• Anonym (villmenvågarinte)

Att kyssa en tjej

Hej!
    Snabb bakrundsinfo:
    Jag har nyligen lärt känna en tjej genom gemensamma vänner. Vi träffades på en grillkväll och det sa bara klick. Sedan dess har vi umgåtts ganska mycket och trots att vi båda ser oss som hetro så upplever jag att det finns en spänning mellan oss som inte brukar finnas där med andra tjejer. I början försökte jag trycka undan det men nu är det bara att acceptera faktum- jag har gått och blivit kär i en tjej. 
    Jag vet inte om hon känner samma. Hon säger att hon är hetro men samtidigt verkar hon lite smånyfiken på tjejer. Vi är inte särskilt fysiska med varandra, kramas inte så mkt tex, men ibland upplever jag att hon rör vid mig på ett nästan romantiskt/intimt sätt. Typ när översta knappen i mitt linne hade gått upp och hon ställde sig nära, tittade mig i ögonen och knäppte den åt mig. Hon sa inget utan bara log, nästan lite blygt. Haha, vad töntigt det känns att skriva, men vill ge en liten bild av situationen! 

Nu till min fråga: Hur tar jag det här steget längre, för att se om det kan bli något? Att rakt ut berätta vad jag känner vågar jag inte, det hade framför allt blivit väldigt pinsamt med gemensamma vänner och så om hon inte känner samma. Och vill inte göra henne obekväm. Skulle vilja kyssa henne, men hur gör man? Vill ju inte våldföra mig på henne om hon inte vill, och dessutom vore det så grymt pinsamt om jag har missuppfattat situationen! Några titta-varandra-i-ögonen-och-så-bara-händer-det-moments kan jag nog inte räkna med utan jag måste ha en bättre plan än så. Av olika skäl kan jag inte heller ta till alkohol som knep. 

Så hjälp mig nu, HUR sk jag göra? Hur fick ni till första kyssen med någon som ni fortfarande var osäker på huruvida den gillade er eller inte? :) 

• Svar på tråden Att kyssa en tjej
  • Anonym (villmenvågarinte)

Vi har träffats en del men jag har inte skrivit då det inte direkt har "hänt" något... Jag har i alla fall tagit mod till mig och berättat för några vänner (som inte känner henne) för att bolla lite tankar. De säger alla att de är nästan hundra procent säkra på att hon gillar mig som mer än som vän och det känns ju positivt! Men jag är fortfarande rädd att hon bara ser det som vänskap. En ganska annorlunda vänskap men ändå en vänskap. 

Något som jag antar är bra är att vi har börjat bli väldigt naturliga delar av varandras vardagsliv. Vi träffas ofta och har sovit över hos varandra en del så jag tycker på sätt och vis att det är som att vi är tillsammans, förutom att vi inte gör något i spektrat pussas till ha sex. Åter igen, hon kanske tycker att det är superhärligt att få lite närhet och mys av en tjejkompis i vänan på the real deal med en man? 

Jag kan inte sitta och skriva alla kvällar sedan jag skrev sist, men jag kan skriva om igårkväll (som sagt så skiljer de sig inte så värst mycket åt, det är mer olika varianter på samma tema). Igår skulle vi egentligen inte ha setts men jag hörde av mig och frågade om vi skulle ta en fika. På något sätt slutade det med att vi sköt upp fikan till kvällen och eftersom vi inte visste om det fanns något café´som var öppet så sent så blev det att vi tog fikan hemma hos henne istället. Efter att vi fikat så skulle vi se pretty little liars (men ja, det är en bra serie ;) ) så vi kröp upp i hennes säng. Hon hade laptopen i knät och jag sat/ halvlåg bredvid henne på sidan, vänd mot henne med huvudet mot hennes axel och mitt ben över hennes om ni fattar vad jag menar. När filmen var slut ställde hon undan datorn men vi låg kvar som vi låg och somnade typ. Hon hade ena armen om mig, så vi låg väl och halvkramades. Vid fyra på morgonen kom jag på att jag verkligen, verkligen behövde gå hem och lägga mig på riktigt men då erbjöd hon mig att sova över. Vi tog av oss jeansen och gick och tog bort sminket och sedan när vi lade oss i sängen igen så lade vi oss på varsin sida och somnade. Ja, det var min kväll igår.

Och bli inte arga på mig nu för att jag inte har gjort något! Jag brottas redan med det här i min hjärna varje sekund, jag lovar ;) Bara pepp och snälla ord tack!! Men var ärliga. Tror ni, som jag, att hon på något minsta lilla vis kanske inte ens har tänkt tanken på annat än vänskap så MÅSTE ni säga det. Orkar inte skämma ut mig och förstöra vänskapen/ skapa sjukt jobbig stämning mellan oss på köpet.. 

• QrazyQuties

Har inte läst allt, men bara ditt senaste inlägg säger allt faktiskt. Tjejen, hon känner precis som du. Ni är typ... inte hetero någonstans! Hahaha! Ta tag i det nu!!!

• jupp

Nu är varken jag eller någon annan som följer den här tråden någon relationsexpert. Här är iallafall mina 5 cents, (hetro man så jag vet inte hur relevant det är i din situation som givetvis också är individuell) Jag tänker i alla fall att ju längre tid det går att utan att någon av er vågar ta det till nästa nivå, antingen genom kyss eller prat, desto större är risken att någon av er tappar den sexuella attraktionen och börjar se den andra som en vän mer än något annat. AKA att du eller hon blir friendzonad. Risken i erat fall känns dock inte jättestor då ni är rätt fysiska redan och ifall det då finns en gemensam attraktion så tror jag inte att den slocknar av att ni inte kyssts eller något mer än. Något som däremot kan byggas upp är frustration över att det är allt när man vill mer. Sen tänker jag också att ju mer du investerar av dig själv i något som du inte vet säkert existerar ju svårare kommer det vara ifall det visar sig att hon inte känner likadant och det blir också svårare att fortsätta som "bara vänner" i ett sådant läge. Lite tunga 5 cents kanske men jag tycker i alla fall att från dina inlägg så verkar hon tydligt känna likadant för dig. Hoppas och håller tummarna för dig.

• kinna82

Låter hur härligt som helst ts detta är lite som att vara en fluga på väggen dina vänner ser ju också att det finns något mer mellan er än bara vänskap. Ta med en flaska vin till nästa "fika" och ge henne en godnatt puss om inget annat. Hon ville ju så gärna att du skulle sova över. Hon oroar sig minst lika mycket som du. Detta måste vara så förvirrande för er. Lycka till kära du!

• engdahl

Hej, TS, ni är mycket gulliga :)
    Och jag tycker att ni verkar vara som ett par i så mycket, ni är som ihop - men utan den sexuella och kärleksbaserade fysisja bekräftelsen. Som jag hoppas kommer snart.
    Men jag gillar att ni sov ihop :)
    Kan du inte se till att det händer igen och krypa tätt intill och hålla om henne, smeka henne över magen och borra in ansiktet vid hennes hals och pussa henne.
    Och hur gick det med det där att ligga ansikte mot ansikte och titta henne djupt i ögonen...? ;)

Du känner dig inte modig nog att säga åt henne hur du känner?
    Eller i alla fall att du vill kyssa henne?

• Anonym (Kerry)
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-09-04 16:21:17 följande:
    Vi har träffats en del men jag har inte skrivit då det inte direkt har "hänt" något... Jag har i alla fall tagit mod till mig och berättat för några vänner (som inte känner henne) för att bolla lite tankar. De säger alla att de är nästan hundra procent säkra på att hon gillar mig som mer än som vän och det känns ju positivt! Men jag är fortfarande rädd att hon bara ser det som vänskap. En ganska annorlunda vänskap men ändå en vänskap. 

Något som jag antar är bra är att vi har börjat bli väldigt naturliga delar av varandras vardagsliv. Vi träffas ofta och har sovit över hos varandra en del så jag tycker på sätt och vis att det är som att vi är tillsammans, förutom att vi inte gör något i spektrat pussas till ha sex. Åter igen, hon kanske tycker att det är superhärligt att få lite närhet och mys av en tjejkompis i vänan på the real deal med en man? 

Jag kan inte sitta och skriva alla kvällar sedan jag skrev sist, men jag kan skriva om igårkväll (som sagt så skiljer de sig inte så värst mycket åt, det är mer olika varianter på samma tema). Igår skulle vi egentligen inte ha setts men jag hörde av mig och frågade om vi skulle ta en fika. På något sätt slutade det med att vi sköt upp fikan till kvällen och eftersom vi inte visste om det fanns något café´som var öppet så sent så blev det att vi tog fikan hemma hos henne istället. Efter att vi fikat så skulle vi se pretty little liars (men ja, det är en bra serie ;) ) så vi kröp upp i hennes säng. Hon hade laptopen i knät och jag sat/ halvlåg bredvid henne på sidan, vänd mot henne med huvudet mot hennes axel och mitt ben över hennes om ni fattar vad jag menar. När filmen var slut ställde hon undan datorn men vi låg kvar som vi låg och somnade typ. Hon hade ena armen om mig, så vi låg väl och halvkramades. Vid fyra på morgonen kom jag på att jag verkligen, verkligen behövde gå hem och lägga mig på riktigt men då erbjöd hon mig att sova över. Vi tog av oss jeansen och gick och tog bort sminket och sedan när vi lade oss i sängen igen så lade vi oss på varsin sida och somnade. Ja, det var min kväll igår.

Och bli inte arga på mig nu för att jag inte har gjort något! Jag brottas redan med det här i min hjärna varje sekund, jag lovar ;) Bara pepp och snälla ord tack!! Men var ärliga. Tror ni, som jag, att hon på något minsta lilla vis kanske inte ens har tänkt tanken på annat än vänskap så MÅSTE ni säga det. Orkar inte skämma ut mig och förstöra vänskapen/ skapa sjukt jobbig stämning mellan oss på köpet.. 

Du vet att ni dejtar va?! ;)
  • Anonym (hejhej)

Jag och min pojkvän ligger alltid så som du beskrev när vi kollar på film. Jag skulle inte ligga sådär mysigt med en tjej eller killkompis om det bara var en vän. Du borde legat och hållit om henne hela natten istället för att ligga på varsin sida ;) Tycker det går framåt för er två! Och kan garantera att hon är intresserad skulle hon inte va det så borde hon tänka på vilka signaler hon kanske ger till dig :)

• Anonym (hejarpå)
    Anonym (Kerry) skrev 2013-09-04 20:24:53 följande:
    Du vet att ni dejtar va?! ;)
    :D
  • kotten91

Inte för å vara negativ men jag har haft många killkompisar som jag varit så nära och fysiska med som du beskriver. Inga pussar och inget mer. Och då är de bara vänner.

• mice
    kotten91 skrev 2013-09-05 11:54:08 följande:
    Inte för å vara negativ men jag har haft många killkompisar som jag varit så nära och fysiska med som du beskriver. Inga pussar och inget mer. Och då är de bara vänner.
    HAHA! Ja från din sida är det ju så. För dig är de bara vänner. De ligger och hoppas på att du en dag ska sära på benen. Menar inget illa, men det är nog inte ett så relevant exempel. Hur är du med dina tjejkompisar? Det passar väl mer ämnet.
Svar på tråden Att kyssa en tjej