• Tjejen9001

bästa bärselen?

Ska köpa en bärsele till min kommande bebis. Vilken tycker ni är bäst?

• Svar på tråden bästa bärselen?
  • rödnos

Fick vår Beco Gemini idag och HERREGUD så skönt att bära i! Supernöjd!!'

• Flickan och kråkan
    rödnos skrev 2013-06-25 22:55:33 följande:
    Fick vår Beco Gemini idag och HERREGUD så skönt att bära i! Supernöjd!!'

Det är ju så det ska vara att bära barn . Vad bra att ni blev nöjda.
  • rödnos
    Flickan och kråkan skrev 2013-06-26 05:36:29 följande:

Det är ju så det ska vara att bära barn . Vad bra att ni blev nöjda.
    Eller hur! Slänger vår Baby Björn bums! Eller kanske säljer den på blocket.
  • Gusgez

Lånar tråden lite....

Vilken är den absolut bästa i test bärselen för två långa (178cm och 193cm) och smala personer?

• Mia 80
    Gusgez skrev 2014-04-03 18:05:37 följande:
    Lånar tråden lite....

Vilken är den absolut bästa i test bärselen för två långa (178cm och 193cm) och smala personer?
    Jag och maken funderar på en ergobaby extra, den har alltså extra långa axelband. Maken tyckte den kändes väldigt bra när vi testade den i butik o han är 193cm, själv får jag lita på hans omdöme då jag inte gärna kan prova med magen i vädret... :) (jag är 185cm). Han fick även prova babybjörn one och den kändes inte lika bra och krånglig att ta sig in i.
  • rödnos

Beco Gemini är super! Jag är 179 och mannen 197. Helt bäst. ärligt. bär tom vår 3 åring i den ibland. och ja, vi är smala drasuter båda två.
    Hade en babybjörn till dottern men herregud så kass! Nej, köp för guds skull en Beco. 

• rödnos

extra långa band behöver ni förresten bara om ni är tjocka så skit i det.

• Baktakt

Har inte becco en variant för lite längre personer?

Vi köpte en gemini, men leveranstider var typ två månader, så vi hann inte använda den mer än en månad. Tyckte den var suverän och dottern var van vid sele, men när hon lärde sig gå vid 9 månader accepterade hon INTE att sitta fast. Ser fram emot att få använda selen mer till tvåan som ligger i magen i sisådär 28 veckor till

• Flickan och kråkan
    Gusgez skrev 2014-04-03 18:05:37 följande:
    Lånar tråden lite....

Manduca är en väldigt bra sele om ni inte är tunna och/eller smalaxlade.

Ergo är också bra om man är lång. Passar både smala och lite kraftigare personer, men inte just korta.

I ert fall skulle jag nog kika lite extra på Becos nya modell soleil. Har inte testat den själv har bara hört från andra .
  • Gusgez

Mia 80 skrev 2014-04-03 21:23:25 följande:
    Jag och maken funderar på en ergobaby extra, den har alltså extra långa axelband. Maken tyckte den kändes väldigt bra när vi testade den i butik o han är 193cm, själv får jag lita på hans omdöme då jag inte gärna kan prova med magen i vädret... :) (jag är 185cm). Han fick även prova babybjörn one och den kändes inte lika bra och krånglig att ta sig in i.
    rödnos skrev 2014-04-04 20:23:57 följande:
    Beco Gemini är super! Jag är 179 och mannen 197. Helt bäst. ärligt. bär tom vår 3 åring i den ibland. och ja, vi är smala drasuter båda två.
    Hade en babybjörn till dottern men herregud så kass! Nej, köp för guds skull en Beco. 
    Baktakt skrev 2014-04-04 21:11:33 följande:
    Har inte becco en variant för lite längre personer?

Vi köpte en gemini, men leveranstider var typ två månader, så vi hann inte använda den mer än en månad. Tyckte den var suverän och dottern var van vid sele, men när hon lärde sig gå vid 9 månader accepterade hon INTE att sitta fast. Ser fram emot att få använda selen mer till tvåan som ligger i magen i sisådär 28 veckor till

Flickan och kråkan skrev 2014-04-05 10:14:50 följande:
    Manduca är en väldigt bra sele om ni inte är tunna och/eller smalaxlade.

Ergo är också bra om man är lång. Passar både smala och lite kraftigare personer, men inte just korta.

I ert fall skulle jag nog kika lite extra på Becos nya modell soleil. Har inte testat den själv har bara hört från andra .
    Tack för alla tips! Kanon! Det verkar som om Beco Gemini har fått flest bäst i test och samtidigt är bland dom få (som också är ergonomiska) som klarar barnet framåtvänd? Eller?
Svar på tråden bästa bärselen?