• Anonym (villmenvågarinte)

Att kyssa en tjej

Hej!
    Snabb bakrundsinfo:
    Jag har nyligen lärt känna en tjej genom gemensamma vänner. Vi träffades på en grillkväll och det sa bara klick. Sedan dess har vi umgåtts ganska mycket och trots att vi båda ser oss som hetro så upplever jag att det finns en spänning mellan oss som inte brukar finnas där med andra tjejer. I början försökte jag trycka undan det men nu är det bara att acceptera faktum- jag har gått och blivit kär i en tjej. 
    Jag vet inte om hon känner samma. Hon säger att hon är hetro men samtidigt verkar hon lite smånyfiken på tjejer. Vi är inte särskilt fysiska med varandra, kramas inte så mkt tex, men ibland upplever jag att hon rör vid mig på ett nästan romantiskt/intimt sätt. Typ när översta knappen i mitt linne hade gått upp och hon ställde sig nära, tittade mig i ögonen och knäppte den åt mig. Hon sa inget utan bara log, nästan lite blygt. Haha, vad töntigt det känns att skriva, men vill ge en liten bild av situationen! 

Nu till min fråga: Hur tar jag det här steget längre, för att se om det kan bli något? Att rakt ut berätta vad jag känner vågar jag inte, det hade framför allt blivit väldigt pinsamt med gemensamma vänner och så om hon inte känner samma. Och vill inte göra henne obekväm. Skulle vilja kyssa henne, men hur gör man? Vill ju inte våldföra mig på henne om hon inte vill, och dessutom vore det så grymt pinsamt om jag har missuppfattat situationen! Några titta-varandra-i-ögonen-och-så-bara-händer-det-moments kan jag nog inte räkna med utan jag måste ha en bättre plan än så. Av olika skäl kan jag inte heller ta till alkohol som knep. 

Så hjälp mig nu, HUR sk jag göra? Hur fick ni till första kyssen med någon som ni fortfarande var osäker på huruvida den gillade er eller inte? :) 

• Svar på tråden Att kyssa en tjej
  • Göteborgskillen2101
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-08-07 12:26:31 följande:
    Många bra råd! Tack, jag är på allvar väldigt glad att jag har den här tråden så att jag får skriva av mig lite, och era inputs är guld värda!
    Att prata med henne låter bra, men känns extremt skrämmande. Det blir så tydligt på något sätt. Jag är nog mer bekväm med små pyttesteg där jag fysiskt visar vad jag känner tror jag.

Vad tror ni andra? Är det bättre att prata med henne och tala om vad jag känner eller är det bättre att fortsätta med mitt mission att kyssa henne? OM hon är säker på vad hon känner för mig spelar det ju ingen roll. Om hon däremot är förvirrad, nyfiken men osäker, eller om hon gillar mig men inte riktigt vågar erkänna det för sig själv, då tänker jag att skillnaden kan bli viktig. Vad tror ni? Jag är så osäker och förvirrad just nu! 
    Säg exakt det som Fibbe postade!! sen så kan ni kyssas :D
    Laylay skrev 2013-08-07 16:04:49 följande:
    Undrar hur gammla ni är ? :)..
    Vi är båda 23 i år, även om jag är fullt medveten om att jag låter som en nervös, nykär fjortonåring ;) 
  • Göteborgskillen2101
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-08-07 17:27:10 följande:
    Vi är båda 23 i år, även om jag är fullt medveten om att jag låter som en nervös, nykär fjortonåring ;) 
    haha! :) Hur ser ni ut ?  är ni blondiner, brunetter? långa, korta?? :D Man blir ju nyfiken på er turturduvor ^^
  • Laylay
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-08-07 17:27:10 följande:
    Ja okej. HAHA tycker detta är jätte gulligt men när ni är äldre så är det mer seriöst. När jag var 17 så va jag och min kompis alltid gosiga mot varandra :).. Men vi var hetro bägge två. vi pussades och va nakna och allt möjligt. Därför jag fråga. då är det ingen fjortis grej utan två vuxna människor och då är hon nog helt klart intresserad när ni låg och muste som ni gjorde ;).. 

Mitt råd är att krama henne längre och se om hon släpper, ge henne en puss på kinden, sen en puss på munnen när ni säger hej då någon gång och se hur hon reagerar :)..  
  • Anonym (Blomman)

Jag blir så glad i hjärtat av att läsa den här tråden!

I mina öron låter det absolut som att ni har något mer än vänskap på gång! Den där nervositeten, pirrigheten, nyfikenheten, jag är ganska säker på att hon känner likadant. Och hon kanske är ännu mer osäker och nervös än du är, vill också ha men inte riktigt vågar..

När ska ni ses igen? Om det inte är något planerat så tror jag på att bjuda in till filmkväll, att ligga i soffan och komma allt närmare varandra är ett bra läge för nästa steg. Som flera skrivit innan, besvara hennes kram med en kram till, hennes smek på din hand med att du smeker hennes arm, axel och hals.. Jag tror du märker väldigt snart om hon skulle tycka att det är obekvämt..

Hoppas att du håller oss uppdaterade här!

Kram

Emma82Johansson skrev 2013-08-07 14:27:03 följande:

Hej! Min flickvän Emma rådde mig att skriva i denna tråd. Jag har suttit i exakt samma sits som dig. Jag träffade Emma på en klubbfest för lite mer än ett år sedan. Jag blev kär i Emma från första blick hon gav mig. Hon fick mig att sväva på moln och jag föll direkt för det lite amerikanska sättet, framåt och öppen, hon visade. Vi hade hamnat bredvid varandra vid middagen dessutom och jag fick chansen att lära känna henne bättre direkt. Vi umgicks hela kvällen och när jag skulle ta tricken själv hem så följde Emma mig hela vägen till min lägenhet. Jag insåg då att henne vill jag ha, henne vill jag bli ihop med. Vi började umgås allt mer. Emma tog med mig ut och fiska, spela golf och jag ville inget hellre ön att vara nära henne. Jag försökte spela nybörjare och Emma fick visa mig gång på gång hur man slog ett utslag eller kastade ut draget. Jag försökte gör som dig, vara mer intim genom lång kramar, mysa under filt medan man såg på film och klia varandra på rygg och armar. Jag var också rädd för att Emma inte skulle ha samma känslor för mig som jag hade för henne, men jag hoppades på att om ändå Emma inte hade det så skulle vi kunna fortsätta vara vänner. Men så insåg jag att jag fick ju heller aldrig reda på vilka känslor hon hade för mig om jag inte tog initiativet till en kyss. Så jag bjöd in henne till att kolla när jag spelade match och jag såg till att hon hamnade med mina medspelares respektive. När jag efter matchen gick upp till läktaren där hon satt kramade hon om mig och då tog jag chansen, jag kysste henne. Emma blev så förvånad att hon gjorde varken motstånd eller kysste tillbaka. Nu, ett år senare, sitter vi här, förlovade, bröllop inplanterat i december och en planerad inciminering i september! Lycka till! // Linnéa.
    Åh, vilken fin historia! Jag är så himla glad för all pepp och alla råd jag får här, jag ska absolut försöka våga lite mer nästa gång vi ses (det vill säga i morgon...) 

Jag har också varit riktigt gosig med tjejkompisar när jag var yngre men det här känns verkligen helt annorlunda. Har aldrig förr känt så här för en annan tjej... 
Svar på tråden Att kyssa en tjej