• peaches101

Hårfärgspanik, hjälp!

Var hos frisören igår och slingade håret och bad om mörka slingor i mitt askblonda hår, och några få ljusa slingor. Vet ni vad som händer? Jo, hon bleker sönder hela håret och nu är det gult/grönt och vitt med jättefula skarvar vid hårfästet, kan inte ens gå med uppsatt för det ser förjävligt ut, och så blond har jag aldrig varit och vill inte vara, speciellt inte den här neongula nyansen.. Dessutom är mitt hår alldeles risigt efter blekningen som jag inte ens bad om. Ifrågasatte flera gånger under behandlingen och hon svarade "det kommer bli jättefint!" Så jag litade på henne, vilket jag inte skulle gjort..

Imorgon ska jag dit och de ska försöka fixa det, någon kunnig som vet om det går att fixa mörkare hår från jätteblondt och få bort de gulgröna tonerna? Nu får de fan fixa det här men är så nervös att det inte ska gå..

• Svar på tråden Hårfärgspanik, hjälp!
  • peaches101
    C R skrev 2013-06-08 12:38:05 följande:
    Jag förstår att du inte vill ha ngt med dom att göra men gå dit o visa hur du ser ut. Har de ingen färginpackning du kan få?
    Jag vet inte.. Ska gå runt i stan sedan och kolla om någon annan salong kan göra något för att få bort det.. Men vet ju inte om jag kan färga mitt hår mer, det lär ju lägga ner.. Men har en tid för att sätta i hårförlängning nu i veckan så det måste ju vara en bra färg. Hur gör jag? Letar upp gröngrått löshår eller färgar håret typ mörkbrunt? Enda utvägen? 
  • Curlie

Gröna toner fixar du med ketchup. Det fungerar - jag lovar, gula toner tvättar du bort med silverschampo. Finns hos Åhléns, kicka etc.

• peaches101
    Curlie skrev 2013-06-08 17:36:09 följande:
    Gröna toner fixar du med ketchup. Det fungerar - jag lovar, gula toner tvättar du bort med silverschampo. Finns hos Åhléns, kicka etc.
    Har testat silverschampo nu och det blev ännu mer grönt :/ Men sliter inte ketchup på håret? Hörde att det innehåller någon syra som fräter.. Hur länge ska man ha det i isåfall? 
  • C R

Silvershampoo är inte jättesnällt mot håret. Kolla om du får tag på revlons färgbomber. Inpackning med färgpigment. Finns i många olika nyanser!

• Curlie
    peaches101 skrev 2013-06-08 18:53:22 följande:
    Har testat silverschampo nu och det blev ännu mer grönt :/ Men sliter inte ketchup på håret? Hörde att det innehåller någon syra som fräter.. Hur länge ska man ha det i isåfall? 

Allt sliter på håret, ketchup är väl mer skonsamt än många hårstylingprodukter. Jag körde på 10 minuter ungefär, hjälpte mot mina gröna toner!
  • peaches101
    Curlie skrev 2013-06-08 19:36:52 följande:

Allt sliter på håret, ketchup är väl mer skonsamt än många hårstylingprodukter. Jag körde på 10 minuter ungefär, hjälpte mot mina gröna toner!
    Okej! Nästan värt att testa då kanske.. Annars får man väl vila håret någon vecka och sedan färga det brunt hos frisör? 
  • Curlie
    peaches101 skrev 2013-06-08 19:51:27 följande:
    Okej! Nästan värt att testa då kanske.. Annars får man väl vila håret någon vecka och sedan färga det brunt hos frisör? 

Ja det är ju värt ett försök! Om håret blir väldigt ledset av ketchupen, så sov med en inpackning efteråt. Det brukar bita på det mesta :)
  • peaches101
    Solrosens skrev 2013-06-09 10:02:25 följande:
    Jag tycker du absolut ska gå tillbaka till salongen, de verkar ju ha noll koll!
    Jag vet :( Men jag vågar verkligen inte gå dit och klaga igen, vill inte ha något alls att göra med tjejen som förstörde mitt hår. Och jag kommer säkerligen inte få pengarna tillbaka.
  • peaches101
    Curlie skrev 2013-06-08 20:47:42 följande:

Ja det är ju värt ett försök! Om håret blir väldigt ledset av ketchupen, så sov med en inpackning efteråt. Det brukar bita på det mesta :)
    Jag vågar inte testa ketchupen då mitt hår är så slitet :/ Försöker verkligen låta det vila nu.. Men jag ska till min mammas frisör imorgon och fråga om hon kan göra nåt, eller om man kan ha i en färginpackning eller typ guldschampoo eller så.. Verkligen hatar min hårfärg just nu :(
  • Curlie

En hårfärg sliter alltid på håret men en toning är direkt vårdande för håret. Så kör på en toning i en färg som neutraliserar det gröna (något mot det orange hållet alltså). Inte illrött förstås, men något gyllene i tonen.

• Solrosens
    peaches101 skrev 2013-06-09 21:34:19 följande:
    Jag vet :( Men jag vågar verkligen inte gå dit och klaga igen, vill inte ha något alls att göra med tjejen som förstörde mitt hår. Och jag kommer säkerligen inte få pengarna tillbaka.

Det är mer att visa att de inte kan något om hår överhuvudtaget och ska aknske inte arbeta med hår!
  • Kimona

Om det inte blev vad du bad om, varför sa du inte till?

• peaches101
    Kimona skrev 2013-06-09 21:53:08 följande:
    Om det inte blev vad du bad om, varför sa du inte till?
    Jag sa ju till och de fick försöka fixa det igen men det blev sjukt fult och gröngrått istället för efter första gången då det blev gulgrönt
  • peaches101
    Solrosens skrev 2013-06-09 21:48:43 följande:

Det är mer att visa att de inte kan något om hår överhuvudtaget och ska aknske inte arbeta med hår!
    Ja jag önskar jag hade the guts att göra det men jag hatar verkligen att vara den som klagar.. Men jag kanske får gå dit och försöka få pengarna tillbaka i alla fall 
  • Solrosens
    peaches101 skrev 2013-06-09 21:57:14 följande:
    Ja jag önskar jag hade the guts att göra det men jag hatar verkligen att vara den som klagar.. Men jag kanske får gå dit och försöka få pengarna tillbaka i alla fall 

Klart du ska, du har ju all rätt till det! Det räcker att du dyler upp, håret talar för sig själv! Ta pengarna och gå till en annan frissör!
  • peaches101
    Solrosens skrev 2013-06-09 22:11:12 följande:

Klart du ska, du har ju all rätt till det! Det räcker att du dyler upp, håret talar för sig själv! Ta pengarna och gå till en annan frissör!
    Men sist jag var där när håret var gröngult så sa dom att det inte alls var det! Och det var därför jag inte fick pengarna tillbaka första gången, och nu när jag färgat det igen där och det blev gröngrått så lär jag ju inte få nåt tillbaka då heller.. 
Svar på tråden Hårfärgspanik, hjälp!