• Anonym (villmenvågarinte)

Att kyssa en tjej

Hej!
    Snabb bakrundsinfo:
    Jag har nyligen lärt känna en tjej genom gemensamma vänner. Vi träffades på en grillkväll och det sa bara klick. Sedan dess har vi umgåtts ganska mycket och trots att vi båda ser oss som hetro så upplever jag att det finns en spänning mellan oss som inte brukar finnas där med andra tjejer. I början försökte jag trycka undan det men nu är det bara att acceptera faktum- jag har gått och blivit kär i en tjej. 
    Jag vet inte om hon känner samma. Hon säger att hon är hetro men samtidigt verkar hon lite smånyfiken på tjejer. Vi är inte särskilt fysiska med varandra, kramas inte så mkt tex, men ibland upplever jag att hon rör vid mig på ett nästan romantiskt/intimt sätt. Typ när översta knappen i mitt linne hade gått upp och hon ställde sig nära, tittade mig i ögonen och knäppte den åt mig. Hon sa inget utan bara log, nästan lite blygt. Haha, vad töntigt det känns att skriva, men vill ge en liten bild av situationen! 

Nu till min fråga: Hur tar jag det här steget längre, för att se om det kan bli något? Att rakt ut berätta vad jag känner vågar jag inte, det hade framför allt blivit väldigt pinsamt med gemensamma vänner och så om hon inte känner samma. Och vill inte göra henne obekväm. Skulle vilja kyssa henne, men hur gör man? Vill ju inte våldföra mig på henne om hon inte vill, och dessutom vore det så grymt pinsamt om jag har missuppfattat situationen! Några titta-varandra-i-ögonen-och-så-bara-händer-det-moments kan jag nog inte räkna med utan jag måste ha en bättre plan än så. Av olika skäl kan jag inte heller ta till alkohol som knep. 

Så hjälp mig nu, HUR sk jag göra? Hur fick ni till första kyssen med någon som ni fortfarande var osäker på huruvida den gillade er eller inte? :) 

• Svar på tråden Att kyssa en tjej

Så! Det blev att vi träffades en snabbis i gårkväll. Problemet var att jag jobbade sent igår och att hon började tidigt idag så vi kunde inte ses särskilt länge.
     Hon hade med sig lite lösgodis så vi körde söndagsmys i soffan. Vi satt bredvid varandra med fötterna på bordet och lutade oss mot varandra medan vi pratade. Efter ett tag reste hon sig dock för hon kom på att hon skulle ge mig en lite för tidig födelsedagspresent :) (Jag fyller år i dagarna och hon ska iväg på släktträff och stanna några dagar, tror det var lite därför hon ville ses igår trots att hon skulle upp och jobba tidigt). När jag hade öppnat så sa jag typ "tack, vad söt du är" och gav henne en kram och en puss på kinden. Kindpussen gav tyvärr ingen reaktion över huvud taget, varken positiv eller negativ. Detta gjorde mig lite nedstämd (även om jag i efterhand inte riktigt förstår hur jag hade tänkt mig att hon skulle reagera. Det var ju inte särskilt djärvt av mig faktiskt) så när hon skulle gå lite senare så försökte jag mig inte på någon kyss utan gav henne bara en lång, hård kram och sa att jag skulle sakna henne. (Hur uppenbart är inte det? Hon ska vara borta i typ tre dagar och jag ger henne en jättelång kram och säger att jag saknar henne. Hon. Måste. Fatta.)

Emellertid drog hon sig ju inte undan heller.  När vi sedan gick tillbaka i soffan och satte oss så var det hon som makade sig närmare mig och lutade sig mot mig. Visst var det ett slags godkännande? Okej. Jag måste våga mer, jag vet. Men som sagt tror jag att hon fattar så jag tror inte att jag löper någon risk att hon ska "ta det som ett nej tack och tappa intresset", som vissa säger. 

Oj, texten blev visst lite rörig! Sista stycket syftar tillbaka på pussen, att hon inte drog sig undan. Vi gick alltså inte tillbaka till soffan efter att vi sagt hejdå. 

• Göteborgskillen2101
    Anonym (villmenvågarinte) skrev 2013-08-19 12:21:09 följande:
    Så! Det blev att vi träffades en snabbis i gårkväll. Problemet var att jag jobbade sent igår och att hon började tidigt idag så vi kunde inte ses särskilt länge.
     Hon hade med sig lite lösgodis så vi körde söndagsmys i soffan. Vi satt bredvid varandra med fötterna på bordet och lutade oss mot varandra medan vi pratade. Efter ett tag reste hon sig dock för hon kom på att hon skulle ge mig en lite för tidig födelsedagspresent :) (Jag fyller år i dagarna och hon ska iväg på släktträff och stanna några dagar, tror det var lite därför hon ville ses igår trots att hon skulle upp och jobba tidigt). När jag hade öppnat så sa jag typ "tack, vad söt du är" och gav henne en kram och en puss på kinden. Kindpussen gav tyvärr ingen reaktion över huvud taget, varken positiv eller negativ. Detta gjorde mig lite nedstämd (även om jag i efterhand inte riktigt förstår hur jag hade tänkt mig att hon skulle reagera. Det var ju inte särskilt djärvt av mig faktiskt) så när hon skulle gå lite senare så försökte jag mig inte på någon kyss utan gav henne bara en lång, hård kram och sa att jag skulle sakna henne. (Hur uppenbart är inte det? Hon ska vara borta i typ tre dagar och jag ger henne en jättelång kram och säger att jag saknar henne. Hon. Måste. Fatta.)

Emellertid drog hon sig ju inte undan heller.  När vi sedan gick tillbaka i soffan och satte oss så var det hon som makade sig närmare mig och lutade sig mot mig. Visst var det ett slags godkännande? Okej. Jag måste våga mer, jag vet. Men som sagt tror jag att hon fattar så jag tror inte att jag löper någon risk att hon ska "ta det som ett nej tack och tappa intresset", som vissa säger. 
    En kindpuss är ju vanligt bland vänner och speciellt tjejvänner... så vad förväntade du dig för reaktion? ;) :)
  • Anonym

Händer ju inget nytt, uppdatera när du har mer att komma med istället.

För övrigt så kan bästa kompisar också sakna varandra även om de bara handlar om 3dagar.. Så nej tror inte att hon förstår att du vill in under hennes trosor.

• Göteborgskillen2101
    Anonym skrev 2013-08-19 12:52:50 följande:
    Händer ju inget nytt, uppdatera när du har mer att komma med istället.

För övrigt så kan bästa kompisar också sakna varandra även om de bara handlar om 3dagar.. Så nej tror inte att hon förstår att du vill in under hennes trosor.
    Håller med LITE! det är småtröttsamt att läsa om hur ni BARA sitter och pratar, kliar varandra på ryggen... kramas och kanske en kindpuss här o där.. Jag hoppas att du TS har något att komma med snart
  • engdahl

Kan du ta mod till dig och prata med henne i stället när hon kommer hem? Öppna ditt hjärta och säga vad och hur du känner?

• Nimrod

Om jag var du skulle jag skicka ett sms, var ärlig med dina känslor! Fråga om de är bevarade!

Svar på tråden Att kyssa en tjej