• Anonym (villmenvågarinte)

Att kyssa en tjej

Hej!
    Snabb bakrundsinfo:
    Jag har nyligen lärt känna en tjej genom gemensamma vänner. Vi träffades på en grillkväll och det sa bara klick. Sedan dess har vi umgåtts ganska mycket och trots att vi båda ser oss som hetro så upplever jag att det finns en spänning mellan oss som inte brukar finnas där med andra tjejer. I början försökte jag trycka undan det men nu är det bara att acceptera faktum- jag har gått och blivit kär i en tjej. 
    Jag vet inte om hon känner samma. Hon säger att hon är hetro men samtidigt verkar hon lite smånyfiken på tjejer. Vi är inte särskilt fysiska med varandra, kramas inte så mkt tex, men ibland upplever jag att hon rör vid mig på ett nästan romantiskt/intimt sätt. Typ när översta knappen i mitt linne hade gått upp och hon ställde sig nära, tittade mig i ögonen och knäppte den åt mig. Hon sa inget utan bara log, nästan lite blygt. Haha, vad töntigt det känns att skriva, men vill ge en liten bild av situationen! 

Nu till min fråga: Hur tar jag det här steget längre, för att se om det kan bli något? Att rakt ut berätta vad jag känner vågar jag inte, det hade framför allt blivit väldigt pinsamt med gemensamma vänner och så om hon inte känner samma. Och vill inte göra henne obekväm. Skulle vilja kyssa henne, men hur gör man? Vill ju inte våldföra mig på henne om hon inte vill, och dessutom vore det så grymt pinsamt om jag har missuppfattat situationen! Några titta-varandra-i-ögonen-och-så-bara-händer-det-moments kan jag nog inte räkna med utan jag måste ha en bättre plan än så. Av olika skäl kan jag inte heller ta till alkohol som knep. 

Så hjälp mig nu, HUR sk jag göra? Hur fick ni till första kyssen med någon som ni fortfarande var osäker på huruvida den gillade er eller inte? :) 

• Svar på tråden Att kyssa en tjej
  • Anonym (villmenvågarinte)

Okej, torsdagen då!
    Aktiviteterna såg ut som så att vi fikade, spelade minigolf (har gjort det förut men jag ville ha revansch) och sedan gick hem till henne. 
    Sist vi spelade så bad jag  henne att visa mig hur man ska slå, för att få lite närkontakt (kul att jag läste att Emma och Linnea som man kan läsa om ovan i tråden gjorde precis samma sak. En riktig klassiker ;) ) men den här gången var det hon som utan att jag bad henne ställde sig bakom mig och lade sina händer över mina för att visa hur jag skulle göra.  Det var en del retsamma knuffar samtidigt som hon på fullt allvar förklarade för mig att jag var jätteduktig (vilket jag absolut inte var, jag suger på minigolf...). 
    Det finns ett café nära golfen så vi köpte med oss varsin muffins och kaffe och gick och satte oss vid några bänkar en bit bort (cafét och minigolfen var på väg att stänga).  
    Sedan ville hon ta med mig till ett jättemysigt ställe som hon kände till. Det var ett ställe utomhus där man kunde sitta lite ifred och det var väldigt fint faktiskt, speciellt när det började mörkna. Där satt vi i flera timmar och pratade och jag lade märke till att hon, på ett ganska diskret sätt, flyttade sig lite närmre mig tills vi satt sida mot sida. Jag lade armen om midjan på henne och hon lade sin arm runt axlarna på mig. Vi satt så ganska länge och ingen av oss släppte taget förrän vi började frysa och det var dags att gå hem (vi började båda jobba tidigt på fredagen). 
    Vi var ganska nära hennes lägenhet, så när jag skulle hem gick vi först hem till henne eftersom jag var superkissnödig. Hennes stationära dator stod på så jag satte mig där för att kolla busstiderna. När jag satt där kom hon på att hon ville visa mig en sak på datorn så hon ställde sig bakom mig, böjde sig fram och lade sin högerhand över min på musen och sin vänsterhand på tangentbordet.
    Sedan var det dags för mig att åka hem och hon följde mig ut till bussen. Hon väntade med mig tills bussen syntes långt borta, då gav hon mig en jättelång kram. I slutet av kramen vände jag in huvudet lite mot hennes hals/kind och jag kände det som att det blev ganska intimt där i någon sekund. Sedan öppnades bussdörrarna och vi skiljdes åt. 
    Inbillar jag mig eller är hon mer drivande nu? Samtidigt är jag ju partisk och det är ju lätt att se vad man vill se.
    Och jag vet att jag måste våga lite mer. Jag jobbar på det! 

• engdahl

Låter romantiskt och mysigt. Ni är definitivt på rätt väg :)
    Kram

• Anonym (br)
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-08-10 12:07:36 följande:
    Okej, torsdagen då!
    Aktiviteterna såg ut som så att vi fikade, spelade minigolf (har gjort det förut men jag ville ha revansch) och sedan gick hem till henne. 
    Sist vi spelade så bad jag  henne att visa mig hur man ska slå, för att få lite närkontakt (kul att jag läste att Emma och Linnea som man kan läsa om ovan i tråden gjorde precis samma sak. En riktig klassiker ;) ) men den här gången var det hon som utan att jag bad henne ställde sig bakom mig och lade sina händer över mina för att visa hur jag skulle göra.  Det var en del retsamma knuffar samtidigt som hon på fullt allvar förklarade för mig att jag var jätteduktig (vilket jag absolut inte var, jag suger på minigolf...). 
    Det finns ett café nära golfen så vi köpte med oss varsin muffins och kaffe och gick och satte oss vid några bänkar en bit bort (cafét och minigolfen var på väg att stänga).  
    Sedan ville hon ta med mig till ett jättemysigt ställe som hon kände till. Det var ett ställe utomhus där man kunde sitta lite ifred och det var väldigt fint faktiskt, speciellt när det började mörkna. Där satt vi i flera timmar och pratade och jag lade märke till att hon, på ett ganska diskret sätt, flyttade sig lite närmre mig tills vi satt sida mot sida. Jag lade armen om midjan på henne och hon lade sin arm runt axlarna på mig. Vi satt så ganska länge och ingen av oss släppte taget förrän vi började frysa och det var dags att gå hem (vi började båda jobba tidigt på fredagen). 
    Vi var ganska nära hennes lägenhet, så när jag skulle hem gick vi först hem till henne eftersom jag var superkissnödig. Hennes stationära dator stod på så jag satte mig där för att kolla busstiderna. När jag satt där kom hon på att hon ville visa mig en sak på datorn så hon ställde sig bakom mig, böjde sig fram och lade sin högerhand över min på musen och sin vänsterhand på tangentbordet.
    Sedan var det dags för mig att åka hem och hon följde mig ut till bussen. Hon väntade med mig tills bussen syntes långt borta, då gav hon mig en jättelång kram. I slutet av kramen vände jag in huvudet lite mot hennes hals/kind och jag kände det som att det blev ganska intimt där i någon sekund. Sedan öppnades bussdörrarna och vi skiljdes åt. 
    Inbillar jag mig eller är hon mer drivande nu? Samtidigt är jag ju partisk och det är ju lätt att se vad man vill se.
    Och jag vet att jag måste våga lite mer. Jag jobbar på det! 
    TS. Du måste vara blind. Jag är allvarligt oroad att hon snart kommer att tro att du inte är intresserad, och tröttna, nu när hon är så ÖVERtydlig.....när ses ni igen? Håller tummarna sååå hårt för er!
  • engdahl

Ni tar ju pyttepyttesteg tillsammans men nu är det dags för ansikte-mot-ansikte under en filt. Titta på film först och håll om varandra (välj en tjej-tjej-film som föreslagits; men inte övertydligt kanske, hehe)
    Sen kan du ju borra in huvudet mot hennes hals längre nästa gång. Kanske pussa henne där?
    Gulligt, detta?

• Göteborgskillen2101
    Anonym (br) skrev 2013-08-10 14:01:24 följande:
    TS. Du måste vara blind. Jag är allvarligt oroad att hon snart kommer att tro att du inte är intresserad, och tröttna, nu när hon är så ÖVERtydlig.....när ses ni igen? Håller tummarna sååå hårt för er!

Håller med... TS om du inte får något att hända snart så är det snart försent..
  • Anton Chigurh
    Men för helvete, TS, nu blir jag för fan riktigt nervös på dig. Gör nu din plikt och KYSS HENNE nästa gång.

Lova och svär detta inför Gud fader själv och alla hans förbannande deciplar. Eller vad faen det nu heder....!

Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • Göteborgskillen2101

Vet du vad? Ring henne nu och säg att du måste berätta något! sen kysser du!!!!!

• Anonym (yeees)

Vad är det värsta som kan hända TS?

Jag är hetro och om någon av mina tjejkompisar skulle kyssa mig så skulle bli smickrad men sen säga att jag tyvärr inte är intresserad.. Men jag skulle fortfarande kunna vara vän =)

jag tror absolut inte att hon kommer flippa ur totalt :P

• Anonym (Blomman)

Men ååååh hon vill ju ha dig!! Ring henne och säg att du vill träffas ikväll.. Och när ni ses säger du "Jag glömde nåt igår", så kysser du henne..

Håller tummarna för er!

Kram

Svar på tråden Att kyssa en tjej