• peaches101

Hårfärgspanik, hjälp!

Var hos frisören igår och slingade håret och bad om mörka slingor i mitt askblonda hår, och några få ljusa slingor. Vet ni vad som händer? Jo, hon bleker sönder hela håret och nu är det gult/grönt och vitt med jättefula skarvar vid hårfästet, kan inte ens gå med uppsatt för det ser förjävligt ut, och så blond har jag aldrig varit och vill inte vara, speciellt inte den här neongula nyansen.. Dessutom är mitt hår alldeles risigt efter blekningen som jag inte ens bad om. Ifrågasatte flera gånger under behandlingen och hon svarade "det kommer bli jättefint!" Så jag litade på henne, vilket jag inte skulle gjort..

Imorgon ska jag dit och de ska försöka fixa det, någon kunnig som vet om det går att fixa mörkare hår från jätteblondt och få bort de gulgröna tonerna? Nu får de fan fixa det här men är så nervös att det inte ska gå..

• Svar på tråden Hårfärgspanik, hjälp!
  • ummabdilleh

Hon kommer antagligen göra pigmentering på håret, eller lägga i pärlblond toning, tar bort gul och orange

• peaches101
    ummabdilleh skrev 2013-06-04 15:29:00 följande:
    Hon kommer antagligen göra pigmentering på håret, eller lägga i pärlblond toning, tar bort gul och orange
    Ja men jag vill ju ha mörkare.. 
  • ummabdilleh
    peaches101 skrev 2013-06-04 15:37:34 följande:
    Ja men jag vill ju ha mörkare.. 

Hon kan göra mörkare, men det kommer antagligen bli mörkare än du tänkt dig
  • peaches101
    ummabdilleh skrev 2013-06-04 16:07:59 följande:

Hon kan göra mörkare, men det kommer antagligen bli mörkare än du tänkt dig
    Kan man inte färga dit en liten mörkare utväxt och sedan slingor då?
  • minzann
    peaches101 skrev 2013-06-04 15:52:39 följande:
    Seriöst, ingen som kan hjälpa?
    Fast du har redan fått det enda svar som känns troligt. Det går inte att göra ogjort och resultatet beror på håret och det måste man se för att kunna bedöma.

Verkligen trist och beklagligt det som hänt dig med håret! Ger tyvärr frisörer dåligt rykte när det finns så många riktigt duktiga.  
  • peaches101
    Solrosens skrev 2013-06-04 16:13:06 följande:
    Oj vad sa frisörska sedan då?
    Jag sa att jag var missnöjd och hon såg det och då sa hon typ "det blir 1000 kr, ring om du känner att du vill fixa det"
  • ummabdilleh
    peaches101 skrev 2013-06-04 16:10:39 följande:
    Kan man inte färga dit en liten mörkare utväxt och sedan slingor då?

Kolla det med henne. Du ska ju ändå dit i morgon, hon borde veta. Det låter svårt eftersom du säger att håret är grönt, gult orange, risken är att ditt hår blir mkt mörkare om du ska ha mörka slingor, vilket jag tror det blir, hon får lägga in en varm brun, brun med röda toner, tex chokladbrunt men håret kommer suga åt sig färgen så det kommer bli mkt mörkare
Svar på tråden Hårfärgspanik, hjälp!