• peaches101

Hårfärgspanik, hjälp!

Var hos frisören igår och slingade håret och bad om mörka slingor i mitt askblonda hår, och några få ljusa slingor. Vet ni vad som händer? Jo, hon bleker sönder hela håret och nu är det gult/grönt och vitt med jättefula skarvar vid hårfästet, kan inte ens gå med uppsatt för det ser förjävligt ut, och så blond har jag aldrig varit och vill inte vara, speciellt inte den här neongula nyansen.. Dessutom är mitt hår alldeles risigt efter blekningen som jag inte ens bad om. Ifrågasatte flera gånger under behandlingen och hon svarade "det kommer bli jättefint!" Så jag litade på henne, vilket jag inte skulle gjort..

Imorgon ska jag dit och de ska försöka fixa det, någon kunnig som vet om det går att fixa mörkare hår från jätteblondt och få bort de gulgröna tonerna? Nu får de fan fixa det här men är så nervös att det inte ska gå..

• Svar på tråden Hårfärgspanik, hjälp!
  • ummabdilleh
    peaches101 skrev 2013-06-04 16:15:06 följande:
    Jag sa att jag var missnöjd och hon såg det och då sa hon typ "det blir 1000 kr, ring om du känner att du vill fixa det"

Hon måste fixa det gratis på dig. Det är din rätt som kund eftersom hon förstörde det
  • Angdev

Kan du inte lägga upp bilder på innan/ det du vill ha/ hur det ser ut nu? Lite lättare att göra en bedömning då.

• Svansjön

Jag hade begärt pengarna tillbaka och gått till en annan. Tyvärr inget svar på din fråga men dock ett tips

• Solrosens
    peaches101 skrev 2013-06-04 16:15:06 följande:
    Jag sa att jag var missnöjd och hon såg det och då sa hon typ "det blir 1000 kr, ring om du känner att du vill fixa det"

NÄÄäääää hon tog betalt ändå? Fy fan vad rutten hon är, hon lyssnade inte ens på dig på dina önskemål, hon gjorde väl bara efter vad hon själv tycker är snyggt men det slog totalt fel. Var ligger salongen?
  • peaches101
    Solrosens skrev 2013-06-04 16:23:38 följande:

NÄÄäääää hon tog betalt ändå? Fy fan vad rutten hon är, hon lyssnade inte ens på dig på dina önskemål, hon gjorde väl bara efter vad hon själv tycker är snyggt men det slog totalt fel. Var ligger salongen?
    Sörmland.. alltså ja jag vet och nu har jag som redan tackat ja till att de ska försöka fixa det.. Men om det inte blir bra den här gången så vill jag definitivt ha pengarna tillbaka för såhär tänker jag inte se ut i sommar :(
  • Solrosens
    peaches101 skrev 2013-06-04 16:25:21 följande:
    Sörmland.. alltså ja jag vet och nu har jag som redan tackat ja till att de ska försöka fixa det.. Men om det inte blir bra den här gången så vill jag definitivt ha pengarna tillbaka för såhär tänker jag inte se ut i sommar :(

Okej långt ifrån mig! Lycka till! Hoppashon gör det bra!
  • peaches101
    Solrosens skrev 2013-06-04 16:29:12 följande:

Okej långt ifrån mig! Lycka till! Hoppashon gör det bra!
    Gud ja, det hoppas jag med. Bad pappa kolla på håret nu och han sa att bak ser det ut som zebraränder.. Kul..
  • ummabdilleh
    peaches101 skrev 2013-06-04 17:12:53 följande:
    Gud ja, det hoppas jag med. Bad pappa kolla på håret nu och han sa att bak ser det ut som zebraränder.. Kul..

Färgen har antagligen läckt eftersom frisören inte stängt igen folijen ordentligt
  • peaches101
    ummabdilleh skrev 2013-06-04 17:31:45 följande:

Färgen har antagligen läckt eftersom frisören inte stängt igen folijen ordentligt
    Ja det är det det har :( Hur fan ska man göra för att få bort dem fläckarna/rändärna då? De är på tvären i hårets längder.. Blir galen
  • ummabdilleh
    peaches101 skrev 2013-06-04 17:34:00 följande:
    Ja det är det det har :( Hur fan ska man göra för att få bort dem fläckarna/rändärna då? De är på tvären i hårets längder.. Blir galen

Hon idioten måste fixa det. Är det hennes salong eller har hon nån chef? Klaga till chefen i så fall och du ska inte betala, hon måste fixa till det
Svar på tråden Hårfärgspanik, hjälp!