• Tjejen9001

bästa bärselen?

Ska köpa en bärsele till min kommande bebis. Vilken tycker ni är bäst?

• Svar på tråden bästa bärselen?
  • Dixie

Jag hade skippat bärsele och använt sjal, så mycket lättare att bära!

• rödnos

Jag har en babybjörn som jag tänker ha tills lillkillen är kanske 5 månader? Han är 4 nu och älskar att sitta i den.
    Dottern hatade den.
    Tänker köpa em Ergo Baby sen.
    Sjal är bra i början men skrynklar kläderna nåt kopiöst tycker jag.

• Pillar

Jag har haft babybjörn tycker den absolut fungerade bäst hade den till ca 6-7mån :)

• Flickan och kråkan

Jag hade inte satsat på någon babybjörn om jag hade varit dig. Nu har de i och för sig kommit med comfort carrier och one som är mer ergonomiska - de tidigare är ju helt oergonomiska för såväl barn som bärare, så ingen sådan - men de har rätt kort användningstid för en rätt dyr penning. Barnet växer ur dem snabbt. De sitter inte i ordentlig grodposition särskilt länge. Såg deras film och bilder om "one" och de äldre barnen blev hängande med benen. men har man bara tänkt att bära första månaderna så fungerar de säkert.....men som sagt dyr då.

Jag tycker som många andra att sal är det absolut bästa till nyfödd, men vill man hellre ha bärsele så bör man satsa på en ergonomisk. Finns ju många att välja på. Vilken som är bäst beror framför allt på vilken kroppsform man har som bärare - lång/kort, smal/kraftig etc. Sedan har de lite olika lösning på att bära just nyfödd.

Ergonomiska bärselar:

Manduca
    Ergo
    Beco
    Boba
    Connecta
    Pikkolo
    Tula
    Pognae
    m.fl.

Vi använder inte vagn alls så bär från de föds tills de är sådär 3-4 år.  

• The Fugly

Vi körde sjal de första 4 månaderna och sedan en Ergobaby som vi älskar. Hade Ergon från början men dottern trivdes inte i spädbarnsinlägget så det fick bli sjal inledningsvis.

• Samboo

Vi har en Pognae som vi är jättenöjda med. Använt den från 2 månader upp till 3 år och nu kommer vi använda den till #2.

• Toppen9

Manduca har vi med.
    Älskar den och kan bära både bebis och treåringen utan problem

Svar på tråden bästa bärselen?