bästa bärselen?
Ska köpa en bärsele till min kommande bebis. Vilken tycker ni är bäst?
Ska köpa en bärsele till min kommande bebis. Vilken tycker ni är bäst?
Nu hittar inte jag länken till artikeln jag tänkte visat er men det var iaf en artikel i GP för inte så länge sen (läste den då noga eftersom vi väntade tvåan) där de testat bärselar. Baby Björn fick faktiskt sämst och en ortopediläkare sa att vad forskningen kommit fram till var just att den inte är bra för barnens rygg och speciellt inte då man vänder barnet framåt.
Jag har själv en babybjörn eftersom vi fick den när dottern föddes. Hon gillade aldrig att sitta i bärsele men sonen som nu är tvåan får ju liksom ofta bara "hänga med" och då är den perfekt tycker jag.
Ska nog köpa en Ergo Baby snart dock för han blir ju inte lättare precis.
Gäller det negativa som skrivits om babybjörn deras senaste också? One eller vad den heter?
Okej för den har blivit lovordad av en släkting som jobbar i babybutik. Hmm nu blev det självklara alternativet för oss inte så självklart längre :I
Även jag skulle nog hellre tipsa dig om en sjal. Lite bökigt i början att knyta, men man lär sig snabbt!!
Pratade med en ortopedi läkare idag som sa att om babyn är stark så behöver man inte oroa sig för att använda Baby Björns selar.
Jag är också också på jakt efter en bra bärsele. Jag har fått ärva en babybjörn active till min pluttelilla bebisflicka. Den är obekväm då den fördelar tyngden på axlarna och ojämt över ryggplattan. Dessutom fick min bebis skavsår/blåsor i stjärten av den när hennes hud var känslig efter diarré. Så inte bekväm för någon av oss. Jag har hört att nya Babybjörn One skulle vara varm för bebisen. Ingen hit nu på sommaren alltså.
En skön sele där man bär på ryggen och gärna fram också, och sval för bebisen - finns sådana?