• Anonym (villmenvågarinte)

Att kyssa en tjej

Hej!
    Snabb bakrundsinfo:
    Jag har nyligen lärt känna en tjej genom gemensamma vänner. Vi träffades på en grillkväll och det sa bara klick. Sedan dess har vi umgåtts ganska mycket och trots att vi båda ser oss som hetro så upplever jag att det finns en spänning mellan oss som inte brukar finnas där med andra tjejer. I början försökte jag trycka undan det men nu är det bara att acceptera faktum- jag har gått och blivit kär i en tjej. 
    Jag vet inte om hon känner samma. Hon säger att hon är hetro men samtidigt verkar hon lite smånyfiken på tjejer. Vi är inte särskilt fysiska med varandra, kramas inte så mkt tex, men ibland upplever jag att hon rör vid mig på ett nästan romantiskt/intimt sätt. Typ när översta knappen i mitt linne hade gått upp och hon ställde sig nära, tittade mig i ögonen och knäppte den åt mig. Hon sa inget utan bara log, nästan lite blygt. Haha, vad töntigt det känns att skriva, men vill ge en liten bild av situationen! 

Nu till min fråga: Hur tar jag det här steget längre, för att se om det kan bli något? Att rakt ut berätta vad jag känner vågar jag inte, det hade framför allt blivit väldigt pinsamt med gemensamma vänner och så om hon inte känner samma. Och vill inte göra henne obekväm. Skulle vilja kyssa henne, men hur gör man? Vill ju inte våldföra mig på henne om hon inte vill, och dessutom vore det så grymt pinsamt om jag har missuppfattat situationen! Några titta-varandra-i-ögonen-och-så-bara-händer-det-moments kan jag nog inte räkna med utan jag måste ha en bättre plan än så. Av olika skäl kan jag inte heller ta till alkohol som knep. 

Så hjälp mig nu, HUR sk jag göra? Hur fick ni till första kyssen med någon som ni fortfarande var osäker på huruvida den gillade er eller inte? :) 

• Svar på tråden Att kyssa en tjej
  • Göteborgskillen2101
    Platypus skrev 2013-08-25 22:09:59 följande:
    Låter som det är läge att leka sjuksyster kanske? Vara den barmhärtige samariten och ta hand om din väninna. Det är ju aldrig fel och jag tror de flesta älskar att bli omhändertagna och även om man inte känner sig så bra just då så älskar man ju samariten efteråt.
  • Anonym (misär)

Jag är i en lite liknande situation som TS, men i mitt fall är jag och min vän (som jag är förälskad i) inte särskilt fysiska med varandra. Men båda vet om att det fanns/finns attraktion/laddning/känslor mellan oss, men vi har inte "agerat på känslorna"... och jag vet inte vad jag ska göra nu. Eller hur jag ska tolka situationen ens. Det är en jäkla soppa.

Och det är så enormt mycket svårare när en sån här situation uppstår med en vän! Om jag träffade nån brud som verkade intresserad skulle jag utan problem kunna tänka mig att hångla upp henne (för att inte tala om hur ENKELT det vore med en snubbe!). Så jag förstår verkligen att det är svårt för dig TS att kyssa henne! Med en vän har man på nått sätt så mycket mer att förlora. Goda råd är onekligen dyra.   

Jag hoppas att det i TS fall blir så att en kyss liksom "kommer naturligt" snart, lite som en kram som blir till en kyss.. Ni fattar. Det låter som att det skulle kunna hända er snart. Men om det nu inte blir så inom kort så tror jag att den här situationen kommer gnaga på dig TS och det hela kommer kännas olidligt - och då måste du nog bekänna färg på nått sätt (typ ta ett aktivt initiativ till en kyss eller berätta att du är kär i henne, sluta umgås med henne, eller nått annat drastiskt).   

Jag har inte läst den här tråden så noga, så jag vill be om ursäkt på förhand om jag upprepar något som skrivits ovan: men TS, kan du inte försöka luska (lite försiktigt) kring hur hon ser på gamla kärlekar/sexualitet osv? Och ännu hellre hinta om att du kan bli (eller enbart blir) kär i tjejer? Jag tror att det blir lättare för dig att kyssa henne om du vet att hon rimligtvis borde ha reflekterat om att ni kanske har andra känslor är "vänskapskänslor" för varandra.. Och det kanske hon gör om du hintar lite? 

• Anonym (anneli)

Ja vänskapen kan klart bli lidande, men jag tror inte att det blir så. Jag och min bästa vän hade länge haft lite kemi mellan oss, vi var fysiska, sov i hop osv. En festkväll så bara hände det. Vi bara började tokhångla, vilket ledde till att vi hade sex. Några dagar efteråt kändes det först lite kymigt, men vi pratade om det och vår vänskap blev om möjligt bättre, även om vi inte blev ihop så att säga. Vi anser oss hetero båda två. Det är dock ett härligt minne vi båda bär med oss så chansa tycker jag att alla ska göra

• Anonym (yes)
    Anonym (anneli) skrev 2013-08-27 21:22:25 följande:
    Ja vänskapen kan klart bli lidande, men jag tror inte att det blir så. Jag och min bästa vän hade länge haft lite kemi mellan oss, vi var fysiska, sov i hop osv. En festkväll så bara hände det. Vi bara började tokhångla, vilket ledde till att vi hade sex. Några dagar efteråt kändes det först lite kymigt, men vi pratade om det och vår vänskap blev om möjligt bättre, även om vi inte blev ihop så att säga. Vi anser oss hetero båda två. Det är dock ett härligt minne vi båda bär med oss så chansa tycker jag att alla ska göra
    Jag har läst i den här tråden länge nu utan att skriva. Det är härligt att få följa din resa TS och jag tror vi är jättemånga som verkligen känner sympati och tycker om dig nu. {#emotions_dlg.flower}

Vid några tillfällen har jag tänkt skriva att du inte tar nån större risk, er vänskap är så djup och äkta att den aldrig kommer att förstöras oavsett om det skulle bli "konstigt" efter en kyss eller något annat mer intimt. Jag har ett par vänner som jag känt så länge och som är så nära. Skulle nån av dem plötsligt bekänna sin kärlek, att de kände mer än bara vänskap så skulle jag bara bli smickrad. Prata om det och gå vidare utan några som helst problem, det är ju fortfarande samma person.

Ditt läge påminner ju mer om "anneli" (ovan) och ni har ju bevisligen en slags kemi och något mer än bara prat och flams-vänskap.. Det allra minsta som skulle hända vore ju att ni får lite närhet, några sköna skratt.. kanske provar ett par pussar/kyssar och sedan återgår till er fina vänskap..   
    Att er vänskap skulle förstöras känns totalt uteslutet.

Jag vill absolut inte bidra till nån press, ta det i den takt som känns bra för dig.. MEN var inte orolig för att du gör bort dig eller förstör något. Den risken är obefintlig!

Du har en jättefin vän som kanske (troligen) också känner samma närhet som du, som gärna vill men inte riktigt vågar eller vet hur man "gör" för att ta steget. Hon kommer bli jätteglad den dagen du tar steget, det finns ingen som helst tvekan om detta.

Håller verkligen tummarna!!
    Är lite avundsjuk på dig/er för att ni har en sån härlig tid framför er. Både du och din sötnos verkar jättemysiga!! Hjärta

Om jag var i ditt läge så skulle jag bryta isen genom att skoja om det.. typ: "åh, det är så mysigt med dig så här nära.. så skönt när du kliar mig på ryggen så. Det är nästan så jag får lust att kyssa dig ibland.." *skratta lite*
    Då skulle du troligen få ett svar.. Antingen drar hon sig undan och reagerar negativt (skulle förvåna mig) eller också hänger hon på och säger: "..men gör det då..!" sen skrattar ni båda lite, kommer närmare och kysser varandra båda två. samtidigt.. Flört

Åh ni är så gulliga och fina allihopa! Blir alltid så peppad när jag går in och läser här. Efter att ha läst lite kommentarer i den här tråden så tänker jag "vad dum jag är, klart hon tycker om mig, det är ju bara att köra", men så fort jag är med henne så försvinner självsäkerheten och jag fokuserar mer på alla tillfällen då hon KUNDE ha satt sig närmre men inte gjorde det. Och så är jag väldigt bra på att vänta på det där perfekta tillfället också, som helt enkelt aldrig tycks dyka upp. Kanske är det inte meningen att tillfället ska vara perfekt, man kanske bara får ta ett tillfälle och göra det perfekt... Förlåt, nu flummar jag iväg! Ville bara säga hur glad jag blir av alla peppande kommentarer och jag känner verkligen med er som är i liknande situationer. Det är inte så roligt alltid men någon gång måste man ju våga lite och som sagt så kan man ju aldrig vinna om man inte vågar spela *peppar mig själv* :) 

Kram {#emotions_dlg.flower} 

• Göteborgskillen2101
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-08-28 22:39:41 följande:
    Åh ni är så gulliga och fina allihopa! Blir alltid så peppad när jag går in och läser här. Efter att ha läst lite kommentarer i den här tråden så tänker jag "vad dum jag är, klart hon tycker om mig, det är ju bara att köra", men så fort jag är med henne så försvinner självsäkerheten och jag fokuserar mer på alla tillfällen då hon KUNDE ha satt sig närmre men inte gjorde det. Och så är jag väldigt bra på att vänta på det där perfekta tillfället också, som helt enkelt aldrig tycks dyka upp. Kanske är det inte meningen att tillfället ska vara perfekt, man kanske bara får ta ett tillfälle och göra det perfekt... Förlåt, nu flummar jag iväg! Ville bara säga hur glad jag blir av alla peppande kommentarer och jag känner verkligen med er som är i liknande situationer. Det är inte så roligt alltid men någon gång måste man ju våga lite och som sagt så kan man ju aldrig vinna om man inte vågar spela *peppar mig själv* :) 

Hur har det gått dem senaste dagarna? är hon på bättringsväg eller är hon fortfarande sjuk? Har du lekt doktor? ^^
  • Anton Chigurh
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-08-28 22:39:41 följande:

Snälla, snälla TS, kom till skott, och det snart, typ nu, såhär kan du bara inte hålla på, visst, vi är många som väntar, men det har egt noll betydelse, det är helt för din egen skull jag menar nu, det här går åt helvete för lång tid, så du får fanimej kyssa din dejt, och det snart, jävligt snart....läs nästa gång du träffar henne, sen får det vara hur lämpligt, eller olämpligt, det vill. Nu kysser du henne, går det åt helvete...så gör det, men som du själv säger, du måste våga för att vinna. Och hon väntar inte till pensionen närmar sig. 

Kyss henne. Nästa tillfälle. Rätt eller fel. KYSS HENNE. Snälla. Det kommer gå bra. Lycka till, TS, inte för att du behöver det, men iaf.  

Kram, //Anton...Glad
    Most people are only alive because it is illegal to shoot them.
  • kotten91

Åh jag måste bara hänga kvar och se vad som händer, så spännande.

Jag håller tummarna för dig TS. :)

Hon smittade mig så efter att hon varit sjuk i några dagar så var jag sjuk i några dagar... suck. Igår mådde jag dock lite bättre, så vi träffades en stund på eftermiddagen/ kvällen. Jag har kommit på att jag verkligen inte kommer våga kyssa henne nykter, så för mig finns det nog bara två alternativ: se till att få i mig ett lagom antal drinkar och sedan våga mig på den där kyssen om det känns rätt eller att helt enkelt prata med henne. Jag är dock rädd att jag kommer göra henne grymt obekväm om jag tar upp ämnet... har försökt att prata runt ämnet och testat olika "inkörsportar" till det stora samtalet men hon nappar liksom inte! Om hon kände som jag hade hon väl velat prata om det, speciellt när jag ändå tar upp det litegrann? Det kan ju vara så att hon inte märker att jag försöker ta upp ämnet, att jag helt enkelt är för otydlig. Tvivlar dock på det, hon är en smart tjej och kan i övrigt "läsa av mig" bra... Ett annat alternativ är att hon känner vad som ska komma men är rädd att jag bara tänker konfrontera henne med hennes känslor och att jag inte känner samma. "Jag har märkt att du är lite intresserad, men bara så du vet är vi bara vänner", typ. Kan ju även vara så att hon bara vill vara vänner och är nöjd med vår relation som den är och inte vill "förstöra vänskapen" genom att jag ska börja bekänna massa känslor. Typ att hon anar vad jag känner men helst inte låtsas om det. 

Även om hon verkar obekväm med att prata så drar hon sig dock inte alls undan på något annat sätt. Hon vill fortfarande träffas ofta, ringer, smsar, ger mig långa kramar osv... Om hon anade vad jag kände (det MÅSTE hon typ göra) men inte var bekväm med det hade hon väl på något sätt tagit lite avstånd? 

Är så förvirrad här!

Svar på tråden Att kyssa en tjej