• Anonym (blä)

125 i Iq är väl inte så jävla speciellt??

Min kompis gjorde ett IQ-test via sitt jobb och fick då veta att hon har ca 125 i IQ. Hon är verkigen som vilken person som helst och jag har aldrig märkt att hon skulle vara smartare än andra. Nu går hon runt och skojar om det här med hennes höga IQ, och det retar mig. Så jävla speciellt är det väl inte att ha 125 i IQ. Hade inte Eninstein typ 170?

Jag har inte testat mig men det känns som jag skulle få betydligt högre än henne om jag testade.

Vad ska jag säga till henne när hon skojar om det här? Så trött på att höra henne prata om sin IQ Skrikandes

• Svar på tråden 125 i Iq är väl inte så jävla speciellt??
  • Vanilla ice queen

Colisa: Klar man inte drar fram det i tid och otid men inget fel att vara stolt över sig själv Vem ska annars vara det

• MrsPenn
    Vanilla ice queen skrev 2013-05-16 01:32:37 följande:
    Colisa: Klar man inte drar fram det i tid och otid men inget fel att vara stolt över sig själv Vem ska annars vara det
    Precis! När den där vem det nu var utmanade mig var jag ju tvungen att kaxa lite
    Om ditt namn innehåller ''Anonym'' så låtsas jag inte läsa vad du skriver.
  • Colisa

Det borde du göra.Flört SKRYT är aldrig klädsamt. Att vara stolt är något annat.

• Anonym (Dagens Garv)
    MrsPenn skrev 2013-05-16 00:42:48 följande:
    Anonym (lier) skrev 2013-05-15 23:53:17 följande:
    eller när gräset är blått o himlen grön
    Naaaaaaaw, nutte! Namnet på bilden är mitt fd FL-namn, det inrutade är dagen då jag gjorde testet.

Kom igen nu... Du postar en screenshot från 2004 av Mensa danmarks webtest. Du kunde nog gett ett lite färskare exempel än något du råkade gissa rätt på för 10 år sedan. Ett riktigt IQ utlåtande kräver att du genom för det hos en psykolog som bedömer resultatet. Och det hade du nog känt till och förstått om du faktiskt genomfört ett test som ger dig befogenhet och incitament att hävda som om det vore fakta att du har högre IQ än TS.
  • Colisa
    Vanilla ice queen skrev 2013-05-16 01:32:37 följande:
    Klart man ska vara stolt över sig själv!

Men om jag förstod TS rätt håller kompisen på och skämtar om det i tid och otid. Jag föreställer mig scenarier som
    "Ska vi köpa hem pizza?"
    "Ja, eller kanske sushi?"
    " Nej, jag tycker vi ska ta en pizza. Och det är väl bäst jag bestämmer, så det blir rätt, för jag har ju så hög IQ! HAHAHA!"

"Vilken film ska vi se?"
    "Vet inte"
    " Vi kan kolla den där där Matt Damon är så smart, den borde ju passa mig, som är så smart! HAHAHA!"

Fast jag kan ju ha fel, det kanske inte alls är så hon gör. Men i så fall kan jag kan förstå om man tröttnar!Skrattande
  • Doofie
    MrsPenn skrev 2013-05-16 00:42:48 följande:

Haha bilden heter mensa3.jpg
    You are young, you're free, Why don't you sleep with me? Shut up and sleep with me! Ah...
  • MrsPenn
    Anonym (Dagens Garv) skrev 2013-05-16 01:41:16 följande:

Kom igen nu... Du postar en screenshot från 2004 av Mensa danmarks webtest. Du kunde nog gett ett lite färskare exempel än något du råkade gissa rätt på för 10 år sedan. Ett riktigt IQ utlåtande kräver att du genom för det hos en psykolog som bedömer resultatet. Och det hade du nog känt till och förstått om du faktiskt genomfört ett test som ger dig befogenhet och incitament att hävda som om det vore fakta att du har högre IQ än TS.
    Men snälla människa. De hade gratis test på mensas danska hemsida då. De har inte det nu. De hade det ett tag och jag hittade länken i någon PC für alle tidning eller vad de heter.
    Det registrerades när man började och slutade, så det var tidsaspekt och det var flera kapitel, kanske 6 kapitel, och hela grejen tog ca en timme. Minns inte exakt.
  • Anonym (Dagens Garv)
    MrsPenn skrev 2013-05-16 02:00:12 följande:
    Men snälla människa. De hade gratis test på mensas danska hemsida då. De har inte det nu. De hade det ett tag och jag hittade länken i någon PC für alle tidning eller vad de heter.
    Det registrerades när man började och slutade, så det var tidsaspekt och det var flera kapitel, kanske 6 kapitel, och hela grejen tog ca en timme. Minns inte exakt.

Konstigt, jag gjorde det på 15 minuter (Ärligt så orkade jag inte tänka på de sista 3 frågorna som var de enda som var svåra). Med samma spridning som dig så är jag tydligen mycket smartare

• MrsPenn
    Anonym (Dagens Garv) skrev 2013-05-16 02:20:06 följande:

Konstigt, jag gjorde det på 15 minuter (Ärligt så orkade jag inte tänka på de sista 3 frågorna som var de enda som var svåra). Med samma spridning som dig så är jag tydligen mycket smartare

Jag har inte sagt att jag är smart. Jag har t ex försökt göra om testet i flera år efter 2004 men inte fått det att fungera igen. Mensa DK tog nämligen ner det testet.

Så vad är det för test du tagit egentligen???

15 min tar det som jag tog INTE kan jag bara säga.
  • Anonym (Dagens Garv)
    MrsPenn skrev 2013-05-16 02:25:52 följande:
    Jag har inte sagt att jag är smart. Jag har t ex försökt göra om testet i flera år efter 2004 men inte fått det att fungera igen. Mensa DK tog nämligen ner det testet.

Så vad är det för test du tagit egentligen???

15 min tar det som jag tog INTE kan jag bara säga.
    Vad snackar du om?

http://mensa.dk/testiq.xml Tryck på "Start testen"??? 
Svar på tråden 125 i Iq är väl inte så jävla speciellt??