• Ung kvinna

Behöver tips om bröllopspresent

Har en väldigt liten budget och ska vara tärna utomlands på en av mina bästa vänners bröllop. Skulle vara jättetacksam om jag får tips på vad jag kan köpa dem i bröllopspresent med en liten budget på ca 300 kr.

Funderade på champangne ett tag men känner att det är för opersonligt då bruden är en jättenära vän till mig. Har träffat hennes blivande man några gånger och tycket väldigt bra om honom men känner inte honom närmare så det är svårt för mig att avgöra vad för slags present som han skulle uppskatta. Henne känner jag som sagt väldigt bra men eftersom det handlar om en bröllopspresent som ska vara till båda och med en så liten budet så har jag inga ideer som det är just nu.

Hade bröllopet varit i Sverige så hade jag satsat på en upplevelsepresent tex chokladprovning men eftersom paret bor utomlands kan jag för lite om landet för att köpa en sån present.

Är tacksam för alla tips :)

Kan bara tillägga att paret är i 30 års åldern utan barn. 

• Svar på tråden Behöver tips om bröllopspresent
  • Voluptuous Shalimar
    Ung kvinna skrev 2013-05-23 14:34:48 följande:
    ja det är faktist en bra present ju mer jag tänker på det.. var kan man köpa det?
    Åh, googla. Kan tänka mig att tex Åhlens, Duka och liknande har. Kolla även calligraphen.se.

• Ung kvinna
    Voluptuous Shalimar skrev 2013-05-23 14:41:44 följande:
    Åh, googla. Kan tänka mig att tex Åhlens, Duka och liknande har. Kolla även calligraphen.se.

tusen tack, ska kolla Åhlens..
  • Elin 885
    Ung kvinna skrev 2013-05-23 14:41:59 följande:
    de bor inte i Sverige så de kommer nog inte kunna använda dessa.
    ah ok :(
    Jag har ADHD/AS/DYSLEXI, men jag är snäll egentligen =)
  • Ung kvinna
    Elin 885 skrev 2013-05-23 14:42:48 följande:
    ah ok :(
    men jag är så klart tacksam för alla tips, tycker ni alla är jättegulliga som svarar och kommer med förslag :)
  • Siste

Bland det bästa som vi fick i bröllopspresent var en korg med hemmagjorda delikatesser! Det var hembakade kex, sylter gjorde på häftiga kombinationer av bär, kryddat smör osv. 

Tänk på att man får rätt så mkt "prylar" när man gifter sej. Vi hade avsagt oss presenter och meddelat klart och tydligt att om våra gäster absolut ändå ville ge oss något så kunde vi tänka oss ett mindre bidrag till bröllopsresan. Trots det så fick vi en massa ljusstakar, skålar, glas, tavlor och sådant. Man vill inte FÅ sånt - man vill köpa sånt själv! Men mat går alltid åt =)

• Rani

Det finns uppläggningsskålar på Åhléns som är formade som dalahästar med en sådan målad i botten. Från Sagaform. De är riktigt fina. En sådan hade jag tyckt att det var roligt att ha framme om jag bodde utomlands tror jag.

• Rani
    Rani skrev 2013-05-23 14:59:29 följande:
    Det finns uppläggningsskålar på Åhléns som är formade som dalahästar med en sådan målad i botten. Från Sagaform. De är riktigt fina. En sådan hade jag tyckt att det var roligt att ha framme om jag bodde utomlands tror jag.

Det finns skålar som är formade som Sverige också. Och som en älg. Faktiskt väldigt fina. Inte souvenirkänsla alls tycker jag.
Svar på tråden Behöver tips om bröllopspresent