• Anonym (villmenvågarinte)

Att kyssa en tjej

Hej!
    Snabb bakrundsinfo:
    Jag har nyligen lärt känna en tjej genom gemensamma vänner. Vi träffades på en grillkväll och det sa bara klick. Sedan dess har vi umgåtts ganska mycket och trots att vi båda ser oss som hetro så upplever jag att det finns en spänning mellan oss som inte brukar finnas där med andra tjejer. I början försökte jag trycka undan det men nu är det bara att acceptera faktum- jag har gått och blivit kär i en tjej. 
    Jag vet inte om hon känner samma. Hon säger att hon är hetro men samtidigt verkar hon lite smånyfiken på tjejer. Vi är inte särskilt fysiska med varandra, kramas inte så mkt tex, men ibland upplever jag att hon rör vid mig på ett nästan romantiskt/intimt sätt. Typ när översta knappen i mitt linne hade gått upp och hon ställde sig nära, tittade mig i ögonen och knäppte den åt mig. Hon sa inget utan bara log, nästan lite blygt. Haha, vad töntigt det känns att skriva, men vill ge en liten bild av situationen! 

Nu till min fråga: Hur tar jag det här steget längre, för att se om det kan bli något? Att rakt ut berätta vad jag känner vågar jag inte, det hade framför allt blivit väldigt pinsamt med gemensamma vänner och så om hon inte känner samma. Och vill inte göra henne obekväm. Skulle vilja kyssa henne, men hur gör man? Vill ju inte våldföra mig på henne om hon inte vill, och dessutom vore det så grymt pinsamt om jag har missuppfattat situationen! Några titta-varandra-i-ögonen-och-så-bara-händer-det-moments kan jag nog inte räkna med utan jag måste ha en bättre plan än så. Av olika skäl kan jag inte heller ta till alkohol som knep. 

Så hjälp mig nu, HUR sk jag göra? Hur fick ni till första kyssen med någon som ni fortfarande var osäker på huruvida den gillade er eller inte? :) 

• Svar på tråden Att kyssa en tjej
  • Anonym (våga)

Jag har följt din tråd men aldrig skrivit förut. 

Som du själv har skrivit så vinner man inget om man inte chansar. Ni låter som väldigt nära vänner och har det fint tillsammans. Även om du är rädd för att förlora henne som vän, att förstöra det ni har så tror jag det är bättre med att du är ärlig med dina känslor för henne.

Att gå och vara kär i sin vän sådär är påfrestande och jag tror att det kommer tära på dig och er om du inte är ärlig för henne i hur du känner.

Jag förstår att det är svårt, men tror det är jobbigare om du inte berättar eller visar det tydligt på annat sätt. Kanske är det lättare om ni pratar om saken.

Jag var kär i en vän och vågade aldrig berätta något och det tärde något fruktansvärt på mig. Vi gled isär, var för jobbigt och jag tror hon märkte av det till slut ( att jag var nedstämd och besvärad). 

När jag sedan föll lite för en ny vän några år senare så hade jag lovat mig själv att våga chansa, inte hålla det för mig själv igen. Så en gång slängde jag bara ur mig att jag nog var lite kär i henne. Hon tog det bra. Förklarade att hon inte var lesbisk eller bi. Jag var bara en vän. Jag tyckte faktiskt det bara var skönt och berätta, visst blev jag besviken men hon och jag kom att bli väldigt nära vänner under en tid och jag ser tillbaka på den tiden med glädje.

Så våga för din egen skull. Du kommer ångra dig om du inte berättar det.  

• engdahl

Men åååå så frustrerande det måste vara för dig. Lider med dig, jag förstår att du snart måste få svar på dina nojor.
    Prata med henne, förklara dina känslor. Och kyss henne sen :)

• Göteborgskillen2101

Min första tanke är att det känns som om det här inte kommer att komma någonvart... som om ni kommer vara där ni är och stampa föralltid. TS du överanalyserar verkligen allt och som du själv säger så vågar du inte ens ta tag i det om du nu inte skulle vara full! Man måste våga för att vinna men du vågar inte... tyvärr. Men lycka till! Om det inte redan är för sent

• Nattliv0303

Du kanske kan skriva ett brev till henne, som du ber att hon läser nästa gång ni träffas?

Det är dags att tala om vad du känner för henne, att du är kär men också förvirrad i situationen. Men gör det utan att kräva något svar.

Ta mod till dig! Du har en egen fan-club här på FL.

• Anonym (sa)
    Nattliv0303 skrev 2013-08-30 19:01:27 följande:
    Du kanske kan skriva ett brev till henne, som du ber att hon läser nästa gång ni träffas?

Det är dags att tala om vad du känner för henne, att du är kär men också förvirrad i situationen. Men gör det utan att kräva något svar.

Ta mod till dig! Du har en egen fan-club här på FL.

Nej, inte skriva brev - förstår du inte hur  STORT det hela blir då. Skämta om det istället - vid rätt läge bara säg rakt ut typ: fan. vad du är skön/rolig/fin, du är värd en kyss.... och se hur hon då reagerar. Humor och lite som om du bara handlade impulsivt tror jag är den rätta melodin. Lycka till..
  • Anonym (Jag)

Jag som är jättelycklig för att Hon kramade mig när vi träffades. Att kyssas känns väldigt avlägset då jag förvandlas antingen till en babblande fåne, eller en som står o glor ner på sina skor när Hon är där.
    Jag får väl försöka övertala mig att bli lite mer fysisk när vi står och pratar, man kan ju faktiskt lägga handen på hennes arm eller nåt. 

• Göteborgskillen2101

Nu var det några dagar sen du sist skrev... har det hänt något mer?

• Anonym (elli)

Många må tycka att det låter töntigt men men. Min kille (innan vi blev tillsammans) och jag satt o småpratade sen blev det en tystnad då ingen sa något. Vi bara tittade på varandra. Då frågade han om han fick kyssa mig. Det tycker jag va ur gulligt och väldigt fint. Vi är ett år senare tillsammans och bor i hop

:))

Svar på tråden Att kyssa en tjej