• Ung kvinna

Behöver tips om bröllopspresent

Har en väldigt liten budget och ska vara tärna utomlands på en av mina bästa vänners bröllop. Skulle vara jättetacksam om jag får tips på vad jag kan köpa dem i bröllopspresent med en liten budget på ca 300 kr.

Funderade på champangne ett tag men känner att det är för opersonligt då bruden är en jättenära vän till mig. Har träffat hennes blivande man några gånger och tycket väldigt bra om honom men känner inte honom närmare så det är svårt för mig att avgöra vad för slags present som han skulle uppskatta. Henne känner jag som sagt väldigt bra men eftersom det handlar om en bröllopspresent som ska vara till båda och med en så liten budet så har jag inga ideer som det är just nu.

Hade bröllopet varit i Sverige så hade jag satsat på en upplevelsepresent tex chokladprovning men eftersom paret bor utomlands kan jag för lite om landet för att köpa en sån present.

Är tacksam för alla tips :)

Kan bara tillägga att paret är i 30 års åldern utan barn. 

• Svar på tråden Behöver tips om bröllopspresent
  • Ung kvinna
    Duckan skrev 2013-05-23 14:05:10 följande:
    Finns det något som är typiskt för den delen av Sverige hon kommer ifrån då? Kan ju vara roligt att ha nåt sådant hemma även om maken inte är svensk.
    Hon är uppvuxen i Stockholm..
  • Duckan

Ett foto över vacka sommar-Stockholm inramat? Finns färdiga tavlor men går ju också att fota själv och rama in.

• Voluptuous Shalimar
    Ung kvinna skrev 2013-05-23 14:04:15 följande:
    Jaså, jag missförstod. Ja det är sant men tänk om bilderna som kommer att tas inte är i det formatet som funkat för albumet?
    Hur menar du då? Om man får bilder i digitalformat kan man ju låta skriva ut dem i den storlek man önskar?
  • Ung kvinna
    Duckan skrev 2013-05-23 14:10:56 följande:

Ett foto över vacka sommar-Stockholm inramat? Finns färdiga tavlor men går ju också att fota själv och rama in.

svårt att säga om hon skulle uppskatta det..
  • Duckan

Ja, det är du som känner henne
    Med din budget skulle jag nog gå på V S förslag till om albumet.

• Duckan

Köp ett fint vin som kan lagras och skriv ett kort om att de ska öppna flaskan på sin tionde bröllopsdag eller nåt.

• Ung kvinna
    Duckan skrev 2013-05-23 14:24:28 följande:

ja det är faktist ett bra förslag, ska verkligen fundera på det..
  • Voluptuous Shalimar
    Duckan skrev 2013-05-23 14:24:28 följande:

Ung kvinna skrev 2013-05-23 14:26:07 följande:
    ja det är faktist ett bra förslag, ska verkligen fundera på det..
    Jag har fortfarande vårt bröllopsalbum framme och jag bläddrar fortfarande i det då och då och upplever dagen igen... efter 8 år... Jag är SÅ glad för det!

• Ung kvinna
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-05-23 14:33:48 följande:

Jag har fortfarande vårt bröllopsalbum framme och jag bläddrar fortfarande i det då och då och upplever dagen igen... efter 8 år... Jag är SÅ glad för det!

ja det är faktist en bra present ju mer jag tänker på det.. var kan man köpa det?
Svar på tråden Behöver tips om bröllopspresent