• ikii84

Varför går jag inte ner i vikt?

Jag försöker gå ner i vikt men ingenting händer... Så här ser en dag ut ungefär.. Frukost: Två knäckebröd med keso och lite aromat ett glas vatten Lunch: Ett fullkornsbröd med en skiva ost ett glas vatten eller juice. Mellanmål: keso alt en frukt Middag: oftast någon typ av sallad med antingen räkor eller kyckling. Äter vi tex grillat väljer jag en liten kött bit och sallad och undviker helt potatis osv. Är det här fel mat? Jag hatar min jävla kropp. Har ett fysiskt krävande jobb och jag går varje dag. Vad gör jag för fel?

• Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt?
  • ikii84

Alltså 500-700 kalorier blir det när jag lägger till hur mycket jag rör på mig på den appen.

• Oförglömlig
    ikii84 skrev 2013-05-13 16:13:57 följande:

Jag använder appen shape up och har väl ett snitt på 500-700 kalorier om dagen
    du behöver minst 800 kalorier om dagen och mer de dagar du tränar annars går kroppen in i sparläge och då går du inte ner alls.

jag har gått ner nästan 6 kg pga kosten har även låg ämnesomsättning och ska kräva nya prover då lä'karen vägrar medicinera mig även att jag aldrig haft låg innan!!

JAg äter: Frukost 1 medel stort ägg och en kopp grönt te. jag jobbar inte nu och rör mig inte så mycket så för dig skulle jag rekomendera å äta  havregrynsgröt på 1dl gryn med lite frysta osockrade bär på.

mellan mål: frukt ( vatten)

lunch: husmanskost, mycket grönsaker som morot tex lite pasta och potatis och mer protein kyckling kött mm.

Mellis: frukt/ grönsak

middag: som lunch

kvällen ät inte efter 20:00. 

• Oförglömlig
    ikii84 skrev 2013-05-13 16:47:26 följande:
    Alltså 500-700 kalorier blir det när jag lägger till hur mycket jag rör på mig på den appen.
    du måste ändå landa på 800 kalorier efter att du rört på dig för att kroppen inte ska gå in i spar läge.

jag får mina tips från en som tränar på elitidrotts nivå.

ät inte efter träningen du behöver inte det utan vänta 1-2 timmar. bara de som elitidrottar vheöver äta med en gång.

om du väntar med att äta förbränner kroppen. när du äter slutar kroppen att koncentrera på att bränna fett och bränner istället maten 
  • Pastell1983

Ja du äter ju alldeles för lite. Särskilt när du har ett fysiskt tungt jobb!  Och det är inte mycket näring i det du äter heller.

• WhiteOleander

Du kan ju börja med att vara ärlig i tråden. Sålänge du inte är modig nog att erkänna felen kan ingen hjälpa dig. Ingen går på att du tränar varje dag, äter jättenyttigt och aldrig äter sötsaker och ändå inte går ner.

• ikii84
    WhiteOleander skrev 2013-05-13 17:08:17 följande:
    Du kan ju börja med att vara ärlig i tråden. Sålänge du inte är modig nog att erkänna felen kan ingen hjälpa dig. Ingen går på att du tränar varje dag, äter jättenyttigt och aldrig äter sötsaker och ändå inte går ner.

Har aldrig sagt att jag tränar pass varje dag men 2-3 dagar i veckan. Jobbar 5-6 dagar i veckan och har en fysiskt krävande jobb! Jag har hundar jag promenerar med varje dag. Själv klart äter jag någon sötsak i bland men verkligen inte varje dag och inga mängder.
  • ikii84
    Oförglömlig skrev 2013-05-13 16:50:30 följande:
    du måste ändå landa på 800 kalorier efter att du rört på dig för att kroppen inte ska gå in i spar läge. jag får mina tips från en som tränar på elitidrotts nivå. ät inte efter träningen du behöver inte det utan vänta 1-2 timmar. bara de som elitidrottar vheöver äta med en gång. om du väntar med att äta förbränner kroppen. när du äter slutar kroppen att koncentrera på att bränna fett och bränner istället maten 

Okej! Ska pröva det! Kom och tänka på det att vi äter ofta ganska sent på kvällen! Smart att ha en kl 20 som gräns.
  • Snorpi

Är du överhuvudtaget överviktig? Hur många kilon vill du gå ner?

• ikii84

Överviktig är nog att ta i. Är 156 cm lång och väger 48. Men är plufsig i kroppen. Inte alls fin. Vill gå ner ca 4 kg.

• Pastell1983

Du hatar din kropp, har ett BMI på 19 alltså nästan underviktig, och äter 800 kcal om dagen. Do the math....sök hjälp!

Svar på tråden Varför går jag inte ner i vikt?