• Tjejen9001

bästa bärselen?

Ska köpa en bärsele till min kommande bebis. Vilken tycker ni är bäst?

• Svar på tråden bästa bärselen?
  • liten giraff

Vi köpte en Beco Butterfly 2, bra pris på blocket :) Verkar vara bra för makens rygg.

* bf 13-08-20 *
  • Rani

Babybjörn active har min dotter gillat. Mer än sådana där man sitter som en groda och inte kan vara vänd framåt.

• rödnos

Jag köpte vår på ebay. Som allt annat. Blir ju lurade här i Sverige. Löjliga överpriser på det mesta!

• MrsC74

Jag jobbar inom oropedi. Vi har haft rätt många kunder som har små barn som patienter som fått problem efter Babybjörn.
    Säger en Ortoped att det inte är någon fara så begår han tjänstefel.

Vi har en Beco Gemlni. Ergonomisk och jättebra.

• rödnos
    MrsC74 skrev 2013-06-05 08:14:40 följande:
    Jag jobbar inom oropedi. Vi har haft rätt många kunder som har små barn som patienter som fått problem efter Babybjörn.
    Säger en Ortoped att det inte är någon fara så begår han tjänstefel.

Vi har en Beco Gemlni. Ergonomisk och jättebra.
    tjänstefel? På vilka grunder då? Det är ju inte bevisat på något specifikt sätt att Baby Björn sklle vara konstaterat farlig eller? Det är väl mest teorier som jag förstått det?

Men bra, då har vi ju köpt en kalasbra bärsele nu då. Och det han sa var att eftersom vår son är så stark i hela kroppen så var det ingen fara med Baby Björnen, eftersom han inte sitter så långa stunder heller... Är en baby svagare så påverkas den ju mer, det säger väl sig självt kan man tycka.  
  • MrsC74

Det finns rätt mänga undersökningar som visat att baby Björn suger för både barn och föräldrar. Googla lite så får du se.
    Ja ortopeden begår på snudd tjänstefel för att det finns många barn som fått problem och det borde ortopeden veta

Du får gärna skita i vad folk skriver här och de tester som gjorts. Men jag skulle aldrig utsätta mitt barn för en icke egonomisk bärsele.

• MrsC74

Jag svarade på det inlägget där du sa emot mig angående Babybjörn och där ser det ut som om
    Du köpt en sådan. Jag scrollar inre alltid upp och läser alla inlägg ovan.
    Så vad bra att du köpt en ekonomiskt då behöver jag inte oroa mig för barn då ;)

• solsol

Vi har en ergobaby funkar fortfarande nu när han är 3 år oich väger 14.5kg. Superbra!

Svar på tråden bästa bärselen?