• peaches101

Hårfärgspanik, hjälp!

Var hos frisören igår och slingade håret och bad om mörka slingor i mitt askblonda hår, och några få ljusa slingor. Vet ni vad som händer? Jo, hon bleker sönder hela håret och nu är det gult/grönt och vitt med jättefula skarvar vid hårfästet, kan inte ens gå med uppsatt för det ser förjävligt ut, och så blond har jag aldrig varit och vill inte vara, speciellt inte den här neongula nyansen.. Dessutom är mitt hår alldeles risigt efter blekningen som jag inte ens bad om. Ifrågasatte flera gånger under behandlingen och hon svarade "det kommer bli jättefint!" Så jag litade på henne, vilket jag inte skulle gjort..

Imorgon ska jag dit och de ska försöka fixa det, någon kunnig som vet om det går att fixa mörkare hår från jätteblondt och få bort de gulgröna tonerna? Nu får de fan fixa det här men är så nervös att det inte ska gå..

• Svar på tråden Hårfärgspanik, hjälp!
  • peaches101
    ummabdilleh skrev 2013-06-04 17:37:02 följande:

Hon idioten måste fixa det. Är det hennes salong eller har hon nån chef? Klaga till chefen i så fall och du ska inte betala, hon måste fixa till det
    Hon är anställd där, jag vet inte vem som är chefen men jag hoppas verkligen inte att det är hon som ska få hålla på med mitt hår igen
  • Miss Blue
    peaches101 skrev 2013-06-04 18:15:50 följande:
    Hon är anställd där, jag vet inte vem som är chefen men jag hoppas verkligen inte att det är hon som ska få hålla på med mitt hår igen
    En frisörska klippte sönder mitt hår en gång, jag gick tillbaka och pratade med ägaren. Jag fick inte bara tillbaka mina pengar, jag fick också varor för några hundra kr.

Ägaren till salongen är rädd om sina kunder. Du ska ha dina pengar tillbaka och du ska inte betala ett öre för att få det fixat. Inte heller ska du acceptera att samma frisörska fixar ditt hår.
  • peaches101
    Miss Blue skrev 2013-06-04 18:31:08 följande:
    En frisörska klippte sönder mitt hår en gång, jag gick tillbaka och pratade med ägaren. Jag fick inte bara tillbaka mina pengar, jag fick också varor för några hundra kr.

Ägaren till salongen är rädd om sina kunder. Du ska ha dina pengar tillbaka och du ska inte betala ett öre för att få det fixat. Inte heller ska du acceptera att samma frisörska fixar ditt hår.
    Men jag är så rädd att håret ska gå av.. För det är redan slitet och nu är det ju precis blekt, men såhär kan jag ju inte gå runt så jag måste ju fixa det.. Så jag hoppas verkligen att håret pallar.. Annars blir det inte en rolig sommar jag har framför mig
  • johannawe

Tyvärr är det så enligt konsumentköplagen att de har rätt att "åtgärda felet", går alltså inte att reklamera en tjänst på samma sätt som en vara. Permanentade håret hos frisör en gång men det blev inte lockigt. Men inte helkul att gå till samma frisör igen :( går det att färga hela håret mörkt och på så sätt få bort ojämnheterna?

• pellan

ring och be att få prata med chefen. Be att denne, eller någon annan ansvarig är på plats när du kommer dit och säg att du inte låter samma person röra ditt hår, var dock trevlig (tror inte man tjänar något på att vara otrevlig i en sån här situation). Kanske har du tur och får någon betydligt bättre som löser situationen. Du borde också försöka mjölka dem på vårdande produkter för håret eftersom du utryckligen sa att du inte ville ha en blekning utan ha mörkare hår och dem nu genom den blekningen slet på ditt hår. 

Ta också bilder på håret från varje sida! Detta kan vara bra att ha om du ska kräva dem på något. Är dem inte tillmötesgående eller otrevliga kan du glatt säga att du gärna recenserar dem på nätet och lägger ut bildbevis.

• peaches101

Det blev en ganska jobbig dag kan jag säga, jag gick dit och då var det tjejen som var där som hade förstört håret, och då frågade jag om någon annan kunde fixa det, men det var ingen annan som jobbade den dagen, då bad jag om pengarna tillbaka men det fick jag inte för att hon tyckte inte att håret såg fel ut alls.. Så då bad jag att få prata med chefen och det fick jag, på telefon, sedan kom hon och tittade på mitt hår och bedömde att det skulle åtgärdas samma dag så jag fick en tid med en annan jättettrevlig tjej och de gjorde slingor och en nyansering. Då såg det rätt bra ut så jag gick och tackade för mig.

Grejen är att nu efter jag tvättat det en gång ser det förjävligt ut igen, inte så som första gången men det är verkligen grått och skiftar i grönt.. Så nu undrar jag om någon av er har något tips på vad jag kan göra? Jag vill ju färga om det men jag tror inte håret klarar det då topparna är sjukt slitna och håret är helt sprött efter att hon blekte sönder det.. Så hur ska jag göra? Jag vill inte gå såhär med grågrönt hår. Jag som ville vara fin i sommar.. :( 

• C R

Gå tillbaka till salongen igen!! Tyvärr är det inte lätt att åtgärda men de måste få se hur det det ut nu igen. Lider med dig din stackare.

• peaches101
    C R skrev 2013-06-08 11:48:05 följande:
    Gå tillbaka till salongen igen!! Tyvärr är det inte lätt att åtgärda men de måste få se hur det det ut nu igen. Lider med dig din stackare.
    Tack! Ja jag vill det men det känns förjävligt att gå dit igen :( Vill inte ha nåt med dom att göra och jag tror inte mitt hår klarar mer färgning..
  • C R

Jag förstår att du inte vill ha ngt med dom att göra men gå dit o visa hur du ser ut. Har de ingen färginpackning du kan få?

Svar på tråden Hårfärgspanik, hjälp!