Att komma över omöjlig kärlek
Anonym (en till) skrev 2013-10-23 12:27:21 följande:
Jag har ingen plan utan snarare en önskan. jag kan inte få kvitt tankarna från den jag älskar som är min älskarinna. Vi har bara haft ett fysiskt möte, därför kallar jag henne mer än en vän än älskarinna. Jag vet att det inte finns någon återvändo för skilsmässan. Det kommer bli fantastiskt uppslitande och jag söker just nu en lägenhet i närheten.
Min älskarinna planerar att skilja sig, men ser också att det är högst osäkert och jag kan inte riktigt räkna med det. Om jag visar det första steget så tror jag i och för sig att även hon vågar. Vi bor inte nära varandra utan räknar med att hon flyttar in i en egen lägenhet för att ha närhet till sina barn.
Jag tänker inte bygga upp något med någon annan än med henne, utan min förhoppning är att vi kommer att dela resten av våra liv tillsammans.
Det jag inte vet är om vi vågar inleda något tillsammans omgående eller blir "tvungna" att avvakta och se vad som händer. Framförallt med våra liv som ensamma och försöka landa som ensamstående innan vi vågar ge oss hän tillsammans.
Det kanske är det mest realistiska, trots att jag är kär upp över öronen och vill något helt annat och ser även henne som en nära vän som skulle kunna stötta mig för att komma på fötter igen.
Och då är det inget bra läge att inför någon ny person i deras liv , de måste få landa i sin nya verklighet och sörja ert uppbrott... den andra kvinnan betyder mycket för dig men hon betyder ingenting för barnen , viktigt att hålla isär sina egna känslor och barnens käslor. Men det betyder inte att du och den andra kvinnan kan träffas utan barnen iaf i början , och efter en viss tid när barnen är redo för det så kan man kanske börja låta dem träffa den andra kvinnan lite försiktigt , på neutra mark först och sedan öka "dioserna" succesivt....