättning genom ett enkelt blodprov på VC. (jag hade för låg ämnesomsättning, det är tydligen inte så ovanligt)
    2. Kolla samtidigt Bvitamin, Dvitamin och järn (har du brister kan det påverka viktminskning)
    3. Kanske behöver du äta mer för att få igång förbränningen? Låter helt sjukt och precis tvärtemot vad alla självutnämnda experter jämt hävdar men det var faktiskt precis vad som hjälpte mig. Omnomnomnom!

Om du verkligen vill satsa bör du träffa en dietist som kan hjälpa dig att se över vad du behöver. Det kostar en slant men är en vettig investering.
    Du har bara en kropp, älska den och var rädd om den!     

• ikii84
    Oförglömlig skrev 2013-05-13 16:04:52 följande:
    om du tänker hur många kalorier stoppar du i dig om dagen? ungefär? går du något? tränar du? hur länge har du hålliy på?  

Jag använder appen shape up och har väl ett snitt på 500-700 kalorier om dagen
  • ikii84
    123 skrev 2013-05-13 16:12:51 följande:
    Nu vet jag inte vad du väger, längd osv och jag är absolut ingen expert så detta är bara vad som har fungerat för mig. 1. Kolla din ämnesomsättning genom ett enkelt blodprov på VC. (jag hade för låg ämnesomsättning, det är tydligen inte så ovanligt) 2. Kolla samtidigt Bvitamin, Dvitamin och järn (har du brister kan det påverka viktminskning) 3. Kanske behöver du äta mer för att få igång förbränningen? Låter helt sjukt och precis tvärtemot vad alla självutnämnda experter jämt hävdar men det var faktiskt precis vad som hjälpte mig. Omnomnomnom! Om du verkligen vill satsa bör du träffa en dietist som kan hjälpa dig att se över vad du behöver. Det kostar en slant men är en vettig investering. Du har bara en kropp, älska den och var rädd om den!     

Tack för dina fina råd! Ska kolla upp!
  • Snorpi

500-700 kalorier är helt absurt lite om du rör på dig så mycket! Vad väger du nu och hur lång är du?

Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt?