• Ung kvinna

Behöver tips om bröllopspresent

Har en väldigt liten budget och ska vara tärna utomlands på en av mina bästa vänners bröllop. Skulle vara jättetacksam om jag får tips på vad jag kan köpa dem i bröllopspresent med en liten budget på ca 300 kr.

Funderade på champangne ett tag men känner att det är för opersonligt då bruden är en jättenära vän till mig. Har träffat hennes blivande man några gånger och tycket väldigt bra om honom men känner inte honom närmare så det är svårt för mig att avgöra vad för slags present som han skulle uppskatta. Henne känner jag som sagt väldigt bra men eftersom det handlar om en bröllopspresent som ska vara till båda och med en så liten budet så har jag inga ideer som det är just nu.

Hade bröllopet varit i Sverige så hade jag satsat på en upplevelsepresent tex chokladprovning men eftersom paret bor utomlands kan jag för lite om landet för att köpa en sån present.

Är tacksam för alla tips :)

Kan bara tillägga att paret är i 30 års åldern utan barn. 

• Svar på tråden Behöver tips om bröllopspresent
  • Ung kvinna
    Duckan skrev 2013-05-23 13:42:40 följande:
    De har ingen registrerad önskelista du kan kika på?
    hon har inte nämnt nåt så jag antar att de inte har det, jättesynd för at hade underlättat allt.
  • Voluptuous Shalimar

Kanske ett fint album med bröllopsmotiv och plats för MÅNGA bilder? Vi fick mängder av bilder av snälla vänner efter vårt bröllop (på CDskivor, går ju även att bara lägga över på ett USB eller använda kamerans minneskort direkt och tanka in bilderna på er dator), de vi gillade bäst lät vi framkalla och har nu förutom fotografbilderna en gedigen och underbar dokumentation av vår dag. Bilderna sitter i ett vackert album vi fick i bröllopsgåva av mamma.

• Duckan

Ja, det är inte lätt att hitta den perfekta gåvan. Jag tex skulle bli glad för en fin vas, medan andra skulle såga det totalt.
    Om du ändå utgår ifrån din vän, vad gillar hon?

• Ung kvinna
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-05-23 13:56:12 följande:
    Kanske ett fint album med bröllopsmotiv och plats för MÅNGA bilder? Vi fick mängder av bilder av snälla vänner efter vårt bröllop (på CDskivor, går ju även att bara lägga över på ett USB eller använda kamerans minneskort direkt och tanka in bilderna på er dator), de vi gillade bäst lät vi framkalla och har nu förutom fotografbilderna en gedigen och underbar dokumentation av vår dag. Bilderna sitter i ett vackert album vi fick i bröllopsgåva av mamma.
    Eftersom jag är tärna kommer jag inte ha möjlighet att ta så mkt foton men annars är det är en jättefin present..
  • Ung kvinna
    Duckan skrev 2013-05-23 13:56:38 följande:
    Ja, det är inte lätt att hitta den perfekta gåvan. Jag tex skulle bli glad för en fin vas, medan andra skulle såga det totalt.
    Om du ändå utgår ifrån din vän, vad gillar hon?
    hon har nog det mesta, antar att hon skulle bli glad för nåt som är relaterat till verige då hon är uppvuxen här och har hemlängtan ibland men då han inte är Svensk skulle det säkert inte tilltala hennes man antar jag..
  • Duckan

Ts, hon menar att tomt album som de själva kan fylla med bilder. En bra idé.

• Voluptuous Shalimar
    Ung kvinna skrev 2013-05-23 14:01:06 följande:
    Eftersom jag är tärna kommer jag inte ha möjlighet att ta så mkt foton men annars är det är en jättefin present..
    Alltså, DU behöver inte ta bilderna! Det är bara att fråga alla fotande gäster om de kan vara så snälla och låta brudparet tanka in bilderna på sin hårddisk!
  • Ung kvinna
    Duckan skrev 2013-05-23 14:03:21 följande:
    Ts, hon menar att tomt album som de själva kan fylla med bilder. En bra idé.
    Jaså, jag missförstod. Ja det är sant men tänk om bilderna som kommer att tas inte är i det formatet som funkat för albumet?
  • Duckan

Finns det något som är typiskt för den delen av Sverige hon kommer ifrån då? Kan ju vara roligt att ha nåt sådant hemma även om maken inte är svensk.

Svar på tråden Behöver tips om bröllopspresent