• Anonym (villmenvågarinte)

Att kyssa en tjej

Hej!
    Snabb bakrundsinfo:
    Jag har nyligen lärt känna en tjej genom gemensamma vänner. Vi träffades på en grillkväll och det sa bara klick. Sedan dess har vi umgåtts ganska mycket och trots att vi båda ser oss som hetro så upplever jag att det finns en spänning mellan oss som inte brukar finnas där med andra tjejer. I början försökte jag trycka undan det men nu är det bara att acceptera faktum- jag har gått och blivit kär i en tjej. 
    Jag vet inte om hon känner samma. Hon säger att hon är hetro men samtidigt verkar hon lite smånyfiken på tjejer. Vi är inte särskilt fysiska med varandra, kramas inte så mkt tex, men ibland upplever jag att hon rör vid mig på ett nästan romantiskt/intimt sätt. Typ när översta knappen i mitt linne hade gått upp och hon ställde sig nära, tittade mig i ögonen och knäppte den åt mig. Hon sa inget utan bara log, nästan lite blygt. Haha, vad töntigt det känns att skriva, men vill ge en liten bild av situationen! 

Nu till min fråga: Hur tar jag det här steget längre, för att se om det kan bli något? Att rakt ut berätta vad jag känner vågar jag inte, det hade framför allt blivit väldigt pinsamt med gemensamma vänner och så om hon inte känner samma. Och vill inte göra henne obekväm. Skulle vilja kyssa henne, men hur gör man? Vill ju inte våldföra mig på henne om hon inte vill, och dessutom vore det så grymt pinsamt om jag har missuppfattat situationen! Några titta-varandra-i-ögonen-och-så-bara-händer-det-moments kan jag nog inte räkna med utan jag måste ha en bättre plan än så. Av olika skäl kan jag inte heller ta till alkohol som knep. 

Så hjälp mig nu, HUR sk jag göra? Hur fick ni till första kyssen med någon som ni fortfarande var osäker på huruvida den gillade er eller inte? :) 

• Svar på tråden Att kyssa en tjej
  • Göteborgskillen2101

HALLÅÅÅÅÅ TSSS!!! du lovade en uppdatering Lördag eller Söndag och nu är det natten mot Tisdag!!! 

• Anonym (villmenvågarinte)

Förlåt för dålig update! Jag är lite nervös att objektet för mina känslor ska hitta tråden och känna igen sig så jag fick lite kalla fötter gällande uppdateringarna... Vi träffades i alla fall under lördagskvällen och vi hade väldigt mysigt även om det inte blev någon kyss nu heller. Jag kommer alltid på i efterhand att "DÄR borde jag gett henne en puss för att kolla reaktionen", men då har ögonblicket som sagt redan passerat... Det står dock inte helt stilla för det, det känns ändå som om det går framåt. Slits lite mellan att skriva precis vad vi gjorde så att jag kan få hjälp att tolka det och rädslan att hon ska hitta och känna igen sig... 

Varför blev det då ingen kyss? Hade det varit en kille hade jag inte tvekat, men tjejer är ju lite mer intima med varandra överlag, så det är svårt att veta vad som bara är vänskapligt och vad som är "mer". Är fortfarande rädd för att jag ska ha läst in för mycket och att hon inte alls är inne på samma linje.... Åh, jag skulle verkligen behöva dela en flaska vodka eller något med henne så att man har en ursäkt om det skulle gå fel, haha
    Men det känns inte som att vi är på väg att glida ifrån varandra, eller stanna på någon slags "vardagsnivå" i vår relation än så länge, så förhoppningsvis har jag fortfarande tid på mig innan det har gått "för lång tid" så det aldrig blir av :) 

• Göteborgskillen2101
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-08-06 12:44:01 följande:
    Förlåt för dålig update! Jag är lite nervös att objektet för mina känslor ska hitta tråden och känna igen sig så jag fick lite kalla fötter gällande uppdateringarna... Vi träffades i alla fall under lördagskvällen och vi hade väldigt mysigt även om det inte blev någon kyss nu heller. Jag kommer alltid på i efterhand att "DÄR borde jag gett henne en puss för att kolla reaktionen", men då har ögonblicket som sagt redan passerat... Det står dock inte helt stilla för det, det känns ändå som om det går framåt. Slits lite mellan att skriva precis vad vi gjorde så att jag kan få hjälp att tolka det och rädslan att hon ska hitta och känna igen sig... 

Varför blev det då ingen kyss? Hade det varit en kille hade jag inte tvekat, men tjejer är ju lite mer intima med varandra överlag, så det är svårt att veta vad som bara är vänskapligt och vad som är "mer". Är fortfarande rädd för att jag ska ha läst in för mycket och att hon inte alls är inne på samma linje.... Åh, jag skulle verkligen behöva dela en flaska vodka eller något med henne så att man har en ursäkt om det skulle gå fel, haha
    Men det känns inte som att vi är på väg att glida ifrån varandra, eller stanna på någon slags "vardagsnivå" i vår relation än så länge, så förhoppningsvis har jag fortfarande tid på mig innan det har gått "för lång tid" så det aldrig blir av :) 
    skriv precis vad ni gjorde!!! chansen att hon ska sitta och surfa på FL och sen hitta exakt den här tråden är mycket minimal... snart måste du berätta för mig exakt vart ni bor så att jag kommer och hjälper till lite ^^ i´m the lööööve doctor!!
  • Anonym (br)
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-08-06 12:44:01 följande:

Håller med GB-killen, chansen att hon ska hitta just denna tråden är minimal. Och OM hon skulle göra det så är ni säkert redan ihop - och du har ju knappast skrivit något utlämnande om vare sig dig eller henne, man kan inte ta reda på vilka ni är IRL. MEN jag tror att det du upplever är så allmänmänskligt att det är av intresse för många hur det går. Och vi vill ju alla att ni ska få varandra Berätta allt så tolkar vi! hÅLLER tummarna stenhårt för er!
  • Anonym (Tjej 28)

Alltså ja det där med vodkan är ingen dålig idé! Det fick mig och min tjejkompis att börja vrålhångla, och vi är hetero ;) så då borde det ju funka för er. Gå ut och dansa, bli fulla och hångla upp henne bara!

• kinna82

Håller med ett shot. Race och en omgång "jag har aldrig" funkar varje gång

Anonym (Tjej 28) skrev 2013-08-06 17:25:42 följande:
    Alltså ja det där med vodkan är ingen dålig idé! Det fick mig och min tjejkompis att börja vrålhångla, och vi är hetero ;) så då borde det ju funka för er. Gå ut och dansa, bli fulla och hångla upp henne bara!

• kinna82

Håller med ett shot. Race och en omgång "jag har aldrig" funkar varje gång

• Anonym (hmmm)
    Tycker det blir lite fel när man rekommenderar att man ska droga den man är intresserad av för att få en chans.
  • mice
    Anonym (hmmm) skrev 2013-08-06 18:35:48 följande:
    Tycker det blir lite fel när man rekommenderar att man ska droga den man är intresserad av för att få en chans.
    I överdriven konsumtion (en flaska vodka, men det var ju ett skämt) känns det ju fel, men i mindre mängd så kan det ju hjälpa självförtroendet. Dock så skulle jag inte köra på ren sprit eftersom det alltid slutar i snefylla för mig, men det kanske bara är jag... Tungan ute
Svar på tråden Att kyssa en tjej