• Svar på tråden Februari bebisar 2014 ;)
  • elinos01
    AC24 skrev 2013-07-28 19:16:26 följande:
    Jag tittar på en bild från första graviditeten från typ vecka 11.. och magen är platt som en pannkaka.. och nu är det sån skillnad! haha.. märkligt hur kroppen fungerar:)
    Ja visst är det knasigt hur olika det kan vara :) Speciellt emllan graviditeterna. Detta är ju min första så om det blir en nästa så lär jag väl vara som en badboll direkt ;)
  • elinos01
    AC24 skrev 2013-07-28 19:17:40 följande:
    Jättefin mage! Jag har redan köpt mammabyxor... haha.. och med första graviditeten behövde jag inte köpa några mammakläder alls :S
    Jag köpte ett par gravid strumpbyxor idag för jag klarar inte av när det skär in i magen. Jag lär definitivt få gå över till mammabyxor snart ^^
    Hallonfrossa skrev 2013-07-28 19:15:22 följande:
    vilken fin mage :) man ser att den börjar komma nu :)
    Ja det känns som den blir lite större hela tiden :) Även om det inte är så mycket bebis än är det roligt och känns lite mer på riktigt :)
  • Hallonfrossa
    AC24 skrev 2013-07-28 19:16:26 följande:
    Jag tittar på en bild från första graviditeten från typ vecka 11.. och magen är platt som en pannkaka.. och nu är det sån skillnad! haha.. märkligt hur kroppen fungerar:)
    haha ja kroppen är bra knasig :) men det är häftigt :)
    Här har vi haft mammakläder sedan vecka 6 då köpte jag leggings, nu har jag även byxor, inte en chans att jag kan knäppa dessa, men det är bara magen som blivit stor som tur är, och brösten då vill säga ;) 
  • LillaMusan

Jag har åxå stor mage. Fick jag nästan med en gång. Tycker att magen blir större för varje barn jag får. Detta är nummer tre iordningen. Vecka 14 i morgon. Mammakläder är det enda jag kan ha. Trist då jag inte har mycket att välja än. Blir till att shoppa mer. Gjorde kub test i veckan och var dönervös för att risken skulle vara stor. Har åldern emot mig. Är 38 år ung . Men tack och lov var risken låg. Kan säga också att jag har känt fosterrörelser i två veckor. Mysigt.

• aprilbebisen
    Hallonfrossa skrev 2013-07-28 15:58:37 följande:
    vi har tankarna på att det skulle kunna vara två, men det får vi inte veta innan rul.

Okej har du tvillingar i släkten? :) spännande med 2 :P Vad får er att ana det? 
    Hallonfrossa skrev 2013-07-28 16:44:02 följande:
    jo det kan det nog göra, ligger den fram så skyddar den ju mot en del slag, sen beror det ju även på vilket håll bebis ligger med, sparkar den inåt känns det inte lika mycket heller?

när fick ni era +? var de med tidiga? har det varit tidigare ju fler barn ni fått? 
    Jag plussade på bim - 7 Sen tog jag digitalt på bim -3 och fick då gravid 2-3 :/  så jag sprutar nog hormoner och så fäste väl ägget troligen tidigt :) Du då? 
    Vårtmirakel2014 skrev 2013-07-28 16:55:59 följande:
    Hej Igen !!

Nu har jag ju inte läst alla inläggen i denna tråd, så jag kanske upprepar mig eller så. Men vill nån svara så är jag glad och tacksam. Jag väntar som sagt mitt 4e barn. Och jag tycker att magen är stor och rund och spänd redan och jag är nu i v 11 ( 10+3) !! Är det normalt att magen är så STOR redan ?
    Min sambo (snart min man Skrattande)  har tvillingar på både sin mors och sin fars sida. Ingen av hans föräldrar är tvillingar dock. Men hans mammas bror & syster är tvillingar, samt hans farfar hade tvillingsyskon. 
    Hur stor är chansen/risken att jag då bär på tvillingar ?? Jag har dock INGA tvillingar på min sida. 

Var förresten och tog blodprover i fredags inför KUB testet. Ska ringa och boka UL i morgon. Lite nervöst är det ju när man vet att ålder spelar in. Är ju faktiskt 37 år gammal. Men har även läst att mannens ålder kan spela in i vad det blir för resultat på KUB testet. Ju yngre desto bättre. Aja, ingen idé att oroa sig innan man vet. 

Tacksam för svar.  {#emotions_dlg.flower} {#emotions_dlg.flower} Ha en fin SÖNDAG {#emotions_dlg.flower} {#emotions_dlg.flower}

Mannen kan inte göra så du släpper 2 ägg och enäggstvillingar är inte ärftligt utan bara "tur".
    Men om ni får en dotter har hon chans att få tvillingar. :)
    Sen efter 30 (tror jag det är) så är det större chans att kvinnor släpper fler ägg åt gången. 

• elinos01
    LillaMusan skrev 2013-07-28 20:38:47 följande:
    Jag har åxå stor mage. Fick jag nästan med en gång. Tycker att magen blir större för varje barn jag får. Detta är nummer tre iordningen. Vecka 14 i morgon. Mammakläder är det enda jag kan ha. Trist då jag inte har mycket att välja än. Blir till att shoppa mer. Gjorde kub test i veckan och var dönervös för att risken skulle vara stor. Har åldern emot mig. Är 38 år ung . Men tack och lov var risken låg. Kan säga också att jag har känt fosterrörelser i två veckor. Mysigt.
    Åh va härligt att risken var låg! :) Jag är nervös för vårat. Är i v 13 och ska lämna blod imorgon och göra ultraljudet om en vecka. Vi är båda 24 och har inga sjukdomar i släkten eller så, så jag hoppas allt ser bra ut :)

Jag fick för mig att jag kände fladder idag. Jag vet att det är tidigt och kanske var något helt annat. Men det kändes verkligen som något fladdrade till. Som en fjäril ungefär.  
  • aprilbebisen
    Hallonfrossa skrev 2013-07-28 19:04:30 följande:
    lägger in den igen och hoppas den blir rätt denna gången :)

Vilken fin mage :)
  • aprilbebisen
    elinos01 skrev 2013-07-28 18:12:28 följande:
    Min mage i v 13. Byxorna börjar sitta lite obekvämt över magen reda nu. Undra vart detta slutar ^^

Vilken fin mage :)
  • Hallonfrossa
    aprilbebisen skrev 2013-07-28 22:00:44 följande:
    Okej har du tvillingar i släkten? :) spännande med 2 :P Vad får er att ana det? 
    Hallonfrossa skrev 2013-07-28 16:44:02 följande:jo det kan det nog göra, ligger den fram så skyddar den ju mot en del slag, sen beror det ju även på vilket håll bebis ligger med, sparkar den inåt känns det inte lika mycket heller?

när fick ni era +? var de med tidiga? har det varit tidigare ju fler barn ni fått? 
    Jag plussade på bim - 7 Sen tog jag digitalt på bim -3 och fick då gravid 2-3 :/  så jag sprutar nog hormoner och så fäste väl ägget troligen tidigt :) Du då? Mannen kan inte göra så du släpper 2 ägg och enäggstvillingar är inte ärftligt utan bara "tur".

Men om ni får en dotter har hon chans att få tvillingar. :)

Sen efter 30 (tror jag det är) så är det större chans att kvinnor släpper fler ägg åt gången. 

Nä detta är bara en vild gissning, fick + på bim-6 vilket är ganska så tidigt sen har jag alla symtom man kan få och inte lite känningar heller, har haft det sedan nästan direkt efter äl ;) har inte haft några symtom med de andra barnen alls och denna gången har jag alla väldigt skarpt samt att magen är stor, tycker själv att jag kan känna livmodern och även vissa rörelser från bebisen så antingen är allt bara nytt och annorlunda denna graviditet eller så är det två :)

Men som sagt det återstår att se :)
Svar på tråden Februari bebisar 2014 ;)